2023-06-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Jag hänger inte riktigt med. Menar du ekonomisk vinning?
Den här djupa konspirationen som Greer på fullaste allvar tror på eller vill få vanligt folk att tro på syftar jag på.
Citera
2023-06-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Om man fått kicken från NASA eller USAs militär så är det väl rätt rimligt att man tar upp UFO för att tjäna pengar på sin story. Folk köper vad som helst när det gäller UFO historier.

Jag tror du svarade med fel konto.
Citera
2023-06-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.T-BRT
Den här djupa konspirationen som Greer på fullaste allvar tror på eller vill få vanligt folk att tro på syftar jag på.

Men nu kan det väl inte vara svårt att se att det är en konspiration? Det är ju exakt vad Grusch säger.
Citera
2023-06-22, 20:44
Medlem
Å andra sidan kan verkligheten överträffa konspirationsteorierna.

Man kan börja med att googla ”conspiracy theories that turned out to be true..”

Dom flesta militär experter sagde det var en konspirationsteori att Putin skulle invadera Ukraina, fast det fanns Satelitt bevis en masse. Nästan ingen trodde på det.
Här er en artikel om hur mycket det var:
https://www.bbc.com/news/world-europe-65615184.amp

Grosch skulle ha brutit lagen om han personlig såg bevisen. Om du döms för att äventyra rikets säkerhet kan du bara glömma att gå på krogen resten av ditt liv och ha det myspys.

Jag tror att kongressen har något riktigt att tugga på nu, Biden också. Men jag har inga illusioner om att den fulla sanning kommer fram.
Citera
2023-06-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Greers styrka ligger i att han kordinerat alla vittnesmålen från militärer. Och han har bra koll på det militärindustriella komplexet. Däremot har han faktiskt helt fel om vilka avsikter olika aliens har. Lite naiv minst sagt Skulle nog säga att David Jacobs ligger närmare sanningen. Tyvärr!. En annan som är väldigt bra är Preston Dennett. Känns väldigt genuin och agendafri. Har egen youtubekanal. Richard Dolan bör nämnas, han han väldigt bra koll. Inget svimmel svammel. Bra kanal och pod
Bra, skal kolla. Jepps, du har rätt. Jag tycker Greer värkar vara ute or kontakt med verkligheten ibland, och ibland mycket trovärdig. Det med MIC menar jag kan vara helt rätt. Och arbetet med vittnen er jo suveränt.
Jag är inte med i skrikkör mot honom, men det han sa om Arktis (eller var det Antarktis?) var jo intressant, men wtf, ursäkta. Måste hitta vart det var, tror det var på deleted Joe Rogan ( det kan googlas så hittar man det)
Senast redigerad av Vajana 2023-06-22 kl. 21:04.
Citera
2023-06-23, 09:45
Medlem
Citat:
Men nu kan det väl inte vara svårt att se att det är en konspiration? Det är ju exakt vad Grusch säger.
Ja påstådd konspiration, det är ju det jag säger! Var varsam med att lyssna för mycket på konspirationsteorier är mitt ödmjuka råd.
Citera
2023-06-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.T-BRT
Ja påstådd konspiration, det är ju det jag säger! Var varsam med att lyssna för mycket på konspirationsteorier är mitt ödmjuka råd.

Problemet här är att om du inte tror på denna konspiration så får du tro på en annan konspiration där delar av USG backar upp en lögnare i något som enkelt skulle kunna motbevisas. Alternativt att alla är galningar eller idioter, men förr eller senare måste du nog stanna upp och fundera på om det kanske är du som har fel.
Citera
2023-06-23, 10:56
Medlem
Citat:
Problemet här är att om du inte tror på denna konspiration så får du tro på en annan konspiration där delar av USG backar upp en lögnare i något som enkelt skulle kunna motbevisas. Alternativt att alla är galningar eller idioter, men förr eller senare måste du nog stanna upp och fundera på om det kanske är du som har fel.
Den skeptiska sidan (dit räknar jag mig själv) tvivlar på sig själva hela tiden. Konspiratörerna däremot, har i hundratals år dunkat sig själva i ryggen och har inte en enda gång ställt sig frågan om deras data och metoder är rätt. Det gäller alla konspirationer. Inte konstigt att de ser ufon i allt.
Citera
2023-06-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Den skeptiska sidan (dit räknar jag mig själv) tvivlar på sig själva hela tiden. Konspiratörerna däremot, har i hundratals år dunkat sig själva i ryggen och har inte en enda gång ställt sig frågan om deras data och metoder är rätt. Det gäller alla konspirationer. Inte konstigt att de ser ufon i allt.

Tvärtom. De som kallar sig skeptiker är enbart skeptisk mot alla andra alternativ, det rätta ordet för dem är dogmatiker. UFOloger har alla möjliga olika teorier utifrån data, skeptikerna har bara en, och det är mer en sorts kollektiv ovilja att ens överväga den information som finns. Sen tror jag inte du förstod mitt inlägg.
Citera
2023-06-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Detaljerna med Phil Schneider. Det besynnerliga för mig är att hela historien om Dulce striden underjord mellan ''greys utomjordingar'' och militär personal är som plockad från en Hollywood film, enkelt att vifta bort men sen så det bisarra med Schneider personligen.

Om du vill veta mer. Sista talet innan han påträffades mördad med en pianosträng runt halsen (Phil förutspådde att det skulle ske).
https://youtu.be/iEbbXcYAnis
Det är jo helt galet. 2 Miles under jorden er mera en 3 km. Verkligheten övergår fantasin. Och sen måtte han jo dö förstås, efter detta, det er klart som dagen.
Eller var han en patologisk lögnare..?
Senast redigerad av Vajana 2023-06-23 kl. 21:14.
Citera
2023-06-23, 22:16
Medlem
Citat:
Afghanistan 2011: https://www.youtube.com/watch?v=FhT7X1Vkd38

Den här hade jag helt missat. Vad är storyn bakom den och varför är den inte en större nyhet? Det är ju ett helt fantastiskt klipp.

Noterar också att det tycks som något droppar från dem.
Videon er tagit ner.🥹
Citera
2023-06-23, 23:13
Medlem
Här er conference på National Press Club, Washington D.C. April 29th - May 3rd, 2013.
Från ca 22 min om en som så klassificerad material från Bluebook, skickat från Vatikanska bibliotek till Washington. Och mycket annat godis. https://youtu.be/LoqopII45As
Senast redigerad av Vajana 2023-06-23 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in