2023-06-22, 12:26
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jalapeni
Tänkte mer på "ta sig ut svaret" om dom tar sig ut är dom trots det ute på ett hav utan båt.

De kan inte ta sig ut, luckan är bultad utifrån, de kvävs även om farkosten ploppar upp till ytan.
Citera
Medlem
går väl bara att önska dom lycka till och hoppas och be en liten bön för att dom inte redan slagit ihjäl varandra för att vara den som fick sista syret i dödsburken... 13.08 är syret slut, har bett för dom, 1308 hoppas jag väl resten av världen oxå gör det för att kanske få Gud själv att ge dom nåden att det gick/går fort och smärtfritt......

jävla idiot till fanskap som tog med ungen sin på en sån där grej!

rip!

(fast man kanske på nåt sätt kanske förtjänar det, när man åker på en liten sightseing för sitt nöjes skull där faktiskt många människor dog i skräck kyla och panik i all sin ångest? )
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Antar att kvävningen är inte i sådan sort att man desperat försöker andas utan man blir koldioxidförgiftad vilket gör att man tuppar av och sedan dör.
Citera
2023-06-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
De kan inte ta sig ut, luckan är bultad utifrån, de kvävs även om farkosten ploppar upp till ytan.
Ja jag vet. Svarade på ett inlägg bara
Citera
2023-06-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Antar att kvävningen är inte i sådan sort att man desperat försöker andas utan man blir koldioxidförgiftad vilket gör att man tuppar av och sedan dör.
mm, jo, du blir lite rejält på lyset, mer o mer, o snabbare o snabbare, du fattar troligen inte själv allvaret, sen svimmar du, sen dör du utan att veta nåt om det hela... :/
Citera
2023-06-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalapeni
Ligga och guppa till vattnet tar dom låter också som en härlig död.
Nä men det förlänger ju tiden för en möjlig räddning. Sedan hade en nödflotte förstås varit på sin plats istället för bajamajan.
Citera
2023-06-22, 12:30
Medlem
Okapihjords avatar
Jag fattar forfarande inte varför de skulle bonka på skrovet lite hursomhelst var 30:e minut. Varför använder de inte SOS-kod isåfall? Kanske har de knackat i SOS men det är något som utelämnas i rapporteringen av nån anledning?
Citera
2023-06-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Jag fattar forfarande inte varför de skulle bonka på skrovet lite hursomhelst var 30:e minut. Varför använder de inte SOS-kod isåfall? Kanske har de knackat i SOS men det är något som utelämnas i rapporteringen av nån anledning?
För att signal var 30:e minut tydligen är standard för sådana situationer.
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Du menar att ha den inne i ubåten och få med sig till ytan? Titan är pytteliten och dessutom går inte luckan att bara öppna. Dessutom är dom med största sannolikhet alldeles för djupt för att kunna ta sig upp till ytan. Är dom på botten är det 4000 meters djup.

En liten flotte hade väl varit bättre än ingen alls?
Och en lucka som gått att öppna inifrån, och något som gjorde att farkosten flöt upp till ytan igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Att slå exakt varje 30 minut är väll exakt det man ska göra. Det är ju inte direkt att något annat under vattnet kan göra ett sådant ljud.
Samt som jag förstått det så är det bokstavligen koden för SOS i sådana situationer.
Skulle man istället så jätte ofta så skulle inte ljudsensorerna upptäckt det (enligt intervjuer med forskare).
Citera
2023-06-22, 12:34
Medlem
MikeFromYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Man verkar ha gått all in...
Vad händer med personerna som blir räddad efter en sån här insats? Blir de återbetalningsskyldig, inte hela summan kanske men?
Citera
2023-06-22, 12:34
Medlem
Sjukt ovärdigt sätt att dö på... att dö är en sak men att inte ges en någorlunda chans att få överleva känns bara sjukt ovärdigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in