2023-06-23, 01:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Anledningen till att vi känner till det som hänt sedan hon träffade Maja, är för att Maja har civilkurage nog att stå upp emot Johanna och avslöja Johannas tilltag och gärningar. Det skall Maja ha credit för. Hon kunde lika gärna hållt tyst. Men det gjorde hon inte.

Maja - civilkurage?

Du måste skämta!

Om hon haft en gnutta civilkurage så hade hon varnat de som JJ utsatte för attentat.

Hon hade sagt ifrån till JJ att det inte var normalt beteende att utsätta hatobjekten för attentat.

Hon hade sett till så att hennes bästa vän hade fått hjälp.

Hon hade hindrat JJ från att mörda TT istället för att hjälpa henne.

Hon hade berättat var TT låg dumpad.

Hon har inget civilkurage överhuvudtaget. Hur kan man uppfostra någon till att vara så feg? Jag skulle vara så arg på mitt barn om det betedde sig så fegt. Och jag skulle skämmas över det. Hur kan hennes föräldrar försvara henne? Varför bor de kvar i Vetlanda? Borde inte de också drivas bort? Som JJs föräldrar?

JJs föräldrar har tagit ansvar för sitt misslyckande och flyttat. Men MHs föräldrar är kvar och försvarar dottern och sig själva? Tar inget ansvar för det dottern har gjort utan skyller allt på JJ. Är det dem hon lärt sig fegheten ifrån?

MHs föräldrar verkar ha svårt att acceptera livet som det är. De kunde inte få egna barn så då köpte de två barn istället. Och "låtsades" att det var deras? För att de vägrade acceptera verkligheten? Trots all statistik som finns på att adopterade barn mår så dåligt, både som barn och vuxna, så adopterade de för att de ville ha barn. Är inte det väldigt egoistiskt? Och det har skrivits om att MH mått dåligt p.g.a. rasism. Varför vill man utsätta sitt barn för det? Genom att bo i Vetlanda? Nu fortsätter de att blunda för verkligheten och vägrar acceptera att deras dotter är en mördare utan lägger all skuld på JJ.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-06-23 kl. 02:37.
Citera
2023-06-23, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nej och hade Johanna varit ensam så hade Tove kunnat dra upp sina knän, dra fötterna mot rumpan och försökt lyfta upp sig med benen om Johanna låst hennes armar med sina ben.

Det krävs en otrolig styrka mot en som kämpar för sitt liv och det tror jag Tove gjorde genom sparkarna i väggen.
Det är så otroligt ledsamt och tänka på hur rädd Tove måste ha varit och hur dom båda skändade henne efteråt.

Ännu sjukare hur dom kunde sätta sig och käka hamburgare efter mordet, det tycker jag visar på att dom tänkt på mordet åtminstone i flera dagar innan dom till slut gjorde det.
Annars är dom sjukare än jag tror, obotbara.

Det M och J gjort är helt sjukt så friska kan de inte vara
Tanken på att T måste haft en fruktansvärd dödsångest är hemsk
Stackars T anhöriga
Jag fattar inte hur en människa är skapt när man kan sitta och försvara någon av dem
Senast redigerad av Anedin 2023-06-23 kl. 05:33.
Citera
2023-06-23, 08:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu vet vi ju inte om Johanna är narcissist eller psykopat. Hon verkar ha drag av båda, och själv tror jag hon ligger nära att hamna i kluster b, personlighetsstörning. Men tittar man på diagnoststiseäringskroterierna för narcissism blir jag faktiskt tveksam. Misstolka mig inte, nåt fel i huvudet har hon!

Problemet med att sätta stämpeln narcissist på J, blir att man tolkar hennes beteende på ett enda sätt. Att hon utnyttjar andra för egen vinning. Men på vilket sätt har hon utnyttjat M? Vad har M gjort mot sin egen vilja? Jag har nu läst FUP flera gånger och kan inte hitta några bevis eller ens tecken på att J fått M göra någonting mot sin vilja. Senast idag läste jag förhöret med deras gemensam vän Alma som också kände T, och såg det på ett annat sätt.

