Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Så är det nog tyvärr. Kvinnor är bra knepiga. Tycker dock inte Agust underkastade sig Carro. Det gjorde däremot Alex som är en riktig ärke-toffel.
Alex är ännu värre men jag tycker Agust underkastade sig henne från början.
Istället för att försöka charma henne på bröllopet, vara rolig, spela lite cool och agera obrytt eller känna in sig var hon var så agerade han som att han var kär från ruta 1 och satt och kollade på henne och flinade.
(Finns forskning som visar att ett leende är det minst attraktiva ansiktsuttrycket en man kan ha för kvinnor, då det tyder på underkastelse)
Genom det gav han henne makten från början eftersom han uppenbarligen var mer intresserad än vad hon var. Och ännu värre är att det uppenbarligen inte var äkta, för Carro är knappast någon gudalik skönhet som man blir kär i vid första ögonblick och det vet hon själv.
Om någon faller pladask för henne vet hon att han förmodligen är lite desperat.
Hans bildörrsöppnande och envisande om att spika tror jag är försök till att bryta sig ur hans underläge genom att göra lite galna eller chockerande grejer.
Problemet är att han inte hade en förklaring till varför han gjorde som han gjorde. Då blir det inte heller "äkta" och får inte den önskade effekten eftersom Carro bara tycker han är en idiot istället.
Jag grävde fram ett Patrice O'Neal-klipp jag tycker passar in väldigt bra, där han pratar om att man måste vara rättfärdigad i sina handlingar som man, att man måste vara en "rättfärdigad asshole":
https://youtu.be/8Yp5gcaUIZk
Den tycker jag man bör lyssna på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Agust stod upp för sig själv. Det kändes som att Carro blev lite skakad där på slutet. ”Oj, var jag för snabb att döma?” typ. Jag tror Carro slängde bort sin livs chans för Agust är uppenbarligen både intelligent, händig, rolig och har integritet. Att utvecklas med Agust hade säkert varit en hit för Carro. Men tyvärr tyvärr hon missade chansen. Nån annan får den.
I slutet var den enda gången han stod upp för sig själv på riktigt. Därför blev hon upprörd, lite förvirrad och började fundera på om det var henne det var fel på.
Och Agust steg i hennes ögon.
Sådan energi borde Agust haft från början.