Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Jo, men det var länge innan den här incidenten som det filmades.
Jag vill påminna dig om att jag skrev att jag också tror det var ryssen som sprängde dammen så jag vet inte vad det är du babblar om. Det är bara en sak hjon som dig måste fatta och det är att sanningen är det första som dör i ett krig. Du kan inte sitta där och tolka allt du ser och läser som sanning. Tänka själv liksom. Svårt för ett hjon.
Förvisso var det ett tag sedan när det filmades, men det verkar ju inte helt orimligt att en sådan incident som en dammsprängning är av sådant intresse att materialet behålls och inte spelas över.
Det är ju knappast så att en dammsprängning är av sådan subtil karaktär att det dröjer ett tag innan man uppfattar att det faktiskt skett.
Skyller man dessutom på Ukraina så vore det dessutom ett ypperligt bevis att frikänna sig själva på om det vore sant, och därför av intresse att dela med sig av så snabbt som möjligt.
Det är ju omöjligt att uttala sig fullkomligt tvärsäkert om saker om man inte har fullständig information om en händelse, men det är däremot möjligt att bygga upp en stark indicie-kedja där det åtminstone något framstår som mycket sannolikt och så långt talar den verkligen inte till Rysslands fördel.