2023-06-22, 11:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vad vinner han med detta?

Jadu bra fråga vi kan ju inte kika in i hans skalle. Kanske vill visa att han menar allvar för att kärnvapenkortet skall tas mer på allvar.
Citera
2023-06-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jadu bra fråga vi kan ju inte kika in i hans skalle. Kanske vill visa att han menar allvar för att kärnvapenkortet skall tas mer på allvar.

En attack på Europas största kärnkraftverk kan absolut likställas med en kärnvapenattack. Är han så puckad lär Nato gripa in.
Citera
2023-06-22, 11:59
Medlem
bartrams avatar
Citat:

Dra med sig alla ner i skiten!.

Om det skulle ske hur kommer Väst att reagera?. Attack mot ett kärnkraftverk som skulle ha verkan kanske ändå värre än Tjernobyl?. Sen har ju Putin också Kemfabriken på Krim för att fullborda det hela!

Finns det nåt gräns för Putins destruktivitet?
Citera
2023-06-22, 12:01
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Länka gärna när du refererar. Det är kärnkraftverket som avses.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJRORa/zelenskyj-ryssland-kan-attackera-karnkraftverk
Det gör ingen större nytta att länka till aftonbladet eftersom det ändå inte anses vara en pålitlig källa. De hänvisade dessutom vidare till Telegram som jag skrev.
Jag anser att man kan föra resonemang utan länkar och källor då det ändå inte rör sig om några konkreta fakta, no?
Citera
2023-06-22, 12:03
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Terror? Det är väl kanon att spränga av kärnkraft när man vill uppnå folkmord.
Det är samstämmigt med hans övriga modus operandi med cirka 100.000 dokumenterade krigsbrott i form av våldtäkter lemlästningar tortyr och avrättningar av civila.
Citera
2023-06-22, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Dra med sig alla ner i skiten!. Om det skulle ske hur kommer Väst att reagera?. Attack mot ett kärnkraftverk som skulle ha verkan kanske ändå värre än Tjernobyl?. Sen har ju Putin också Kemfabriken på Krim för att fullborda det hela!
Finns det nåt gräns för Putins destruktivitet?

Fetat: Det gör nog inte det, han är i Hitler-i bunkern-mode nu. Hela världen skall brinna om inte han får segra.
Citera
2023-06-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
En attack på Europas största kärnkraftverk kan absolut likställas med en kärnvapenattack. Är han så puckad lär Nato gripa in.

Fast då är det för sent. Jag tror Putin tänker testa utpressning. Land mot fred. Annars smäller kärnkraftverken.
Citera
2023-06-22, 12:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Fast då är det för sent. Jag tror Putin tänker testa utpressning. Land mot fred. Annars smäller kärnkraftverken.

Problemet är ju att Ryssland också har kärnkraftverk som kan sprängas.
Citera
2023-06-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Problemet är ju att Ryssland också har kärnkraftverk som kan sprängas.

Jag tror inte att varken Ukraina eller EU vill ha 10x Tjernobyl när vinden ligger på österifrån. Jag tror att vi kommer att få se folkliga protester mot att syna om det är en bluff.
Citera
2023-06-22, 12:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes

Vi kan ingen veta såklart men jag tror inte Nato gör något storskaligt. Usa vill nog inte offra Boston, Chicago osv mot att slå mot Ryssland.
Citera
2023-06-22, 12:15
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Lite för få helikoptrar känns det som om man följer i media. Vore bra om dom försvann snabbt.

Hörde att man börjad flyga med MI-24 HIND Börjar dom få slut på KA-52 Alligator?
Citera
2023-06-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror inte att varken Ukraina eller EU vill ha 10x Tjernobyl när vinden ligger på österifrån. Jag tror att vi kommer att få se folkliga protester mot att syna om det är en bluff.

Och om vinden vänder mot Moskva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in