Citat:
Ursprungligen postat av
Opiumtal18
Lina & Alex:
Trodde inte hon var psykiskt attraherad av honom. Hon är väl ganska snygg, men som sjukvårdsbiträde (sveriges sämsta medellön) så kan hon väl inte få nåt bättre än Alex. Dock kändes han lite oromantisk/osexig iförsig. De är ju inte gifta längre, så kanske de skiljde sig när Lina sa nej till barn återigen.
Lina lever inte av eget arbete. Eller ens egna bidrag.
Exakt hur stor skillnad det är på folk och folk fattade jag inte förrän långt upp i åren. Det finns ganska gott om familjer som har rätt många miljoner i tillgångar. Är du då ett bortskämt barn som inte orkar anstränga dig så är det ju frestande att hitta på ett fysiskt handikapp och sen leva av kapital utan att behöva svara på jobbiga frågor. Bara hänvisa till "sjukdomen".
Sommarstugan vid havet som de besökte var kanske inget slott men läget verkade riktigt bra och jag skulle tippa att den värderas till minst 5 miljoner bara den. Ja och har man en stuga för 5 miljoner så är nog villan värd 10-15 miljoner osv osv. Ja du fattar. Inga medelsvenssons.
I vilket fall är en kvinnas ekonomi nästan helt ovidkommande för hennes värde på äktenskapsmarknaden. Det är utseende följt utseende och sen kanske lite folkvett och vettiga värderingar. Först därefter kommer ekonomi. För män är det lite mer tvärtom. Dock så handlar det egentligen inte om enbart pengar. Det ska helst samverka med social status, pondus och framåtanda.
Alex är inget kap på något område egentligen. Hur han kan arbeta som någon slags chef med den låga självkänslan övergår mitt förstånd. Som sjuksköterska med chefsansvar (antagligen för en mindre grupp, han är antagligen inte chef över HELA akuten) så tjänar han en helt vanlig lön. Mellan 40 och 50 tusen i månaden kanske? Tro mig att det inte räcker till något vidlyftigt leverne i dagens Sverige.