2023-06-22, 12:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Antar att kvävningen är inte i sådan sort att man desperat försöker andas utan man blir koldioxidförgiftad vilket gör att man tuppar av och sedan dör.

Citat:
Ursprungligen postat av jompila
mm, jo, du blir lite rejält på lyset, mer o mer, o snabbare o snabbare, du fattar troligen inte själv allvaret, sen svimmar du, sen dör du utan att veta nåt om det hela... :/

Låter ju rätt gött ändå, om de nu lyckats hålla humör och moral uppe in i det sista.

Men nu är ju tiden ute och man kan sluta leta. Ligger de på botten så kommer de aldrig återfinnas. Ligger de och guppar nånstans på havet så kommer hittas så småningom. Inte jättekul att öppna den där stålkorven sen efter x antal veckor men finns väl folk som är vana vid sånt.
Citera
2023-06-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Aha! Men vad ska de med sina flottar till om luckan inte går att öppna.
Jajo, det är en fråga som jag inte har en blekaste aning för, varken ett svar till.
Möjligen för att hålla sig varm, utöver det så ser jag ingen anledning för det.
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Ja men även om dom hade en flotte hade dom inte kommit upp till ytan

Om de inte sitter fast nånstans ska farkosten ta sig upp till ytan läste jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
De hade en chans till överlevnad, att inte kliva in i konservburken..

Jo, jag vet. Måste vara sjukt jobbigt att känna sig så pass maktlös. I de flesta andra situationer så finns det ju ändå en någorlunda chans att överleva. Detta var dömt att misslyckas på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Nä men det förlänger ju tiden för en möjlig räddning. Sedan hade en nödflotte förstås varit på sin plats istället för bajamajan.
Varför förlänger det tiden för möjlig räddning? De kan ju ändå inte öppna inifrån och således inte köpa sig mer tid med att öppna och få in luft.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Jag är inte så säker på det. Jag såg en intervju igår med en reporter som var nere vid Titanic för 23 år sedan och de fastnade i någon av propellrarna. Då sa han att han satt och var redo att tackla ner någon ifall den var på väg mot luckan. Tydligen är det en panikgrej att försöka öppna den när man är fast. Så det kanske går att öppna? Jag har ingen aning utan vet bara vad han sa.
Nej, den går inte att öppna för tusan.
Den är bultad stängd med 17 "heavy duty bults" från utsidan kompis.

Samt, även om det skulle gå att öppna den så skulle inte ens starkaste mannen i världen kunna göra det.
400 gånger så högt tryck jämfört med ovanför ytan, man skulle inte orkat det.
och om man mot förmodan öppnade den så skulle alla insta dö av trycket
Senast redigerad av z3r10 2023-06-22 kl. 12:45.
Citera
2023-06-22, 12:44
Medlem
tarek90s avatar
Rent teoretiskt så kan man dödsförklara dom redan nu. Oavsett om man hittar dom på botten så hinner man ej få upp dom.
Citera
2023-06-22, 12:46
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Jag är inte så säker på det. Jag såg en intervju igår med en reporter som var nere vid Titanic för 23 år sedan och de fastnade i någon av propellrarna. Då sa han att han satt och var redo att tackla ner någon ifall den var på väg mot luckan. Tydligen är det en panikgrej att försöka öppna den när man är fast. Så det kanske går att öppna? Jag har ingen aning utan vet bara vad han sa.

Spelar ingen roll om det finns en öppningsbar lucka på 3800 meters djup. Du kan aldrig öppna den ändå. Du kan inte ens få upp en bildörr på 2 meters djup såvida inte bilen är helt vattenfylld.
Citera
2023-06-22, 12:47
Medlem
Det är kört. Tar 2tim att komma ner till botten, sedan ytterligare tid för att fästa vajrar, och ytterligare 2tim att hissa upp dom på ett säkert vis. Och man har väl inte ens lokaliserat dom än? Nu handlar det om att inte lämna dom där nere. Det handlar om att anhöriga ska få ett slut på det.
Citera
2023-06-22, 12:47
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Det där med syret, det kan ju vara slut för längesedan.
Räcker med att en eller två fått total panik och börjat hyperventilera.
Vilket är mycket troligt under omständigheterna, om de nu sitter nere på botten.
Citera
2023-06-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Vilket är mycket troligt under omständigheterna, om de nu sitter nere på botten.
yep, tiden för syret räknades troligen ut angående "bästa möjliga utkomsten".
jag tror också att de dött länge sedan.
Citera
2023-06-22, 12:48
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Panikslagna människor får nog slås medvetslösa i sådana situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in