Citat:
Ursprungligen postat av
hillsongsweden
Jag kan lägga till en sak som jag hört från en rysk läkare som nu bor och verkar i Sverige, hon berättade att det är extremt vanligt bland skolbarn (!) i låg ålder att använda sexuellt våld som mobbnings-/ bestraffningsmetod med ofta svåra skador som följd. Det är mer vanligt förekommande och snudd på 'accepterat' av föräldrarna. Många tusentals pojkar växer upp med svåra trauman psykiskt och fysiskt.
Det förklarar, enligt mig, det vi ser bland de ryska vatniksen i kriget. Det är så de fungerar, ryssarna.
...jag blir överhuvudtaget inte alls förvånad över att höra det.

Snarare något man mer eller mindre förväntade sig av dem?
För det är tyvärr så; ett fullständigt dysfunktionellt land som bygger,
och alltid har byggt, på tvång, förnedring och förtryck.

Det är inte för inte man kallar de där primitiva asen för orcher... De förstår inte ens varför, för dem är det bara helt vanligt beteende:
https://meduza.io/en/feature/2022/04/18/i-can-do-whatever-i-want-to-you
Citat:
‘I can do whatever I want to you’ - Russian soldiers raped and murdered Ukrainian civilians in the village of Bohdanivka
In early April, the world learned about Bucha, a town that’s since become a symbol of Russian cruelty in Ukraine. In Bucha, Russian soldiers used precision weapons to destroy apartment buildings; they executed, tortured, and raped civilians. Unfortunately, these atrocities weren’t limited to one town: Russian troops committed similar acts in multiple villages in the Kyiv region on the right bank of the Dnipro River that came under total Russian occupation in the first weeks of the war.
https://www.nytimes.com/2022/07/26/opinion/russia-ukraine-putin.html
Citat:
Ukraine Is the Next Act in Putin’s Empire of Humiliation
Valentyna told me that not long after Russian troops arrived in Yahidne, her village in northern Ukraine, a tall, blond soldier came to use her bathroom. She asked him what the Russians were doing in Ukraine. “We want you to be with us,” he told her, “for you to be with Russia.”
Och den ryzka våldtäktsmans-logiken hade man väl kunnat stå ut med om de där avskummen hade kunnat hålla sig bakom sitt zoo-staket och inte stört någon annan... Men de har en närmast tvångsmässig drift att attackera och försöka annektera andra länder eller delar av dem.
Det ryzka problemet måste få en
(slutgiltig) lösning. Om inte annat så vi slipper deras fördummande närvaro här på flashback.