2023-06-23, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Åkte pendeltåg nyss och vart man än vänder blicken ser man araber, afghaner och svarta afrikaner sitta överallt. Man ser en och annan svensk sitta tyst där också. Många svenskar som är födda på 80-talet och bakåt vet ju att Sverige alls var så här när vi växte upp. Jag undrar vad som försegår i deras huvuden när de ser hur de andra folkgrupper fullständigt tar över på det här sättet, om det ens föregår någon hjärnaktivitet i huvudtaget på dem. Vissa svenskar har till och med skaffat barn med dem och således låtit sina gener försvinna bort i den mörka massan.

I och med att svenskar till skillnad ifrån Amerikaner är ett folk vars kultur är lågmäld och att man håller käft och inte uttrycker vad man känner och tycker i offentligheten, så vet man ju inte om de vita svenskar man ser tycker om det dom ser eller inte.

Vad tänker ni andra svenskar när ni sitter på pendeltågen och knappt känner igen er längre? Är det endast ett problem om araberna uppför sig stökigt, eller är det ok för er att de fullständigt tar över Sverige om de sitter tyst med sina mobiltelefoner i handen?
Är du helt plötsligt förvånad? I vilket värld har du i så fall levt i?
Citera
2023-06-23, 05:56
Medlem
Vilken ort rör det sig om då?
Jag bor i gävle och har inte upplevt det så som du beskriver.
Kan absolut tänka mig tt det är annorlunda i de 3 större städerna i sverige, men typ alla städer ovanför uppsala är väl relativt blatttefria.

Visst är det ledsamt att se mörkermän som gapar på sitt ap-språk i 120 decibell, men så länge dom sköter sig har jag inte så stort problem med det.
Dock brukar dom ju störa folk på ett eller annat sätt.
Det kan vara att dom stirrar på en, pratar högljutt,eller stökar i övrigt.
Är ju sällan man ser 3 junior-apor stta ensam med varandra och prata lugnt och sansat.
Citera
2023-06-23, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Pepper
Kan jag få fråga dig varför du mår dåligt när du ser detta? Så länge invandrare uppför sig, inte ställer till problem, och bidrar till samhället; vad är då problemet?

Jag förstår inte vad de säger. Jag har blivit en främling i mitt eget land.

Alltså, jag undviker i möjligaste mån dessa situationer.
Åker aldrig kommunalt, handlar tidigt på morgonen, går sällan på bio osv.

Dvs invandringen har begränsat mitt liv.
Citera
2023-06-23, 06:20
Medlem
REWalls avatar
Citat:

Vad tänker ni andra svenskar när ni sitter på pendeltågen och knappt känner igen er längre? Är det endast ett problem om araberna uppför sig stökigt, eller är det ok för er att de fullständigt tar över Sverige om de sitter tyst med sina mobiltelefoner i handen?

Jag tänker att det enda sättet att få ordning på Sverige är att Avskaffa Asylrätten för män från Långtbortistan. PK-partiernas verkningslösa förslag till åtgärder mot de problem som Långtbortistanarna ställer till med här i vårt land är pinsamma. Se gärna SVT Rapports intervjurunda med dem efter partiledardebabatten i riksdagen den 14 juni 2023 https://youtu.be/D1eCCx-Py4Q (3:20 min långt videoklipp).
Citera
2023-06-23, 06:21
Medlem
EnLitenkilles avatar
Åkte också tåg nyss och då var det en neger som plankade.
Visste exakt hur han skulle säga för att det skulle fungera när konduktören skulle kolla biljett.
Äckligt jävla beteende.

Men visst är det tragiskt att se hur Sverige har blivit.
Frågan är hur det kommer att vara om 20 år.
Det känns liksom försent på något vis…
Citera
2023-06-23, 06:34
Medlem
löls avatar
Jag känner mig inte som hemma längre och det är obekvämt.
Det fina vi hade försvinner för varje dag och i Sveriges fall, byts det ut mot MENA.
Känns inte alls bra 😑

Stackars barn som får uppleva detta i skolorna tänker jag på ibland. Utsattheten 😞
Citera
2023-06-23, 06:41
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
ÅVissa svenskar har till och med skaffat barn med dem och således låtit sina gener försvinna bort i den mörka massan.

Är det inte, ur ett genetiskt perspektiv, bättre att skaffa barn med dom än att inte skaffa barn alls?
Citera
2023-06-23, 06:44
Medlem
Haajibs avatar
Du får göra det olägligt för dessa grupper i samhället så att de inte får initiativ att stanna.
Citera
2023-06-23, 06:49
Medlem
SnutteFia03s avatar
Känns otryggt. Speciellt med grupper av utländska unga män som är stökiga och högljudda på olika språk som man inte förstår.

Har inte råkat ut för något allvarligt än själv, men det är väl bara en tidsfråga? Är ju nyheter varje dag om skjutningar, sprängningar och olika våldsdåd. Av olika artiklar jag läst så räcker med att man råkar titta lite snett på dessa grupper för att man ska bli angripen med överdrivet mycket våld eller sexuella övergrepp.
Citera
2023-06-23, 06:58
Medlem
Kragoms avatar
Ute på landsbygden är dom inte, här är det som förr.
Då menar jag inte i samhällen med en mack och en affär, utan på bonnavischan.

Tror att det kommer bli än mer attraktivt att vara eller bli lantis i framtiden på grund av detta.
Citera
2023-06-23, 07:00
Medlem
Dom är en bricka i spelet att förstöra vårt land inte bara vårt. Alla europeriska och vita lånder. Usa, canada osv.

Dom som intalar sig invandraare tas in med god medkänsla har så otroligt fel. Dom blir utnyttjade bara, ska orsaka kaos och elände, det är endel av planen. Och sudda bort vårt land. Sverige blir osvenskt tillslut om man tar in förmånga invandrare fattar vem som helst. Ödmjukhet pch respekt suddas ut mer och mer. Det vi är uppfostrade och vana med.

Otroligt sorgligt för männskligheten överhuvud taget. Då planen är att kontrollera alla i slutänden. World economic forum/globalisternas plan dom är helt öppna med. Tillåter vi inte deras kontrollsamhälle pga kaoset dom skapat så drar de igång ett krig garanterat för att vi garanterat ska gå i deras fälla, att tillåtas bli kontrollerade och ägda.

Och såklart stör man sig sjukt mycket på alla speciellt högljudda invandrare. Man ser hur vi ger bort landet. Det finns en bitterhet/hat från många invandrare mot svensken, mer änn va det finns hat mot invandrarna från svenskar.

Svenskar är uppfostrade att ha respekt för omgivningen, medmänniskorna. Invandrare har ofta inte det, utan skriker högt när de pratar, lyssnar på mobilen utan hörlurar så alla ska tvingas höra skiten, pratar tele med högtalare på. Undantag finns såklart. Oavsett ska vi aldrig ge bort landet såklart.
Citera
2023-06-23, 07:03
Avslutad
Nu åker jag inte pendeltåg men kan se eländet på stan. Värst är det att se dessa äldre invandrare som aldrig kommer att lära sig språket osv. Att unga araber och liknande beter sig illa är ju politikernas fel. Det är alltid synd om dom.. Polisen får inte piska skiten ur dom, lärarna får inte säga ifrån, ursprungsbefolkningen blir rassestämplad...
Det är fint att se en del 30+ invandrare som lyckats bra i livet, låter sina barn få växa upp svenskt, pratar korrekt svenska osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in