2023-06-21, 23:24
Medlem
Ett större föremål ramlade ner på min skalle tidigare i dag, inte rätt på huvudet utan vid skallbenet ovanför tinningen.
Därefter kom en bula och ett blåmärke. Inga andra symtom som yrsel, illamående etc.
Var jag än läser står det huvudvärk=hjärnskakning. Pratade t.o.m. med 1177 som sa samma sak.

Är det inte ganska naturligt att få huvudvärk i detta fallet? Om jag slår mig på benet får jag ett blåmärke och värk, detsamma borde väl gälla huvudet?
Ja det kan vara livsfarligt, huvudet är känsligt.
Men nu undrar jag om huvudvärken.
Känns ungefär som spänningshuvudvärk koncentrerad till sidan vid slaget.
Ska det vara omöjligt att få svar på detta? Ska man inte våga lägga sig och sova?
Senast redigerad av granskottet80 2023-06-21 kl. 23:27.
Citera
2023-06-21, 23:28
Avstängd
Du bör nog uppsöka läkare. Konstigt att 1177 inte råder dig till det omgående.
Citera
2023-06-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Du bör nog uppsöka läkare. Konstigt att 1177 inte råder dig till det omgående.
Så det är inte normalt att få huvudvärk vid ett slag mot huvudet menar du? Varför inte?
Dom rådde mig inte till det då jag enbart har huvudvärk som symtom.
Citera
2023-06-21, 23:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Så det är inte normalt att få huvudvärk vid ett slag mot huvudet menar du? Varför inte?
Dom rådde mig inte till det då jag enbart har huvudvärk som symtom.

Jo det är normalt, men ett kraftigt slag mot huvud ska alltid undersökas!
Citera
2023-06-21, 23:36
Medlem
Citat:
Jo det är normalt, men ett kraftigt slag mot huvud ska alltid undersökas!
Så jag bör åka in till akuten nu eller vad ska jag göra?
Det borde jag gjort tidigare då.
Citera
2023-06-21, 23:37
Avstängd
Citat:
Så jag bör åka in till akuten nu eller vad ska jag göra?
Det borde jag gjort tidigare då.

Det tycker jag du ska göra, låt de undersöka din bula på skallen din. Aldrig bra om de blivit en bula heller..
Citera
2023-06-21, 23:43
Medlem
Citat:
Det tycker jag du ska göra, låt de undersöka din bula på skallen din. Aldrig bra om de blivit en bula heller..
Det blir det ju oftast vid skallskador?
Citera
2023-06-22, 00:47
Medlem
En kvinna på 1177 sa att det inte alls lät som nån fara, att jag borde fått andra symtom om det vore nåt allvarligt. Bula och ömhet/huvudvärk var normalt och jag ansågs symtomfri.
Citera
2023-06-22, 09:17
Moderator
Maviels avatar
Citat:
En kvinna på 1177 sa att det inte alls lät som nån fara, att jag borde fått andra symtom om det vore nåt allvarligt. Bula och ömhet/huvudvärk var normalt och jag ansågs symtomfri.

Du äter inte något blodförtunnande?

En bula och ömhet/huvudvärk är helt normalt. Du ska vara observant på om du får fler symptom.

Om du äter blodförtunnande så SKA du undersökas vidare.
Citera
2023-06-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du äter inte något blodförtunnande?

En bula och ömhet/huvudvärk är helt normalt. Du ska vara observant på om du får fler symptom.

Om du äter blodförtunnande så SKA du undersökas vidare.
Det gör jag inte!

Okej tack 🌸
Citera
2023-06-22, 12:09
Medlem
Alfentanils avatar
Citat:
Ett större föremål ramlade ner på min skalle tidigare i dag, inte rätt på huvudet utan vid skallbenet ovanför tinningen.
Därefter kom en bula och ett blåmärke. Inga andra symtom som yrsel, illamående etc.
Var jag än läser står det huvudvärk=hjärnskakning. Pratade t.o.m. med 1177 som sa samma sak.

Är det inte ganska naturligt att få huvudvärk i detta fallet? Om jag slår mig på benet får jag ett blåmärke och värk, detsamma borde väl gälla huvudet?
Ja det kan vara livsfarligt, huvudet är känsligt.
Men nu undrar jag om huvudvärken.
Känns ungefär som spänningshuvudvärk koncentrerad till sidan vid slaget.
Ska det vara omöjligt att få svar på detta? Ska man inte våga lägga sig och sova?

Vad är ett större föremål? Ålder? Äter du blodförtunnande? Någon ökad blödningsrisk?

Mår du i övrigt bra behöver du inte söka vård. Illamående, kräkningar, nackstelhet, slöhet etc är ett observandum
Citera
2023-06-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfentanil
Vad är ett större föremål? Ålder? Äter du blodförtunnande? Någon ökad blödningsrisk?

Mår du i övrigt bra behöver du inte söka vård. Illamående, kräkningar, nackstelhet, slöhet etc är ett observandum
Det var en kruka. 40+ inga mediciner. Inga övriga symtom förutom ömhet och lite huvudvärk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in