Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Fast du sa att Arsenal är en dålig kopia av City och att jämföra två lag så måste man väl prata ekonomi också tycker jag? Sen så har vi svarat på flera av varandra olika inlägg så jag tror det blev en himla röra av allting.
Vi får väl se hur det går med Artetas projekt, jag har hopp om framtiden samtidigt som jag vet att dom aldrig kommer nå citys framgång. Så länge Arsenal har en tränare och trupp jag kan stå bakom och längta efter att få se spela så är jag mer än nöjd.
Mycket möjligt, kändes som att du började gå in på att jämföra Pep och Arteta helt plötsligt

Du har rätt men står fast vid att Citys 40% dyrare känns billigare och att det blir fel att klaga på hur dom spenderar när dom tydligen når framgång.
Det är väl ingen annan engelsk klubb som kommer ha sådan framgång som City haft dom senaste 10åren typ? Det är egentligen jävligt imponerade trots att dom köpt sig till framgången. Inte alltid pengar blir garanterad succé. Det är bra att hopp men o m inte Arsenal har förändrats helt så känns det som att detta projekt snart kommer behöva byggas om.. Dom säljer dom bästa spelarna till typ City och får börja om igen.. Skulle vara intressant att se om dom kan bli riktiga utmanare under en längre tid om dom får behålla alla unga spelare och fortsätta bygga bättre trupp varje år.