• 1
  • 2
2023-06-21, 22:59
Medlem
Ska fatta mig kort,

Jag driver en youtube kanal där några grabbar kör moppe trimmat såklart. Kan polisen fälla mig för detta eller genomföra husrannsakan? Ligger jag i riskzon? Om jag skulle vara en av dem som kör och samtidigt driver kanalen, vilket jag inte gör vad kan det bli för påföljder då?
Citera
2023-06-21, 23:16
Medlem
Bubba00s avatar
Lugn nu. Polisen har inte tid för dig. Åker du inte dit på bar gärning finns ingen som helst risk för dig eller din kanal.
Citera
2023-06-21, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Lugn nu. Polisen har inte tid för dig. Åker du inte dit på bar gärning finns ingen som helst risk för dig eller din kanal.

Du, dom kollar mer på YT och Instagram/Facebook än du anar.

Unga vita motorintresserade män, är högfokus hos snutarna. Lätta att bötfälla, ingen risk för vapen/våld/hårt motstånd och ger bra statistik.

Kollade på en intervju med Marcus Dubois (En Youtuber som kör Freestyle Motocross) och han pratade med någon yngling som körde Supermotard och lade upp filmer på sociala medier. Hans hem stormades av snutar som skulle göra husrannsakan och leta upp motorcyklar och bevismaterial. Och han var inte den enda som hade råkat ut för samma.

Gängvåldtäkter, pensionärsrån och bombattentat är inte så viktigt. Detta är.
Citera
2023-06-21, 23:26
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Kan nog visst räcka med att någon anmäler så åker han på husis. Kanske inte i Sthm, Malmö där de har nog med problem, men är det i mindre orter så, ja!
Citera
2023-06-22, 00:55
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGriffin
Du, dom kollar mer på YT och Instagram/Facebook än du anar.

Unga vita motorintresserade män, är högfokus hos snutarna. Lätta att bötfälla, ingen risk för vapen/våld/hårt motstånd och ger bra statistik.

Kollade på en intervju med Marcus Dubois (En Youtuber som kör Freestyle Motocross) och han pratade med någon yngling som körde Supermotard och lade upp filmer på sociala medier. Hans hem stormades av snutar som skulle göra husrannsakan och leta upp motorcyklar och bevismaterial. Och han var inte den enda som hade råkat ut för samma.

Gängvåldtäkter, pensionärsrån och bombattentat är inte så viktigt. Detta är.
Sicken skitreplik.
Gängvåld och övrigt du nämner är prioriterat.
"kolla på en youtuber.."
den typ av brott som TS nämner är absolut inte prioriterat och man kan ta det om det flyger in i munnen, men inte lägga energi på det som detta fall skulle kräva.
Dumhheter
vad är det för skit du tillför samhället.
Gå å lägg dig nu å sov gott och försök att vakna som en normal männska vetja
Citera
2023-06-22, 01:01
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghatu37
När får polisen göra husrannsakan?

När polisman enligt eget godtycke misstänker brott.

Så om du är skötsam eller kör trimmat spelar ingen roll. Du måste alltid räkna med att svensk polis kan stormar in när som helst.
Citera
2023-06-22, 03:01
Medlem
Verkar rätt så kört i mitt fall då… Samtidigt bor man i en mindre ort inte skitkul om dem ska komma hit jag menar allt material finns ju på datorn osv

Bara sätta sig ner o be :/
Citera
2023-06-22, 04:58
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghatu37
Verkar rätt så kört i mitt fall då… Samtidigt bor man i en mindre ort inte skitkul om dem ska komma hit jag menar allt material finns ju på datorn osv

Bara sätta sig ner o be :/

Det finns ju steg du kan ta för att försvåra för dom, till exempel kan du ju alltid kryptera datorn, och så långt det går göra YouTube-kanalen mer anonym, alltså inte gömma den men se till att det inte finns onödigt avslöjande innehåll, klippa bort eller blurra namn, regplåtar, ansikten och så vidare. Nämn inte heller orten i titel/beskrivning eller i filmerna.
Citera
2023-06-22, 05:01
Medlem
ApanNegersons avatar
När polisen vill
Citera
2023-06-22, 11:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanNegerson
När polisen vill
I så fall gör den polisen fel. Finns klara regler om att det måste finnas konkret brottsmisstanke.
Citera
2023-06-22, 11:23
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
I så fall gör den polisen fel. Finns klara regler om att det måste finnas konkret brottsmisstanke.

Polisen kan påstå att det luktade döds knark, skäl nog för husis
Citera
2023-06-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Det finns ju steg du kan ta för att försvåra för dom, till exempel kan du ju alltid kryptera datorn, och så långt det går göra YouTube-kanalen mer anonym, alltså inte gömma den men se till att det inte finns onödigt avslöjande innehåll, klippa bort eller blurra namn, regplåtar, ansikten och så vidare. Nämn inte heller orten i titel/beskrivning eller i filmerna.

Alltså allt är blurrat men man ser ju moppen och ibland moppehjälmar. Jag har tagit B-rolls med min moppe och det räcker nog väl att dem hittar den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in