Det är bara M som sagt att J tycker att M ska bryta med sin familj. Nu minns jag inte vem. Men nån gemensam vän berättade i förhör att M själv tagit upp detta samtalsämne. Att hon har det som ett fängelse där hemma och att hon inte kommer överens med sin bror. För mig låter det mer troligt att det är M själv som tagit initiativ till dessa samtal med J. Hbtq-ämnet gick väl inte hem runt M s middagsbord. Men med J kunde hon prata om dessa saker.

Tror att det till slut blev J och M mot världen. Det var bara dom två som till fullo förstod varandra, och alla andra stöttes bort. Sista tiden var det väl bara J och M som umgicks kontinuerligt, förutom när det var daga för fest.
Jag förstår inte hur du kan tycka att det är så märkligt och udda att M ondgjort sig över föräldrar och bror.

Det finns säkerligen tonåringar som lovordar både föräldrar och syskon, men min erfarenhet är att väldigt många ser sina föräldrar som mossiga barnpigor, att föräldrarna ska lägga näsan i allt och de inte får göra vad de vill, att de känner sig begränsade och ofria.

Ms föräldrar kände väl att de behövde ha extra koll på henne då hennes mognadsgrad och konsekvänstänk inte korrelerade med hennes ålder. Som jag ser det är det ganska givet att M inte uppskattade det utan beklagade sig.

Syskonbråk ser jag inte heller som något märkligt. Vad jag erfarit är det ofta det gnälls över dem. Men om syskonet blir ansatt av någon annan går de i försvar, som om det endast är ok att själv önska dem till månen.

Tonåringar får beklagar sig över sin ofrihet och idiotiska syskon, vilket är helt i sin ordning, men någon annan får inte ondgöra sig över dem, är uppfattningen jag har. Att önska livet av dem kanske de kan slänga ur sig, men endast som en fras utan reell tanke.

I detta kan jag inte se att M skulle särskilja sig. Hon uttrycker själv sin bestörtning över Js förslag att förpassa dem.

Men det är klart, har man bestämt sig för att inte tro på något M säger utan utgår ifrån att allt är lögn, kan allt annat ses som mer troligt.
Citera
2023-06-23, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag förstår inte hur du kan tycka att det är så märkligt och udda att M ondgjort sig över föräldrar och bror.

Det finns säkerligen tonåringar som lovordar både föräldrar och syskon, men min erfarenhet är att väldigt många ser sina föräldrar som mossiga barnpigor, att föräldrarna ska lägga näsan i allt och de inte får göra vad de vill, att de känner sig begränsade och ofria.

Ms föräldrar kände väl att de behövde ha extra koll på henne då hennes mognadsgrad och konsekvänstänk inte korrelerade med hennes ålder. Som jag ser det är det ganska givet att M inte uppskattade det utan beklagade sig.

Syskonbråk ser jag inte heller som något märkligt. Vad jag erfarit är det ofta det gnälls över dem. Men om syskonet blir ansatt av någon annan går de i försvar, som om det endast är ok att själv önska dem till månen.

Tonåringar får beklagar sig över sin ofrihet och idiotiska syskon, vilket är helt i sin ordning, men någon annan får inte ondgöra sig över dem, är uppfattningen jag har. Att önska livet av dem kanske de kan slänga ur sig, men endast som en fras utan reell tanke.

I detta kan jag inte se att M skulle särskilja sig. Hon uttrycker själv sin bestörtning över Js förslag att förpassa dem.

Men det är klart, har man bestämt sig för att inte tro på något M säger utan utgår ifrån att allt är lögn, kan allt annat ses som mer troligt.

Har aldrig sagt att det vore märkligt eller udda om M ondgjort sig över sina föräldrar eller bror. Nåt annat vore väl nästan konstigt. Det jag ifrågasätter är om det är Johanna som varit pådrivande i diskussionerna att skada dom. Jag anser att allt som J och M säger ska ifrågasättas då dom har var sin agenda. M s agenda är för mig tydligt, hon försöker hålla sig så lång borta från mordet hon bara kan och skyller allting på J.

