2023-06-16, 20:48
Medlem
Ögon öppnande och skrämmande att läsa om hur vittnen blev hotat på Roswell.
Det verkar också ha hänt i dessa nya saker som vittnas. Jag är ganska säker på att dessa sista hot är vad Washington Post kommer att undersöka, om de alls gör det.
Citera
2023-06-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag vet inte vilka personer du talar om - men jag skrev om Grusch arbetskamrater och vänner som t.ex
Luis Elizondo - tidigare arbetskamrat och vän som arbetat på AATIP och låg bakom (åter)-släppet av TicTac-filmen (Flir1) samt Gimbal och GoFast när han var på ToTheStars. Har även ljugit om en bild på ”utomjordiska material” som visade sig vara en helt vanlig bildbyråbild.

Jay Stratton som arbetade med Grusch på UAPTF. Stratton har arbetat på Skinwalker Ranch för Robert Bigelow av alla ufo-fanatiker.

Travis Taylor som arbetade med Grusch på UAPTF. Taylor är välkänd för sin medverkan i tv-program som Ancient Aliens och Skinwalker Ranch.

Och jo - det är även Corbell jag talar om. För ett år sedan gick nämligen Grusch fram till Corbell och George Knapp på ett Star Trek-konvent och erbjöd sig att bli visselblåsare.

Sen har vi ju även Leslie Kean som skrev artikeln tillsammans med Ralph Blumenthal - båda välkända i ufokretsar med bokproduktioner och artiklar - som tictac-artikeln i NYTimes bakom sig. Det var ju dessa som skrev även artikeln om Grusch och det var dessutom tictac -artikeln som gjorde att Grusch blev intresserad av ufos och hamnade på UAPTF…

Tillsammans ligger dessa personer från Grusch umgängeskrets bakom mängder av påståenden och produktioner om ufon och övernaturliga väsen. Jag tycker snarast det vore underligt om man inte snappar upp en hel del ifråga med ett sådant umgänge.

Som sagt. Din guilt by association funkar bara om man redan bestämt sig att alla som pratar om ufon är suspekta. Jag har också redan förklarat varför det inte funkar att låtsas som att det är mystiskt att de som strävar mot en disclosure är inblandad i the disclosure.

Du argumenterar rakt igenom oärligt helt enkelt.
Citera
2023-06-16, 21:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Som sagt. Din guilt by association funkar bara om man redan bestämt sig att alla som pratar om ufon är suspekta. Jag har också redan förklarat varför det inte funkar att låtsas som att det är mystiskt att de som strävar mot en disclosure är inblandad i the disclosure.

Du argumenterar rakt igenom oärligt helt enkelt.

Vad är det som är oärligt? Jag har aldrig sagt att de inte strävar efter en disclosure - det jag har sagt är att jag kraftigt misstänker att de är Grusch anonyma källor - de känner varandra, de umgås i samma krets, de har jobbat tillsammans och de har bevisligen kommit med exakt sådana påståenden som Grusch hävdar att han har fått från sina anonyma källor - allt stämmer exakt..
Citera
2023-06-16, 21:18
Medlem
Citat:
Så, ge upp sin karriär och anseende för att kanske tjäna lite pengar, och få med sig en hel drös av folk på det dessutom, alternativt att han är en godtrogen stackare som aldrig gjort någon research utan litat på vad folk sagt åt honom. Och även där har han av någon anledning fått uppbackning när han presenterar resultatet.

Varför är det så att skeptiker tror att alla andra är idioter? I detta fall att pentagon är en skvaller-grupp som är helt nonchalant kring vad deras anställda hittar på att säga. Samma sak med varenda pilot eller radaroperatör, och vittnen oavsett hur många de är.

Tror du verkligen det är så man jobbar inom den amerikanska staten, är det samma sak inom det svenska försvaret kanske? Bara släpphänta dårar som helt saknar omdöme?

