2023-06-22, 16:21
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det är ju inte så jätte mycket ändå, 6-7år blir runt 150M per säsong. Med dagens priser så känns det normalt? Det har ju investerats lite men framförallt dåligt..

Det är väl för att Arsenal inte har en Håland?

Kanske lite elakt att kalla det kopia men kommer inte på något bättre ord Wannabe?

Jämför sedan citys löner med Arsenals och se skillnaderna. Även att Arsenal spenderat/värvat som dårar senaste 2-3 åren så är lönerna 40% lägre ln citys..och då vet vi inte ens om hur mycket svartlön som city fuskar med.
Citera
2023-06-22, 16:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jo, men löner har ju alla klubbar.. Bonusar betalar dom bara ut om dom uppnår mål som gynnar klubben och ger mer inkomst.. Det är ju inte PSG som köper Neymar för 2miljarder och Mbappe för 2miljarder sen ger dom sjuka sign on och löner. Mbappe fick väl ytterligare 2miljarder för att förlänga och en årslön på runt 1?

Enda skillnaden på PSG och City är att city behöver inte övertyga spelare med sinnessjuka löner/bonusar för att komma till en "skitliga".
Citera
2023-06-22, 16:24
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jämför sedan citys löner med Arsenals och se skillnaderna. Även att Arsenal spenderat/värvat som dårar senaste 2-3 åren så är lönerna 40% lägre ln citys..och då vet vi inte ens om hur mycket svartlön som city fuskar med.
Men med tanke på hur mycket bättre City är och titlarna som kommer på löpande band så tycker jag Arsenals trupp är dyrare om det enbart skiljer 40% :/
Citera
2023-06-22, 16:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Enda skillnaden på PSG och City är att city behöver inte övertyga spelare med sinnessjuka löner/bonusar för att komma till en "skitliga".
Det blir ändå en jävligt stor skillnad..
Citera
2023-06-22, 16:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Men med tanke på hur mycket bättre City är och titlarna som kommer på löpande band så tycker jag Arsenals trupp är dyrare om det enbart skiljer 40% :/

Jämför när Arteta varit i klubben lika länge som Pep kanske. Och som sagt Pep kom till ett lag som vann PL 2 säsonger tidigare. Arteta kom till en klubb som inte vunnit ligan på 15 år. Lite orättvist att jämföra på samma villkor.
Citera
2023-06-22, 16:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja, det är svårt att säga emot, han har verkligen lyckats med detta projekt. Frågan är om vi sett ett sådant här starkt lagbygge någonsin.

Tror inte det. Men hade Ferguson eller Wenger haft samma pengar så hade dom nog varit på liknande nivå.
Citera
2023-06-22, 16:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jämför när Arteta varit i klubben lika länge som Pep kanske. Och som sagt Pep kom till ett lag som vann PL 2 säsonger tidigare. Arteta kom till en klubb som inte vunnit ligan på 15 år. Lite orättvist att jämföra på samma villkor.
Tror inte Arteta varar lika länge som Pep.. Men vad har tränarna med saken att göra och vad vill du ska jämföras?
Citera
2023-06-22, 16:42
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tror inte Arteta varar lika länge som Pep.. Men vad har tränarna med saken att göra och vad vill du ska jämföras?

Det var ju du som jämförde city och Arsenals kostnader/framgång? Och utan Pep och Arteta så vore det två helt annorlunda lag.
Citera
2023-06-22, 16:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det var ju du som jämförde city och Arsenals kostnader/framgång? Och utan Pep och Arteta så vore det två helt annorlunda lag.
Men kom vi inte in på ekonomi sedan?

Men visst om vi ska jämföra helheten så kommer Arsenal fortsätta vara en dålig kopia även om Arteta är kvar i 7 säsonger och förmodligen spenderat en hel del utan någon ligatitel eller CLtitel..
Citera
2023-06-22, 16:53
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Men kom vi inte in på ekonomi sedan?

Men visst om vi ska jämföra helheten så kommer Arsenal fortsätta vara en dålig kopia även om Arteta är kvar i 7 säsonger och förmodligen spenderat en hel del utan någon ligatitel eller CLtitel..

Fast du sa att Arsenal är en dålig kopia av City och att jämföra två lag så måste man väl prata ekonomi också tycker jag? Sen så har vi svarat på flera av varandra olika inlägg så jag tror det blev en himla röra av allting.

Vi får väl se hur det går med Artetas projekt, jag har hopp om framtiden samtidigt som jag vet att dom aldrig kommer nå citys framgång. Så länge Arsenal har en tränare och trupp jag kan stå bakom och längta efter att få se spela så är jag mer än nöjd.
Citera
2023-06-22, 16:54
Medlem
jontepsgs avatar
Tonali på G till Newcastle, spännande spelare. Bernardo Silva till Saudi hade varit själsdödande.
Citera
2023-06-22, 17:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Fast du sa att Arsenal är en dålig kopia av City och att jämföra två lag så måste man väl prata ekonomi också tycker jag? Sen så har vi svarat på flera av varandra olika inlägg så jag tror det blev en himla röra av allting.

Vi får väl se hur det går med Artetas projekt, jag har hopp om framtiden samtidigt som jag vet att dom aldrig kommer nå citys framgång. Så länge Arsenal har en tränare och trupp jag kan stå bakom och längta efter att få se spela så är jag mer än nöjd.
Mycket möjligt, kändes som att du började gå in på att jämföra Pep och Arteta helt plötsligt Du har rätt men står fast vid att Citys 40% dyrare känns billigare och att det blir fel att klaga på hur dom spenderar när dom tydligen når framgång.

Det är väl ingen annan engelsk klubb som kommer ha sådan framgång som City haft dom senaste 10åren typ? Det är egentligen jävligt imponerade trots att dom köpt sig till framgången. Inte alltid pengar blir garanterad succé. Det är bra att hopp men o m inte Arsenal har förändrats helt så känns det som att detta projekt snart kommer behöva byggas om.. Dom säljer dom bästa spelarna till typ City och får börja om igen.. Skulle vara intressant att se om dom kan bli riktiga utmanare under en längre tid om dom får behålla alla unga spelare och fortsätta bygga bättre trupp varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in