För att J ska bli en trolig ensam gm är det bra om folk tror att hon har motiv och är tillräckligt tokig för att kunna göra nåt sånt själv. M gynnas alltså av att berätta allt dumt J gjort. Med tanke på M s historik som lögnare är det väl inte långsökt att tänka sig att hon kryddar lite? Stämmer det att det var J som initierade samtalet om att skada J s bror, eller kan det vara M själv som faktiskt uttryckt att hon inte kommer överens med honom och vill skada honom?

Men om det nu var J som föreslog att dom skulle skada brodern, så tog iaf inte M avstånd och ifrågasatte J. M verkar varit besatt av J och det har resulterat i ett väldigt osund förhållande som slutar med att M går över lik för att få behålla J i sitt liv.
Citera
2023-06-23, 09:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Har aldrig sagt att det vore märkligt eller udda om M ondgjort sig över sina föräldrar eller bror. Nåt annat vore väl nästan konstigt. Det jag ifrågasätter är om det är Johanna som varit pådrivande i diskussionerna att skada dom. Jag anser att allt som J och M säger ska ifrågasättas då dom har var sin agenda. M s agenda är för mig tydligt, hon försöker hålla sig så lång borta från mordet hon bara kan och skyller allting på J.

För att J ska bli en trolig ensam gm är det bra om folk tror att hon har motiv och är tillräckligt tokig för att kunna göra nåt sånt själv. M gynnas alltså av att berätta allt dumt J gjort. Med tanke på M s historik som lögnare är det väl inte långsökt att tänka sig att hon kryddar lite? Stämmer det att det var J som initierade samtalet om att skada J s bror, eller kan det vara M själv som faktiskt uttryckt att hon inte kommer överens med honom och vill skada honom?

Men om det nu var J som föreslog att dom skulle skada brodern, så tog iaf inte M avstånd och ifrågasatte J. M verkar varit besatt av J och det har resulterat i ett väldigt osund förhållande som slutar med att M går över lik för att få behålla J i sitt liv.
Är det inte mest troligt att M beklagat sig och J tipsat om lösning på problemet? Det tror jag.

M föreföll chockad över idén att röja dem ur vägen, så visst tog hon avstånd, om man väljer att tro henne.
Citera
2023-06-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är det inte mest troligt att M beklagat sig och J tipsat om lösning på problemet? Det tror jag.

M föreföll chockad över idén att röja dem ur vägen, så visst tog hon avstånd, om man väljer att tro henne.

Ja, det ser jag som troligt.

Om hon hade varit chockad över idén så kan man undra varför hon fortsatte sin vänskap med sin bästis. Hade du själv gjort det om din kompis föreslog att ni skulle tillsammans skada din bror? Nej, givetvis inte! Men så fort det kommer till Maja så ska det ursäktas och bortförklaras med hennes diagnos som f.ö över 20 000 andra ungdomar i Sverige lider av.

Att hon tog avstånd efter 10 förhör och månader i häktet har enligt mig sin förklaring i att hon efter ca 10 förhör valde att skylla precis allting på J, för att bevisen blev överväldigande.
Citera
2023-06-23, 10:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men tänk själv hur illa det ser ut för Maja att berätta om det här för polisen. Hon sitter ju och berättar om så allvarliga saker som att Johanna ha planer på att döda andra och som Maja inte varken hindrat eller berättat för någon.

Om hon dessutom skulle ha varit med och/ eller varit med och planerat, varför skulle hon då avslöja det här, nu när Tove dödats och hon själv sitter misstänkt för mordet?

Det finns ju ingen logik i det, även om det nu skulle vara bara för att svartmåla Johanna.

Ser du inte hur dumt allt skulle vara om hon var skyldig?

De lama hoten från Johanna om att om hon inte håller tyst så hamnar de i fängelse och då tar Johanna livet av sig, placera sig i badrummet precis efter det att mordet ska ha skett, och så berätta om planer på att döda andra, även hennes bror som hon har dålig relation till.

Varför inte, om hon är skyldig och ljuger så mycket, ljuga om att Johanna har dödshotat henne, att hon aldrig var vare sig i badrum eller hall, inte erkänna gravfridsbrott, och hålla tyst om alla andra planer om mord.

För mig är det uppenbart och troligt att Maja känner en lättnad av att berätta och att hon innerst inne inte kunnat erkänna för sig själv, men fattar hur störd Johanna är.

