2023-06-23, 08:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Skickligt? Pyttsan... Det är två pundare som leker vilda västern. De bryter mot mängder av lagar och regler. De klarar sig undan pga ett tandlöst långsamt system bara. Det är vad som händer.

Men två saker kommer att hända. Patrik och Sara kommer att bli "två martyrer" i fängelse, och reglerna kring utgivningsbevis kommer att behöva ändras.

Om det dom gör är olagligt vet vi inte
Enligt dom själva så har dom tagit hjälp av jurister som sett till att deras verksamhet är helt laglig
Citera
2023-06-23, 09:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Personligt vet jag inte direkt, men förstår vad du försöker antyda. Jag ogillar starkt (f.d?) missbrikare som har så mycket skit i bagaget i form av faktiska domar och har gjort så mycket som skadat andra. Vilken skada har t.ex Sara åsamkat sina barn genom sitt missbruk och horeri? Det är säkert många väl avvägda beslut som lett fram till att hon dragit på sig över 30 fällande domar.

Väl avvägda beslut säger du. Hur väl avvägda beslut är det med upprepade rattfyllor? Hur var det med dendär bomben? Var säkert väl avvägt. Väl avvägt att knarka och hora...

Patriks jävla sätt att först efter Viljos död hänga ut och förtala honom som barnväldtäktsman och allt vad det är, totalt svärta ner en person som inte kan försvara sig för denne är död! Fegt är bara förnamnet!! Säkert väl avvägt beslut eftersom det ledde till en karriär som offer och överlevare som gav klirr i kassan. Utan Viljo hade han inte haft någon karriär, varken som höjdhoppare och världsmästare eller "offer" och "överlevare". Även patriks knarkande var säkert ett väl avvägt beslut.

Att såna personer ska peka finger åt, anklaga, förtala och hänga ut andra som klandervärda stinker så mycket skit att det finns inte, speciellt som de uthängda i ett försvinnande litet antal faktiskt gjort något åtalbart.

Men nu när fyrtornet och släpvagnen slagit sina kriminella påsar ihop och fått en smart affärsidé kring ett ämne som de vet öpprör för kunna mjölka maximalt då är de heligare än Moder Teresa upphöjt med tio. "Kämpa" för barn via ett vinstdrivande aktiebolag, det är precis lika skenheligt som den gifta pastorsgäddan #242 som ville suga 14 årig kuk i kyrkans källare.

Och så kommer du och snakar skit om väl avvägda beslut....

Om vi ponerar att Patrik & Sara lämnar Dumpen helt och nya fläckfria personer tar över verksamheten; Hade det förändrat din syn på det Dumpen gör?
Citera
2023-06-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Hur mycket du än försöker karaktärsmörda dom så kommer det varken att förändra min syn eller stoppa dumpens verksamhet

Vilka två är det som ägnar all tid åt att åka land och rike runt och karaktärsmörda människor och som hittills karaktärsmördat 243 stycken?

Citat:
Sen anser jag att sexuella övergrepp på barn är bra mycket mer moraliskt förkastligt än att missbruka narkotika och alkohol

Men nu är det ju betydligt grövre saker de, eller mera specifikt Sara, har gjort också. Hon tog t.ex med sina barn till sexköpare och barnen fick vänta medan mamma låg och knullade torsk. Men det är OK om Sara har gjort det? Säkert ett väl avvägt beslut att utsätta sina barn för det.

Citat:
Men även om dom handlat fel tidigare så tkr jag ändå att dumpen gör helt rätt

Vad du tycker och det katten skiter lägger jag i samma låda.
Senast redigerad av -Klarafina- 2023-06-23 kl. 09:11.
Citera
2023-06-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om vi ponerar att Patrik & Sara lämnar Dumpen helt och nya fläckfria personer tar över verksamheten; Hade det förändrat din syn på det Dumpen gör?

Möjligen, till viss del. Men jag tycker ändå uthängningarna är fel väg att gå om det inte skulle röra sig om bekräftad, grov brottslighet där allmänheten abslut måste varnas.

Sen finns väl knappast någon fläckfri person, de flesta har säkert något i bagaget, stort som smått. Men i ett sånthär känsligt och viktigt ämne är ansiktena utåt mycket viktiga och bör i princip vara klanderfria.
Senast redigerad av -Klarafina- 2023-06-23 kl. 09:08.
Citera
2023-06-23, 09:08
Medlem
Citat:
Personligt vet jag inte direkt, men förstår vad du försöker antyda. Jag ogillar starkt (f.d?) missbrikare som har så mycket skit i bagaget i form av faktiska domar och har gjort så mycket som skadat andra. Vilken skada har t.ex Sara åsamkat sina barn genom sitt missbruk och horeri? Det är säkert många väl avvägda beslut som lett fram till att hon dragit på sig över 30 fällande domar.

Väl avvägda beslut säger du. Hur väl avvägda beslut är det med upprepade rattfyllor? Hur var det med dendär bomben? Var säkert väl avvägt. Väl avvägt att knarka och hora...

