Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Situationen nu går inte att jämföra med tidigare. Ryssarna har fortifierat betydlig bättre. Missminner jag mig inte så har ett par tafatta försök gjorts att korsa nattetid i lervällingen och träskmarkerna. Kan inte vara lätt, det liknar ett självmordsuppdrag, och mörkret utgör inte ett skydd med dagens teknologi. Läget är hopplöst för Ukraina. Erkännn nu!

Dagens teknologi? Den ryska? Lägg av nu för helvete. Utav 1000 ryska soldater så har TVÅ mörke.......ursäkta, ljusförstärkare. Så vilken teknologi pratar du om förutom de FÅ ryska trupperna som nu fått lite digitalt komprimerad huvudbonad i form utav ljusförstärkare med mer jitter än vi hade i DA-AD omvandlare 1982?. (Huvuddelen utav manskaps NV som Ryssland har är DIGITALA ljusförstärkare från Kina. Som att skruva upp ISO't på en mobiltelefon och säga - I CAN SEE!!!)
Du sitter här och skiter ur dig saker som vilket jävla nöt som helst för anledningens skull att "få det att verka som att RAZZIA stronk, Russia top notch, medans sanning är något som inte ens kräver militär vetskap för att VETA om. Ut ur dimmorna med di nu och sluta trolla så jävla uppenbart då det börjar bli lite väl mycket nu.
Sedan missminner du dig nog jävligt mycket när du påstår att du "hört" att ukraina "har försökt korsa lervällingen" ja. Men varför inte dra till med något bara för att som vanligt ja? RENT jävla trolleri och det vet både du som jag. Hade det varit dina egna åsikter eller information så hade du ju presenterat dem lika intelligent som du de facto kan använda språket här, men det är också det som påvisar vad du egentligen söker här. Lite tråkigt att det faller under "åsiktsfrihet" bara för att man "skall vara så jävla flashbackigt öppensinnig för IDIOTI"
Men nej, Ukraina har INTE försökt ta sig över någon lervälling eller flodbotten, och tro mig, det är INTE på grund utav ryssarnas hrrrrm hrrrrm bildförstärkare. Som det ser ut de facto idag så har de ukrainska styrkorna REDAN fler NV än vad hela Rysslands arme har, och det är riktig sådan dessutom. Eller rättare sagt den som är STANDARD hos oss. Och inte kommer Ryssland producera några för en quick-fix nu heller, då stålarna är slut. Hobbexvarianterna från Kina kommer inte hjälpa dem heller...tja, förutom att kunna hitta till latringropen nattetid då