Lite som när man är förälskad, så blundar man för en massa saker som man u grunden ser, men väljer istället att se det man vill se. En liknelse som alla kan känna igen sig i kanske. När rosenskimmer lagt sig, kan man inte förstå vad man såg och hur blind man varit.
Citera
2023-06-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men tänk själv hur illa det ser ut för Maja att berätta om det här för polisen. Hon sitter ju och berättar om så allvarliga saker som att Johanna ha planer på att döda andra och som Maja inte varken hindrat eller berättat för någon.

Om hon dessutom skulle ha varit med och/ eller varit med och planerat, varför skulle hon då avslöja det här, nu när Tove dödats och hon själv sitter misstänkt för mordet?

Det finns ju ingen logik i det, även om det nu skulle vara bara för att svartmåla Johanna.

De lama hoten från Johanna om att om hon inte håller tyst så hamnar de i fängelse och då tar Johanna livet av sig, placera sig i badrummet precis efter det att mordet ska ha skett, och så berätta om planer på att döda andra, även hennes bror som hon har dålig relation till.

Varför inte, om hon är skyldig och ljuger så mycket, ljuga om att Johanna har dödshotat henne, att hon aldrig var vare sig i badrum eller hall, inte erkänna gravfridsbrott, och hålla tyst om alla andra planer om mord.

För mig är det uppenbart och troligt att Maja känner en lättnad av att berätta och att hon innerst inne inte kunnat erkänna för sig själv, men fattar hur störd Johanna är.

Lite som när man är förälskad, så blundar man för en massa saker som man u grunden ser, men väljer istället att se det man vill se. En liknelse som alla kan känna igen sig i kanske. När rosenskimmer lagt sig, kan man inte förstå vad man såg och hur blind man varit.

Att M inte gillade sin bror och kände att det var som ett fängelse där hemma visste fler än J om. Hon undrar säkert vad som kommer komma fram i förhör med J och alla andra. Hur hade det sett ut om J berättade att M föreslagit att dom ska skada hennes bror, eller knuffa ner M s ex från en balkong?
Smidigt då att skylla allt på J, som med allt annat. Det följer samma mönster som med mordet och dumpningen. Det är J som gjort allt dumt och M har bara sett på utan att göra nåt.

Jag upplever inte M som en person som precis kommit ut från chock/hjärntvätt. Hon minns det som hon vill minnas. Hon är osäker och har minnesluckor gällande lämpliga saker, men hon är110% säker på att inte var med i badrummet t.ex. Hon upplevs vare sig som trovärdig eller ångerfull. Nu vet jag att även detta beteende kommer förklaras med hjälp av hennes diagnoser.
Citera
2023-06-23, 11:16
Medlem
firebird1974s avatar
En riktigt fin Midsommar önskar jag er alla här på Flaschback.
Citera
2023-06-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Här är ett utdrag ur förhör med J som handlar om hur J ser på M och hennes familj. Sid 1003.

BF: Jag tänker om du någon gång har funderat på hur det skulle bli för Maja om hon
förlorade dig?
J: Ja, jo nej.
BF: Utifrån Majas perspektiv alltså.
J: Jag har ju, i och för sig uttryckt sig sen kanske inte det var på riktigt så klart men det är
klart att hon har uttryckt att det är liksom att hon kanske inte vet vad hon skulle göra. Jag har
ju tänkt att jag ibland ska flytta och plugga och så där och då har hon ju sagt att hon inte
riktigt kan se ett liv utan mig kanske men det är väl något man bara säger men, ja jag tror nog
hon menade till viss del för att hon har ju, alltså hon har inte riktigt haft så här vänner på det
sättet innan utan den första vän hon hade det var ju då kan man ju säga Alma och sen så
träffade hon ju mig och då umgicks vi ju istället. Så jag tror det skulle vara väldigt tomt utan
mig om jag får vara så självupptagen liksom så tror jag nog det skulle bli faktiskt lite tomt för
henne, ett tag i alla fall.
BF: Mmm. För om du tittar, om du med Majas ögon skulle titta på relationen mellan dig och
Maja och jämföra med Majas relation med Alma tyckte jag du sa nu att hon hade ju Alma.
J: Ja alltså min och Majas relation var ju mycket bättre alltså Maja umgicks ju mycket med
Alma tills hon träffade mig och sen så blev det ju att jag och Maja umgicks ju typ i stället kan
man säga så, så det vet jag att jag var Majas närmaste vän. Det kan säga med säkerhet tror jag
alltså. Vad jag vet så umgicks hon inte eller pratade med någon annan så mycket.

