2023-06-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Hehe först spränger Ukrainarna Kahovkadammen för att avleda uppmärksamheten från sin "misslyckade offensiv" och nu ska man börja hålla på med kärnkraftverk för att avleda på nytt.

Med denna form av tankesätt borde Putin redan förstört större delen av Ryssland för att avleda uppmärksamheten från deras upprepade misslyckanden.

Vi har inte sett orcherna vandalisera Ryssland, endast Ukraina....vad menar du?
Citera
2023-06-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vi har inte sett orcherna vandalisera Ryssland, endast Ukraina....vad menar du?

Vad jag menar är att det är en tankevurpa, att så fort ukraina har en påstodd motgång förstör man dammen och nu snack om kärnkraftverket. (För att förtydliga menar jag att ryssarna anklagar Ukraina för att förstöra sitt eget land fast det är ryssarna som sprängde dammen).

Så med den logiken borde Ryssarna förstöra saker på sitt territorium för att dra undan uppmärksamheten i fronten och väldigt många saker med tanke på hur det har gått.
Citera
2023-06-22, 18:15
Medlem
Citat:
Hehe först spränger Ukrainarna Kahovkadammen för att avleda uppmärksamheten från sin "misslyckade offensiv" och nu ska man börja hålla på med kärnkraftverk för att avleda på nytt.

Med denna form av tankesätt borde Putin redan förstört större delen av Ryssland för att avleda uppmärksamheten från deras upprepade misslyckanden.

Varför befinner sig vodkastinkande orcher vid ett ukrainskt kärnkraftverk?
Ska dom inte vara hemma med sina familjer?
Citera
2023-06-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Varför befinner sig vodkastinkande orcher vid ett ukrainskt kärnkraftverk?
Ska dom inte vara hemma med sina familjer?

Jag vet inte vad du menar med detta? Jag sa att det är absurdt att ryssarna spränger saker och sedan anklagar Ukraina för att ha gjort det. Jag försvarar inte Ryssland. Och ja Rysska trupper har inget att göra på Ukrainskt territorium.
Citera
2023-06-22, 18:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
and there are also more than 50,000 volunteers
Fantastiskt att så många frivilliga ryssar har lust att invadera, mörda och lemlästa sina grannar. Ryssarna har verkligen visat att de är djur.
Nu får vi hålla tummarna för att Georgien bestämmer sig för att ta tillbaka de landområden som Ryssland stal 2008 så att orcerna får utkämpa ett tvåfrontskrig. Moldavierna borde också passa på att skjuta av de ryssar som befinner sig i deras land.

https://www.rferl.org/amp/georgia-abkhazia-south-ossetia-russia-ukraine/31746764.html
Citera
2023-06-22, 18:28
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Vad jag menar är att det är en tankevurpa, att så fort ukraina har en påstodd motgång förstör man dammen och nu snack om kärnkraftverket. (För att förtydliga menar jag att ryssarna anklagar Ukraina för att förstöra sitt eget land fast det är ryssarna som sprängde dammen).

Så med den logiken borde Ryssarna förstöra saker på sitt territorium för att dra undan uppmärksamheten i fronten och väldigt många saker med tanke på hur det har gått.

rySSland har bombat sina egna städer, skickat missiler mot sina egna städer mest på grund av inkompetens men det skrivs eller slås inte upp så mycket i deras media. rySSland vill inte skriva att de är de själva för då riskerar man att tappa förtroende hos befolkningen som i sin tur kan vända sig emot putler och kriget.
Citera
2023-06-22, 18:30
Medlem
Citat:

Det är endast Ryssland som vinner på att spränga kärnkraftverken.
När ryssen inser att de kommer att förlora kriget så får man en orsak att retirera sin armé om kärnkraftverken sprängs.
Citera
2023-06-22, 18:32
Medlem
Har NATO-trollen accepterat all kuk deras elitiska globalister fått?

Motoffensiven har misslyckats. Detta förnekas inte ens av globalisterna längre. Nu försöker man i sin panik efter alla pengar och resurser ösat in försöka komma på en orsak att ösa mer resurser, avleda och eventuellt initiera WW3. Nu babblar man om att Ryssland vill spränga mot kärnkraftverket Zaporizjzjas. Klart som fan Ryssland vill bomba och sprida strålning på mark de har kontroll över när de vinner kriget

Jag vägrar tro att NATO-trollen är så efterblivna att de verkligen tror på detta. Men de har överraskat mig förr.
Citera
2023-06-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Det är endast Ryssland som vinner på att spränga kärnkraftverken.
När ryssen inser att de kommer att förlora kriget så får man en orsak att retirera sin armé om kärnkraftverken sprängs.

Jag säger inte motsatsen heller, klart det är Ryssland som drar nytta av det även det kommer kosta dem mycket. Vad jag menade är att det är absurt att göra dessa saker och sedan anklaga Ukraina. Det är som att Ryssland skulle börja spränga dammar inne i ryssland eller kärnkraftverk.
Citera
2023-06-22, 18:40
Medlem
Citat:
Jag säger inte motsatsen heller, klart det är Ryssland som drar nytta av det även det kommer kosta dem mycket. Vad jag menade är att det är absurt att göra dessa saker och sedan anklaga Ukraina. Det är som att Ryssland skulle börja spränga dammar inne i ryssland eller kärnkraftverk.
Det kommer inte att kosta dem någonting om man kan anklaga att Ukraina sprängde kärnkraftverken.
Man måste ha en orsak för hemmapubliken varför man tar hem armen
Citera
2023-06-22, 18:45
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
De där nya trupperna kan vara det sista ryssarna kan sätta ihop utan socialt uppror. När de är likviderade, då kommer det inte blir roligt för Puttefnask
Nja jag tycker ryssarna som finns kvar i landet verkar följa sin uraltsar till slutet.
Läste att man beräknar dom mobiliserade till 700 000.
Var är upproret? Ingenstans.
Citera
2023-06-22, 18:47
Medlem
akademikerfyllos avatar
USA är besvikna på sin lilla slap-around-proxy Ukraina, och dess misslyckanden i sommarens "våroffensiv":

Citat:
Ukrainian counteroffensive not meeting US expectations – CNN
The grim pronouncement from Washington came after Russia claimed Kiev’s forces are suffering horrendous losses

Ukrainian counteroffensive not meeting US expectations – CNN
Ukrainian servicemen patrol a village in Donetsk Region, Russia, June 16, 2023 © AFP / Anatoly Stepanov
Ukraine’s ongoing counteroffensive against Russian forces is “not meeting expectations on any front,” Western and US officials told CNN on Thursday. Ukrainian troops and armor are proving “vulnerable” to Russian minefields, missiles, and air power, they added.

“Russian lines of defense have been proving well-fortified, making it difficult for Ukrainian forces to breach them,” CNN reported, paraphrasing the anonymous officials. “In addition, Russian forces have had success bogging down Ukrainian armor with missile attacks and mines and have been deploying air power more effectively.”

https://www.rt.com/russia/578468-ukraine-counter-offensive-expectations/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in