2022-08-30, 18:44
Medlem
Opaques avatar
...Och kan berätta ifall dom är värda 12000:-, och lite allmänt om kvalitén och om batteriet håller i längden.
Citera
2022-08-30, 18:59
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
...Och kan berätta ifall dom är värda 12000:-, och lite allmänt om kvalitén och om batteriet håller i längden.
Jag lämnade tillbaka min fatscooter 2000 watt, den var rolig såklart men mötte inte mitt behov. Nu har det även kommit nya regler angående dessa. Mitt batteri höll vad dom lovade, kvaliteten var bra, men dom sa att den skulle klara 45km/h den klarade 55 när jag fick den sedan när jag laddade den kom den inte över 35 och den körde bara i 35 kanske en mil sedan gick det sakta ner. Det var två gånger på en laddning som den inte startade direkt utan det tog kanske 20sek sedan gick dwn igång.

Vad är ditt behov och vad ska du ha den till? Om du bara ska ha den fram och tillbaka till affären är den utmärkt.

Jag köpte min för att ta mig in till stan och komma förbi tullarna samt parkeringsavgifter. Kanske 1,5t tur & retur. Jag köpte en moped istället.
Citera
2022-08-30, 19:45
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterheterhan
Vad är ditt behov och vad ska du ha den till? Om du bara ska ha den fram och tillbaka till affären är den utmärkt.

Tänkte ha den att busköra med på inhägnad område som avkoppling (Asfalt) Viktig att den går fort och håller vad den lovar. 3000 watt varianten påstås att den ska gå i 65Km/h ? Kan det stämma.

Men det låter lite oroande det där med ditt batteri. Ett nytt batteri ska inte tappa orken bara efter 2-3 laddningar.

Edit : Nu förstår jag att du menar fatscooter,har haft en sådan för 2 år sedan. Rätt dåligt batteri som tappade effekt efter 30 minuter . Jag menar den här : https://outl1.se/elscooter-3000w-premium
Senast redigerad av Opaque 2022-08-30 kl. 19:53.
Citera
2022-08-30, 20:31
Medlem
Peterheterhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tänkte ha den att busköra med på inhägnad område som avkoppling (Asfalt) Viktig att den går fort och håller vad den lovar. 3000 watt varianten påstås att den ska gå i 65Km/h ? Kan det stämma.

Men det låter lite oroande det där med ditt batteri. Ett nytt batteri ska inte tappa orken bara efter 2-3 laddningar.

Edit : Nu förstår jag att du menar fatscooter,har haft en sådan för 2 år sedan. Rätt dåligt batteri som tappade effekt efter 30 minuter . Jag menar den här : https://outl1.se/elscooter-3000w-premium
Jag köpte även min fatscooter från outl1 med LG batteri, så det var kvalitet på den. Ja det var skitkonstigt, jag körde slut på laddningen batteriet kom med och då körde den som sagt 55km/h. Sedan när jag laddade den över natten och provade då kom jag upp i hastigheten jag nämnde. Jag provade 2-3 laddningar sedan kände jag att den inte var värt det och lämnade tillbaka den.

Glömde även nämna att jag köpte den billigare eftersom den hade några skavanker eller hade redan använts, dom specificerade inte exakt vad.

Kundservicen var lite seg på att svara, detta var under semestertider men dom tog tillbaka den utan några problem. Dom har ett giiiiigantiskt lager i jordbro i Stockholm där du kan åka och lämna tillbaka den själv om du är i närheten.

Ska du bara ha den till att busköra så är det lätt värt att testa, outl1 är inte svåra att ha och göra med vid returer.

Denna köpte jag rabatterat för ca11000
https://outl1.se/fatscooter-2000w-lg-litiumbatteri-13ah-mattsvart
Senast redigerad av Peterheterhan 2022-08-30 kl. 20:33.
Citera
2023-05-10, 18:28
Medlem
Upplyftens avatar
Bumpar tråden ...

Har beställt precis en sådan förra veckan, tanken är också att busköra lite som avkoppling i inhägnad område.

Någon som vet mer om scootern ? Alla reviews är välkomna
Citera
2023-06-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Bumpar tråden ...

Har beställt precis en sådan förra veckan, tanken är också att busköra lite som avkoppling i inhägnad område.