BF: Nej. I ditt umgänge med Maja. Hur mycket har du fått del av Majas familj och så där?
J: Ja alltså en del. Vi har ju pratat väldigt, väldigt mycket om hennes familj för att hon har
ganska stränga föräldrar på grund av att hon varit mycket sjuk och så och sen har vi pratat
mycket om just hennes adoption och så där så vi har ju pratat extremt mycket om hennes
föräldrar och hur hennes familjesituation såg ut. Hon var ganska eller är ju ganska utanför kan
man säga i hennes familj.
BF: Utanför sin familj?
J: Ja hon har ju inte alltid, alltså hennes bror som hon har upplevt det har ju inte varit så bra
person så vi har pratat mycket om det att det varit tufft med hennes bror och en speciell
situation med hennes föräldrar och så. Eh, och sen träffade jag ju dem ibland så där när jag
var över hos Maja men ja, alltså jag skulle inte säga att känner Majas föräldrar jätteväl det
skulle jag inte säga.
BF: Nej. Du sa att hennes bror inte var bra. Vad var det du?
J: Alltså han har ju, ja som hon har uttryckt det som jag har upplevt det också så är det väl att
han är arrogant och taskig person. Inte trevlig. Hackar på de flesta personer. Väldigt. Han är
ju väldigt fientliga liksom värderingar om invandrare och HBTQ människor, det är ju emot
väldigt mycket av det. Dels Maja och dels det jag tycker så att vi, Maja kan ju, kommer
liksom inte överens med honom för att dem har absolut inte samma värderingar och jag har ju
stöttat henne i det för att ja hållit med Maja helt enkelt så det har vi pratat mycket om.
BF: Mmm.
F: Hur är Majas relation med sina föräldrar tycker du?
J: Ja, den är lite speciell. Alltså den är väl bra men ur mitt perspektiv så tycker ju jag att den
är lite dysfunktionell. Hennes föräldrar har ju ett väldigt stort kontrollbehov och sätter henne i
situationer där hon känner sig mer beroende av dem och det har väl varit det vi har pratat
mest om att jag tycker det är väldigt konstig relation helt enkelt för att ja, att hennes föräldrar
sätter henne i situation där hon inte får i princip göra någonting själv och då har hon ju blivit
på andra hållet att hon gör väldigt drastiska saker för att hon inte får helt enkelt och jag har ju
pushat henne till att liksom gå hennes egen väg och göra det hon vill för att hon inte ska
känna sig så beroende av sina föräldrar helt enkelt.

F: Hur kan det yttra sig då? Vad kan det vara för saker Maja gör som, kan du beskriva det?
J: Ja, det kanske jag inte borde säga men en gång så vet jag att Maja om det var när hon
testade kokain eller någonting alltså något väldigt så där drastiskt och så, jag vet att vi har, ja
fifflat ganska mycket med att hon fick inte när hon var under 18 år så fick hon inte sova borta
så då hade hon ju min gamla mobil och grejer och sen så ja ljög vi helt enkelt för hennes
föräldrar och så där och hon sa att hon var hos mig istället så gjorde hon något annat.
Citera
2023-06-23, 12:15
Medlem
Här är ett utdrag ur M s förhör. Sid 1133.

Här tycker jag man ser tydligt att hon behärskar att hålla isär saker och vet när hon ska ljuga.

