2023-06-22, 07:14
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Skulle du kunna ge mig ett fåtal, säg fem gäddnummer där det har hänt? Har det lett till fällande domar?

Det är oerhört svårt att få ngn fälld för våldtäkt i sverige och oftast står ord mot ord

Men däremot finns det exempel på personer som kommit ut med sin egen berättelse
https://dumpen.se/2023/05/31/det-gjorde-ont-att-se-dig-pa-dumpen/
Citera
2023-06-22, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det är oerhört svårt att få ngn fälld för våldtäkt i sverige och oftast står ord mot ord

Men däremot finns det exempel på personer som kommit ut med sin egen berättelse
https://dumpen.se/2023/05/31/det-gjorde-ont-att-se-dig-pa-dumpen/

Så med andra ord är det som jag skrev från början, att exakt noll (0) gäddor blivit lagförda och dömda tack vare dumpens "arbete". Du bevisar ju själv mitt påstående.

Om dumpens fiske med med uppdiktade, gerontofila fjortisar och uthängningar funkar och är effektivt, hur kan de då fiska upp gäddor som känner till Dumpen? Verkar skrämseltaktiken funka? Not so much.

Sara o Patrik kan gå tillbaka till att suga torsk resp. gäddballe, då deras "arbete" med Dumpen suger. Det är väl det enda de har tidigare erferenhet av, sugande "arbeten", fast de är väl lika kassa på det också.
Senast redigerad av -Klarafina- 2023-06-22 kl. 08:05.
Citera
2023-06-22, 08:09
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Så med andra ord är det som jag skrev från början, att exakt noll (0) gäddor blivit lagförda och dömda tack vare dumpens "arbete". Du bevisar ju själv mitt påstående.

Om dumpens fiske med med uppdiktade, gerontofila fjortisar och uthängnigar funkar och är effektivt, hur kan de då fiska upp gäddor som känner till Dumpen? Verkar skrämseltaktiken funka? Not so much.

Sara o Patrik kan gå tillbaka till att suga torsk resp. gäddballe, då deras "arbete" med Dumpen suger, det är väl det enda de har tidgare arferenhet av, sugande "arbeten". Fast de är väl lika kassa på det också.

Som sagt så har ett flertal av gäddorna blivit dömda för övergreppsmaterial tack vare dumpen, utan dumpen hade dom aldrig blivit upptäckta

Om deras skrämseltaktik funkar eller ej kan vi aldrig veta men jag skulle tro att det finns många därute som avstår att kontakta barn tack vare dumpens arbete

Men för en del är suget så pass stort att dom är beredd att ta risken att åka dit
Citera
2023-06-22, 08:35
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Skulle du kunna ge mig ett fåtal, säg fem gäddnummer där det har hänt? Har det lett till fällande domar?

Men #96, #144 och #151 vill jag minnas alla blivit dömda för innehav av övergreppsmaterial tack vare dumpen

Finns fler men dom är dom jag kan komma ihåg
Citera
2023-06-22, 08:56
Medlem
Citat:
Men #96, #144 och #151 vill jag minnas alla blivit dömda för innehav av övergreppsmaterial tack vare dumpen

I de fall har dumpens tips till polisen gjort skillnad. Hade dumpen stannat där hade jag applåderat.
Dumpen väljer istället offentlig förnedring.
Alltså - man har fått en förövare lagförd, men VÄLJER att även själva åsamka vederbörande, och dennrs omgivning, för maximal skada.
Citera
2023-06-22, 09:43
Medlem
Citat:

Så dessa var helt okända för polisen sedan innan? Och Dumpens "arbete" hjälpte inte gäddorna på så vis att de fick en förvarning så de hann förstöra bevismaterial?
Citera
2023-06-22, 10:01
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
I de fall har dumpens tips till polisen gjort skillnad. Hade dumpen stannat där hade jag applåderat.
Dumpen väljer istället offentlig förnedring.
Alltså - man har fått en förövare lagförd, men VÄLJER att även själva åsamka vederbörande, och dennrs omgivning, för maximal skada.

I sista måltiden nämnde dom att dom har runt 140 gäddor dom inte har hängt ut
Alltså i vissa fall så har dom lyckats lösa det på annat sätt

Bland annat dessa 2 hängdes va ja vet aldrig ut
https://sverigesradio.se/artikel/skolanstallda-i-alvesta-kommun-avstangda-misstanks-for-olamplig-kontakt-med-barn
Citera
2023-06-22, 10:09
Medlem
Är det någon uthängd som har kontaktat JK, efter Dumpen Media Group bildades? Och klagat om förtal och ärekränkning. Huvudman P har inte något giltigt utgivningsbevis.
JK skulle säkerligen ta en sådan anmälan på största allvar.
Senast redigerad av Perpetuate 2023-06-22 kl. 10:11.
Citera
2023-06-22, 10:11
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Så dessa var helt okända för polisen sedan innan? Och Dumpens "arbete" hjälpte inte gäddorna på så vis att de fick en förvarning så de hann förstöra bevismaterial?

Så som jag förstått det så var dom inte dömda sedan tidigare

Och dumpen kontaktar alltid polisen innan en konfrontation och gör sig redo med ärendenummer i de fall brott misstänks, däremot händer det ibland att polisen inte griper in eller att det tar flera timmar efter att dumpen ringt och sagt att X har övergreppsmaterial hemma men man kan knappast klandra dumpen för att polisen inte ingriper fortare
Senast redigerad av Bertil.1987 2023-06-22 kl. 10:31.
Citera
2023-06-22, 10:44
Medlem
Citat:
I sista måltiden nämnde dom att dom har runt 140 gäddor dom inte har hängt ut
Alltså i vissa fall så har dom lyckats lösa det på annat sätt

Bland annat dessa 2 hängdes va ja vet aldrig ut
https://sverigesradio.se/artikel/skolanstallda-i-alvesta-kommun-avstangda-misstanks-for-olamplig-kontakt-med-barn
Ännu bättre - dumpens ledsrskap beslutar alltså, utan insikt i grunder för beslut, vems liv som ska krossas...

Vilket gudskomplex!
Citera
2023-06-22, 10:48
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ännu bättre - dumpens ledsrskap beslutar alltså, utan insikt i grunder för beslut, vems liv som ska krossas...

Vilket gudskomplex!

Dom gör snarare väl avvägda beslut när dom anser en uthängning är nödvändig och när den inte är det

Och livet krossas inte, det förändras
Dom får ta konsekvensen av sitt eget handlande
Citera
2023-06-22, 10:52
Medlem
Citat:
Så som jag förstått det så var dom inte dömda sedan tidigare

Och dumpen kontaktar alltid polisen innan en konfrontation och gör sig redo med ärendenummer i de fall brott misstänks, däremot händer det ibland att polisen inte griper in eller att det tar flera timmar efter att dumpen ringt och sagt att X har övergreppsmaterial hemma men man kan knappast klandra dumpen för att polisen inte ingriper fortare

Man kanske inte ska konfrontera "riktiga" brottslingar som gjort/gör sånt de faktiskt kan åtalas för utan lämna över allt material till polisen och inte lägga sina sönderkoksade näsor i blöt?

För övrigt är inte polisen dumpens fotfolk som dumpen kan beordra ut när det passar dem.
Senast redigerad av -Klarafina- 2023-06-22 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in