Man behöver inte vara idiot för att vara ufo-troende. Det är ännu ett halmgubbeargument som jag aldrig har använt. Det är självklart att man skall dokumentera och rapportera händelser och incidenter inom alla professionella verksamheter, så också den amerikanska militären.
Citera
2023-06-16, 21:49
Medlem
Så det är mer än en vecka sedan det beslutades att det kommer att hållas utfrågningar i kongressen.
https://youtu.be/gkyzgPvVnBI
Citera
2023-06-16, 22:00
Medlem
David Sirota intervjuade Leslie Kean i går.
Lever Time på Spotify.

https://open.spotify.com/episode/5nsYiMkoKwYO10x6IdedtG?si=D_Q74BxpSLyopxMA0m-3-w
Finns också transkript om man skrollar ner.

Från AI transkribering. Nb, AI uppfattar Grusch som ”Russia”

00:33:50:11 - 00:34:11:18
Leslie Kean
”And so then when we went to The Washington Post, they were very interested in it. We worked with the Post for weeks and weeks on the story. It looked like they were definitely going to do it and ending, but they had the post, you know, to their credit, does (här har jag korrigerat, AI skrev doesn’t)an enormous amount of vetting and they also the person we were working with there had other stories he had to do at the same time.”

00:34:11:18 - 00:34:34:06
Leslie Kean
”So the process was fairly slow with them. And what happened was it got to a point where things were leaking, where Russia's name leaked, another person's name leaked. He was starting to get sort of weird, threatening phone calls. He felt we felt like safety might be in danger. Things were escalating to such an extent that we felt we just couldn't wait to get the story out.”
Senast redigerad av Vajana 2023-06-16 kl. 22:47.
Citera
2023-06-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är det som är oärligt? Jag har aldrig sagt att de inte strävar efter en disclosure - det jag har sagt är att jag kraftigt misstänker att de är Grusch anonyma källor - de känner varandra, de umgås i samma krets, de har jobbat tillsammans och de har bevisligen kommit med exakt sådana påståenden som Grusch hävdar att han har fått från sina anonyma källor - allt stämmer exakt..

Har de jobbat tillsammans?
Citera
2023-06-16, 23:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Har de jobbat tillsammans?

Javisst.
(FB) Visselblåsare: Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens
Citera
2023-06-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Man behöver inte vara idiot för att vara ufo-troende. Det är ännu ett halmgubbeargument som jag aldrig har använt. Det är självklart att man skall dokumentera och rapportera händelser och incidenter inom alla professionella verksamheter, så också den amerikanska militären.

Nej det var exakt vad du antydde, för det är mer bekvämt att låtsas som att alla inblandade är lättlurade och inkompetenta personer som tror på grundlösa rykten än att faktiskt fundera över vad det innebär att kompetenta och noggranna människor på den sortens positioner faktiskt är övertygade om att de arbetar med ufon.
Citera
2023-06-17, 00:39
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det är väl inte samma sak som att säga att folk är lågbegåvade?

Det är det verkligen 100% Tänk efter.
Citera
2023-06-17, 00:39
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Nej det var exakt vad du antydde, för det är mer bekvämt att låtsas som att alla inblandade är lättlurade och inkompetenta personer som tror på grundlösa rykten än att faktiskt fundera över vad det innebär att kompetenta och noggranna människor på den sortens positioner faktiskt är övertygade om att de arbetar med ufon.

Jepp. Exakt.
Citera
2023-06-17, 00:47
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Nu förföll du till invektiv igen. Jag förstår inte vad du menar. Jag uttalar mig inte om huruvida tex Grusch är hög- eller lågbegåvad.

Nej men du uttalar dig om din egen begåvning och upphöjda förmåga att tolka verkligheten mycket bättre än han, trots att du inte har tillgång till en bråkdel av den information han sitter inne med (eller hur?). Så du är i alla fall mycket smartare.

Men det fattade du att jag menade, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in