Om du tänker på din relation till Johanna, eh, hur känner du i själen då?
M: Eh, nej jag vet inte riktigt.
F: Hur känns det inom dig när du tänker på Johanna?
M: Eh, alltså just nu i den här situationen så känns det både bra och dåligt.
F: Okej vad är det som känns bra?
M: Eh, nej men alltså hon är min trygghet och så. Ja vi delar väldigt mycket i livet.
F: Mmm, vad är det ni delar?
M: Ja, eh vi, mycket alltså interna skämt, mycket ja vad ska man säga, upplevelser som vi har
gjort tillsammans.
F: Och så sa du det är både bra och dåligt. Och det bra sa du nu och vad är dåligt?
M: Ja alltså som, eh, alltså de som har kommit fram liksom med hela Tove grejen. Saker som
kommit fram på Johanna och det känns inte bra.
F: Och nu när du säger så vad är det du tänker på då? Som har kommit fram?
M: Jo men det här med mobilen att hennes, ja hennes mobil och så har ju varit där, där Toves
hittades. Ja och att hon har varit tillbaka där dagen efter, eh, och ja att hon har varit på
Dollarstore och köpt lakan och kemisk bensin och skit.
F: Mmm.
BF: Hur tänker du kring det då?
M: Ja det är, ja jag känner mig förvirrad.
BF: Förklara.
M: Va?
BF: Förklara på vilket sätt.
M: Nej men att av det som har kommit fram så känns det ju så tyder det ju på att Johanna har
någonting med Toves död att göra och det, ja jag vet inte.
F: Och om du fullföljer den tanken kring att det tyder på att hon har någonting med Toves
död att göra.
M: Vad?
F: Ja vad tänker du då?
M: Jag förstår inte vad du menar.
F: Jo du sa det tyder på att hon har någonting med det att göra, med Toves död att göra. Och
vad tänker du kring det?
M: Ja att det är sinnessjukt. Det är hemskt i så fall. Ja.

Låter detta som det kommer från en person som blivit manipulerad och känner en lättnad över att få berätta? Eller hade hon vid detta tillfälle inte insett att hon blivit manipulerad?
Senast redigerad av Heretic77 2023-06-23 kl. 12:17.
Citera
2023-06-23, 12:40
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Här är ett utdrag ur M s förhör. Sid 1133.

Här tycker jag man ser tydligt att hon behärskar att hålla isär saker och vet när hon ska ljuga.

Om du tänker på din relation till Johanna, eh, hur känner du i själen då?
M: Eh, nej jag vet inte riktigt.
F: Hur känns det inom dig när du tänker på Johanna?
M: Eh, alltså just nu i den här situationen så känns det både bra och dåligt.
F: Okej vad är det som känns bra?
M: Eh, nej men alltså hon är min trygghet och så. Ja vi delar väldigt mycket i livet.
F: Mmm, vad är det ni delar?
M: Ja, eh vi, mycket alltså interna skämt, mycket ja vad ska man säga, upplevelser som vi har
gjort tillsammans.
F: Och så sa du det är både bra och dåligt. Och det bra sa du nu och vad är dåligt?
M: Ja alltså som, eh, alltså de som har kommit fram liksom med hela Tove grejen. Saker som
kommit fram på Johanna och det känns inte bra.
F: Och nu när du säger så vad är det du tänker på då? Som har kommit fram?
M: Jo men det här med mobilen att hennes, ja hennes mobil och så har ju varit där, där Toves
hittades. Ja och att hon har varit tillbaka där dagen efter, eh, och ja att hon har varit på
Dollarstore och köpt lakan och kemisk bensin och skit.
F: Mmm.
BF: Hur tänker du kring det då?
M: Ja det är, ja jag känner mig förvirrad.
BF: Förklara.
M: Va?
BF: Förklara på vilket sätt.
M: Nej men att av det som har kommit fram så känns det ju så tyder det ju på att Johanna har
någonting med Toves död att göra och det, ja jag vet inte.
F: Och om du fullföljer den tanken kring att det tyder på att hon har någonting med Toves
död att göra.
M: Vad?
F: Ja vad tänker du då?
M: Jag förstår inte vad du menar.
F: Jo du sa det tyder på att hon har någonting med det att göra, med Toves död att göra. Och
vad tänker du kring det?
M: Ja att det är sinnessjukt. Det är hemskt i så fall. Ja.

Låter detta som det kommer från en person som blivit manipulerad och känner en lättnad över att få berätta? Eller hade hon vid detta tillfälle inte insett att hon blivit manipulerad?
Kort svar, men Nej!
Det låter inte alls som någon som blivit manipulerad, snarare någon som manipulerar förhörsledarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in