2023-06-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men det är så typiskt många kvinnor. Dom vet inte riktigt vad dom vill egentligen

Nej, men handen på hjärtat så börjar vi män också få nog ...

2023 är ju åter då män också börjat vakna och relationer och barnafödslar störtdyker i väst
Citera
2023-06-22, 17:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag grävde fram ett Patrice O'Neal-klipp jag tycker passar in väldigt bra, där han pratar om att man måste vara rättfärdigad i sina handlingar som man, att man måste vara en "rättfärdigad asshole":
https://youtu.be/8Yp5gcaUIZk

Den tycker jag man bör lyssna på.

Jag fattar inte vad han menar..
Citera
2023-06-22, 17:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Alltså hur blir hon så hyllad i kommentarerna??? Jag tycker bara att texten visar att hon blivit behandlad som skit och sen tagit ut det på Agust, som aldrig gjort henne något!!
Och sen om hennes avslutande ord:
"Har du fjärilar i magen och går och väntar på nästa sms är det inte kärlek. Du förtjänar fan bättre"
Men förlåt, för väldigt väldigt många känns det så att vara nykär och det är en kemisk, evolutionär process! Hon är verkligen så lost och blir nästan dyrkad för detta. Jag förstår verkligen inte.

Är det första gången du läser instagramkommentarer?
Citera
2023-06-22, 17:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Är det första gången du läser instagramkommentarer?
Jag blir ofta spyfärdig på falskeriet på Instagram, men flera av de andra har fått mycket skit på Insta, varför kommer just hon undan? Folk är ändå väldigt mycket i cancelkultur nowadays och älskar att sänka andra i kommentarer och hon har ju satt rekord i vidrigt beteende i GVFÖ. Trodde att det åtminstone skulle finnas EN kritisk röst bland svaren, men nej.
Citera
2023-06-22, 17:43
Avslutad
Citat:
Jag blir ofta spyfärdig på falskeriet på Instagram, men flera av de andra har fått mycket skit på Insta, varför kommer just hon undan? Folk är ändå väldigt mycket i cancelkultur nowadays och älskar att sänka andra i kommentarer och hon har ju satt rekord i vidrigt beteende i GVFÖ. Trodde att det åtminstone skulle finnas EN kritisk röst bland svaren, men nej.
Hon har väl raderat…
Citera
2023-06-22, 17:47
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag fattar inte vad han menar..
Tips!.
Det är för att du inte är en svart man, och du ska inte attrahera svarta brudar i Sverige
Citera
2023-06-22, 17:54
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
"Har du fjärilar i magen och går och väntar på nästa sms är det inte kärlek."
.
Menar hon att fjärilar i magen kan vara negativt också? hur skiljer hon på positiva & negativa fjärilar? det är ju Barilla jag rekommenderar för magen om du ska (s)välja fjärilsmakaroner

Citat:
"Du förtjänar fan bättre".
Snäckmakaroner eller pastaljul?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-22 kl. 17:57.
Citera
2023-06-22, 17:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Menar hon att fjärilar i magen kan vara negativt också? hur skiljer hon på positiva & negativa fjärilar? det är ju Barilla jag rekommenderar för magen om du ska (s)välja fjärilsmakaroner

Pastahjul?

Ja så kan det vara, även spagetti bör vara safe!
Citera
2023-06-22, 17:58
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon har väl raderat…
Ja den tanken slog mig också!
Hennes surhet skiner verkligen igenom exakt varenda rad hon skriver jämnt. (Och varje mening hon säger)
Citera
2023-06-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men det är så typiskt många kvinnor. Dom vet inte riktigt vad dom vill egentligen
Kvinnor har generellt alltid varit veliga och passiva.

Det är en del av biologin att hanar/män uppvaktar kvinnor/honor.
Du behöver inte inte vara någon bad boy som man, räcker med att du tar initiativ, är målinriktad, får saker gjorda, vågar säga vad du tycker, vågar markera mot kvinnor, va en gentleman som inte tar skit eller tofflar.

Att kvinnor ibland försöker provocera, velar mm är för att testa män omedvetet/medvetet.
Kvinnor som exempel söker ofta en man med högre social ställning som tjänar bättre mm.
De söker en ledare som de kan se upp till som ger trygghet.
Citera
2023-06-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Alex är ännu värre men jag tycker Agust underkastade sig henne från början.

Istället för att försöka charma henne på bröllopet, vara rolig, spela lite cool och agera obrytt eller känna in sig var hon var så agerade han som att han var kär från ruta 1 och satt och kollade på henne och flinade.

(Finns forskning som visar att ett leende är det minst attraktiva ansiktsuttrycket en man kan ha för kvinnor, då det tyder på underkastelse)

Genom det gav han henne makten från början eftersom han uppenbarligen var mer intresserad än vad hon var. Och ännu värre är att det uppenbarligen inte var äkta, för Carro är knappast någon gudalik skönhet som man blir kär i vid första ögonblick och det vet hon själv.

Om någon faller pladask för henne vet hon att han förmodligen är lite desperat.

Hans bildörrsöppnande och envisande om att spika tror jag är försök till att bryta sig ur hans underläge genom att göra lite galna eller chockerande grejer.
Problemet är att han inte hade en förklaring till varför han gjorde som han gjorde. Då blir det inte heller "äkta" och får inte den önskade effekten eftersom Carro bara tycker han är en idiot istället.

Jag grävde fram ett Patrice O'Neal-klipp jag tycker passar in väldigt bra, där han pratar om att man måste vara rättfärdigad i sina handlingar som man, att man måste vara en "rättfärdigad asshole":
https://youtu.be/8Yp5gcaUIZk

Den tycker jag man bör lyssna på.

I slutet var den enda gången han stod upp för sig själv på riktigt. Därför blev hon upprörd, lite förvirrad och började fundera på om det var henne det var fel på.
Och Agust steg i hennes ögon.
Sådan energi borde Agust haft från början.

Håller med dig helt. Agust gick in med vek inställning och lyckades aldrig reda upp detta. Tycker även man märker i första avsnitten hur han överdriver sitt charmade och försöker vara henne till lags.

Som Anis don Demina mycket riktigt konstaterade skulle han självklart gått för att få första kyssen "överstökad" vid vigseln så som de andra tre paren gjorde.

Sedan blev August bättre med tiden men då var han friendzonad för längesedan.

Nu tror jagiofs att de är en rättkass match ändå skådespelar ingen större roll annat än att Agust kan lära sig av det och vara mer sig själv och visa större integritet redan från start. Att sätta sig under kvinnan är sämsta möjliga sätt att närma sig kvinnor.

Har gjort enormt många misstag med kvinnor genom åren men eftersom jag haft integritet har jag alltid blivit förlåten. Så länge kvinnan ser upp till en får man en bra relation.
Citera
2023-06-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kvinnor har generellt alltid varit veliga och passiva.

Det är en del av biologin att hanar/män uppvaktar kvinnor/honor.
Du behöver inte inte vara någon bad boy som man, räcker med att du tar initiativ, är målinriktad, får saker gjorda, vågar säga vad du tycker, vågar markera mot kvinnor, va en gentleman som inte tar skit eller tofflar.

Att kvinnor ibland försöker provocera, velar mm är för att testa män omedvetet/medvetet.
Kvinnor som exempel söker ofta en man med högre social ställning som tjänar bättre mm.
De söker en ledare som de kan se upp till som ger trygghet.

Ytterligare ett klokt inlägg. Ja, det är precis som du beskriver och ju förr en man fattar det desto bättre. Katastrof när en man som Alex, som är i 40 års åldern fortfarande vandrar runt i mörkret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in