Citat:
Ursprungligen postat av
james b
De som blev utvisade i matchen var. Lillpite klockrent svensk namn. Luleå utländsk namn.
Så ni får nog byta standardspåret här på flashback.
https://norrbotten.svenskfotboll.se/rs/matchfakta/lillpite-if-lulea-sk--division-4-herrar/5406607/
Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Jag noterar att tränaren Elvis Mani blivit varnad. För mig som inte är så bevandrad i fotboll var det en nyhet att tränare kunde bli varnade. Vad kan han ha gjort? Vad händer om han blir varnad flera gånger? Kan tränaren bli utvisad också?
Ja, tränaren kan bli utvisad (vanligen skickad upp på läktaren)
Det verkar som 2a halvlek var rätt stökig. 4 varningar är väl inget unikt, men att tränaren varnas är lite udda. Tränare varnas vanligen för tjafs/ kommentarer.
Min gissning är att de övriga varningarna också är för tjafs gällande domslut. Om det som det skrivs tidigare i tråden även är publik som driver på så kan det gå överstyr. Matchen avslutas ( troligen) med ett gruff/ gräl där en spelare från vardera lag utvisas. Man skulle vilja läsa domarrapporten från den här matchen!
Ingen här på FB som vet hur man får tag på sådana?
Lite märkligt att sinnet rann över i just den här matchen. Lillpite ligger sist i serien (10a) med fem raka förluster, Lule ligger 3a med tre raka vinster. Förlust med uddamålet i en match man borde räknat med att förlora borde inte vara något att gå bananas för.