Någon som vet mer om scootern ? Alla reviews är välkomna

Ja jag har en 3000w premium, dock med dubbla 36volts batterier totalt 70v går som satan
Citera
2023-06-20, 19:13
Moderator
Rassas avatar
MC och mopeder —> Övriga fordon /Moderator
Citera
2023-06-22, 20:52
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obixx
Ja jag har en 3000w premium, dock med dubbla 36volts batterier totalt 70v går som satan

Jo den går bra.

Men styrningen är helt väck (kass) Framhjulet uppför sig som en darrig ål. Fick släppa ut lite luft ur framdäcket och då blev det bättre spårning...
Citera
2023-06-23, 14:33
Medlem
Citat:
Jo den går bra.

Men styrningen är helt väck (kass) Framhjulet uppför sig som en darrig ål. Fick släppa ut lite luft ur framdäcket och då blev det bättre spårning...

Jasså det har jag inte upplevt eller tänkt på, ändå kör jag med 2.5 bar i lufttryck ungefär haha

har problem med kedjan istället som inte verkar palla:P som man får byta lite då och då
Citera
2023-06-23, 15:54
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obixx
Jasså det har jag inte upplevt eller tänkt på, ändå kör jag med 2.5 bar i lufttryck ungefär haha

har problem med kedjan istället som inte verkar palla:P som man får byta lite då och då

Kanhända att jag inte är van vid konstruktionen och att det är helt normalt. Känns lite konstigt att behöva parera styrstammen hela tiden och hålla hårt i handtagen.
Att styra hårt till hö/vä är ingenting man kan göra utan att det känns lite vågat.
Träffade en grabb på gatan som har haft en sådan, och han hade samma problem. Han menade att chassiet är för klent. Kanske vi inte har samma mojäng ?

Den här har jag : https://www.hylte-lantman.com/lyfco-elscooter-3000w-premium?p=3000025390&gclid=CjwKCAjwhdWkBhBZEiwA1ib LmEE3u6VL7lb8XQHXFdCzO_AZSewpd84rsNtI7PHGUP85oCbcO iZeYhoC1vwQAvD_BwE

Den går exakt 2 mil på en laddning,fast inte med full effekt
Citera
2023-06-28, 09:39
Medlem
Citat:
Kanhända att jag inte är van vid konstruktionen och att det är helt normalt. Känns lite konstigt att behöva parera styrstammen hela tiden och hålla hårt i handtagen.
Att styra hårt till hö/vä är ingenting man kan göra utan att det känns lite vågat.
Träffade en grabb på gatan som har haft en sådan, och han hade samma problem. Han menade att chassiet är för klent. Kanske vi inte har samma mojäng ?

Den här har jag : https://www.hylte-lantman.com/lyfco-elscooter-3000w-premium?p=3000025390&gclid=CjwKCAjwhdWkBhBZEiwA1ib LmEE3u6VL7lb8XQHXFdCzO_AZSewpd84rsNtI7PHGUP85oCbcO iZeYhoC1vwQAvD_BwE

Den går exakt 2 mil på en laddning,fast inte med full effekt

jo det är den jag har, vanesak tror jag
Citera
2023-08-04, 02:45
Medlem
Kände att jag var tvungen att skriva, köp aldrig något på outl1.se. mer brunkare är fan svårt att hitta. För några år sedan köpte jag en 2000w den som ni talar om här är 3000w modellen som är den uppgraderade. Supporten tog mig 2 månader att få hem kedja och drev på den tiden. 2019. Förra året 2022 köpte jag på våren ett 3000w batteri pga att dom inte har några reservdelar till deras första modell 2000w lyfco 50/55+km/h och dom kan heller inte svara på frågor så som hur många länkar orginal kedja och mått på orginal dreven. Ni som har 3000w hur många länkar har kedjan? Eller hur lång är den? Vad är innermått osv på bakdrevet? (Antar att den har 64 tänder som innan) Så skulle säga att ni får mer krut för pengarna att köpa från Aliexpress / rull.se / ewheels etc till o med Aliexpress har bättre support än outl1. Är det någon här inne som är kunnig svetsare eller kan en hel del om el scootrar skriv gärna pm, jag har nämligen tänkt att bygga om min 2000w lyfco till 3000w motor eller köra dom däck med motor på 5600w så man kan gasa tet till en 100 knyck i timmen (om man måste).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in