Patriks jävla sätt att först efter Viljos död hänga ut och förtala honom som barnväldtäktsman och allt vad det är, totalt svärta ner en person som inte kan försvara sig för denne är död! Fegt är bara förnamnet!! Säkert väl avvägt beslut eftersom det ledde till en karriär som offer och överlevare som gav klirr i kassan. Utan Viljo hade han inte haft någon karriär, varken som höjdhoppare och världsmästare eller "offer" och "överlevare". Även patriks knarkande var säkert ett väl avvägt beslut.

Att såna personer ska peka finger åt, anklaga, förtala och hänga ut andra som klandervärda stinker så mycket skit att det finns inte, speciellt som de uthängda i ett försvinnande litet antal faktiskt gjort något åtalbart.

Men nu när fyrtornet och släpvagnen slagit sina kriminella påsar ihop och fått en smart affärsidé kring ett ämne som de vet öpprör för kunna mjölka maximalt då är de heligare än Moder Teresa upphöjt med tio. "Kämpa" för barn via ett vinstdrivande aktiebolag, det är precis lika skenheligt som den gifta pastorsgäddan #242 som ville suga 14 årig kuk i kyrkans källare.

Ja du fina Klara, där slog du huvudet på spiken med beundransvärd precision. Jag ställer mig bakom det 100%
Citera
2023-06-23, 09:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Vilka två är det som ägnar all tid åt att åka land och rike runt och karaktärsmörda människor och som hittills karaktärsmördat 243 stycken?

Jag tror nog dom flesta i samhället anser att sexuella övergrepp på barn är det lägsta nivå man kan sjunka till, det är värre än allt både Sara och Patrik gjort tsm

Citat:
Men nu är det ju betydligt grövre saker de, eller mera specifikt Sara, har gjort också. Hon tog t.ex med sina barn till sexköpare och barnen fick vänta medan mamma låg och knullade torsk. Men det är OK om Sara har gjort det? Säkert ett väl avvägt beslut att utsätta sina barn för det.

Ja det är väldigt olämpliga saker hon ägnat sig åt men hon verkar ha fått hjälp, försonats med sina barn och kommit på fötter igen och gör nu istället något gott

Citat:
Vad du tycker och det katten skiter lägger jag i samma låda.

Varför fortsätter du diskutera om du fullkomligt skiter i vad jag tycker?
Citera
2023-06-23, 09:54
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:

Fd missbrukare är oftast inte sämre eller onda människor men det är väldigt få som inte blivit skadade rent intellektuellt. Ser man inte det så är man både döv och blind.
En missbrukare har också en tendens att hela livet skylla sina tillkortakommanden på sitt missbruk och alla andra omständigheter runtomkring men det är aldrig deras fel att dom handlar som dom gör. Det är verkligen något jag avskyr med missbrukare. Att aldrig dom aldrig tar ansvar för sina egna val.
Citera
2023-06-23, 10:44
Medlem
Bertil.1987s avatar
Men buhu, några presumtiva barnförövare får sina egna chattloggar och kukbilder dom själva har valt att skicka till någon som utger sig för att vara minderårig

Dom förtjänar all skit dom bara kan få, hade dom tagit sitt ansvar istället och inte sexchattar, skickat sina äckliga kukbilder och sedan bestämt träff för att utföra en våldtäkt så hade dom aldrig behövt få dom problem dom nu tvingas leva med

Vuxna som inte sexchattar, skickar kukbilder och bestämmer träff för våldtäkt på personer som utger sig för att vara minderåriga har ingenting att vara rädd för

Att P och S har begått misstag är ingenting mot vad dessa svin gjort, sen är dumpen mer än enbart S o P

Den enda personen vad jag kunnat se som inte förtjänar en uthängning är #158 pga dennes förståndshandikapp, den uthängningen är jag djupt kritisk mot men övriga ser jag inga problem med
Citera
2023-06-23, 10:48
Medlem
goofers avatar
Citat:

Och så kommer du och snakar skit om väl avvägda beslut....:whoco5:

Ja det där var en riktigt bra sammanfattning även om den egentligen bara skrapar på ytan, de två har säkert mer lik i lasten än vad som kommit ut än.

Hur folk kan hylla dessa två och sända swishpengar till dem är en gåta.
Folk har ingen integritet kvar.
Citera
2023-06-23, 12:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja det där var en riktigt bra sammanfattning även om den egentligen bara skrapar på ytan, de två har säkert mer lik i lasten än vad som kommit ut än.

Hur folk kan hylla dessa två och sända swishpengar till dem är en gåta.
Folk har ingen integritet kvar.

Uppenbarligen är de tillräckligt många som stödjer deras verksamhet
Citera
2023-06-23, 12:12
Medlem
Citat:
Uppenbarligen är de tillräckligt många som stödjer deras verksamhet
Källa på det?
Swish är limiterat.
Är det den massiva försäljningen av deras sunkiga kläder som drar in cashen?
Citera
2023-06-23, 12:20
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Källa på det?
Swish är limiterat.
Är det den massiva försäljningen av deras sunkiga kläder som drar in cashen?

Berättades i Facebookgruppen att första veckan dom öppnade upp föreningen för allmänheten så hade dom uppnått 600-700 medlemmar, hur många medlemmar det är idag vet jag inte men bra många fler skulle ja tro, det kan nog ge en fingervisning av hur många som swishar även om dom är många fler

Det är både swish och merch som finansierar verksamheten, tror inte alla vill bära deras kläder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in