Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-02, 15:24
Medlem
Gjorde ett försök i mindre skala och mest för att lära mig Avanzas gränssnitt. Det såg ju bra ut inför öppningen så turbobull omx fick det bli...men jag lyckades missförstå förkortningen och läste väl inte så nogrannt kanske, för den jag valde var jag helt ensam om lol, dessutom vägrade den röra på sig mer än nån kr.
Uppenbarligen skulle jag valt ex ava omx 1640 men jag fattade inte förkortningen(1640) och eftersom jag i grunden är trygghetsknarkande indextorsk vågade jag inte chansa🤪
Jaja, blir ett nytt försök nästa vecka👍
...och ja, jag har reserverat ett mindre belopp som ger viss uthållighet och som jag inte vill men kan förlora🙏
Citera
2023-06-02, 22:08
Medlem
Anybody? Vad gjorde jag för fel? Förstår om inte du Gammelsmurfen svarar men nån annan med lite experience på Avanza kanske kan förklara vad alla olika turbo omx ava XXX betyder?
Citera
2023-06-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Jo händer rätt ofta. Det är de sämsta dagarna. Men det har man råd med eftersom det avkastar så bra när det går upp och kostar så lite när det går ner.
Hej russinsmurfen!
Kör du fortfarande tegelbundet på din strategi? Isåfall undrar jag ödmjukt om du har lust att redovisa utfallet?
Det skulle vara sjukt intressant se vad det blivit, säg senaste halvåret?
Citera
2023-06-05, 09:28
Medlem
Bondpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigtuna-sven
Anybody? Vad gjorde jag för fel? Förstår om inte du Gammelsmurfen svarar men nån annan med lite experience på Avanza kanske kan förklara vad alla olika turbo omx ava XXX betyder?
XXX är väl bara namnet på produkten. Du måste in och läsa på https://etp.morganstanley.com/SE/SV?f_pc=LeverageProducts&p_s=10&p_n=1#ProductSearc hForm
Citera
2023-06-11, 21:13
Medlem
Grymt, tack. Sry om jag kidnappat tråd.
Citera
2023-06-21, 19:12
Medlem
om man nu tänker envisas med detta - är det inte bättre att lägga mer krut på de dagar/perioder man vet att börsen är mer sannolik att gå upp än ner? och kanske dubbla insättningen under de månaderna istället https://blogg.avanza.se/arets-basta-och-samsta-borsmanader/
Citera
2023-06-22, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
om man nu tänker envisas med detta - är det inte bättre att lägga mer krut på de dagar/perioder man vet att börsen är mer sannolik att gå upp än ner? och kanske dubbla insättningen under de månaderna istället https://blogg.avanza.se/arets-basta-och-samsta-borsmanader/
Tycker du man envisas när man drar in en extra månadslön varje månad på 1 timmes arbetstid?
Nej det är inte bättre för man tjänar pengar även när det är nedgång.
Om du har en dag men minus 3% förlorar du 12 500 som är max man kan förlora, men när det stiger 1% sen tjänar du 20 000, uppåt finns ingen begränsning.
Klart det ger bättre när börsen stiger, dock ger det vinst även vid nedgångar.
Volativiteten som är det viktiga.
Upp och ner 2% varannan dag ger minus 12 500 och plus 40 000.
13750 i vinst varje handelsdag.
Citera
2023-06-22, 07:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Funkar varje år.
Det gör det nog i år också.

NOG i år också. Känns bra att satsa 1 miljon med chans att NOG tjäna 400 000kr. Jag står över.
Citera
2023-06-22, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
NOG i år också. Känns bra att satsa 1 miljon med chans att NOG tjäna 400 000kr. Jag står över.
Du gör som du vill.
Jag kör nästa nyår igen, vill inte missa chansen till så lättförtjänta pengar.
Citera
2023-06-22, 09:28
Medlem
Citat:
Tycker du man envisas när man drar in en extra månadslön varje månad på 1 timmes arbetstid?
Nej det är inte bättre för man tjänar pengar även när det är nedgång.
Om du har en dag men minus 3% förlorar du 12 500 som är max man kan förlora, men när det stiger 1% sen tjänar du 20 000, uppåt finns ingen begränsning.
Klart det ger bättre när börsen stiger, dock ger det vinst även vid nedgångar.
Volativiteten som är det viktiga.
Upp och ner 2% varannan dag ger minus 12 500 och plus 40 000.
13750 i vinst varje handelsdag.

Med så hög häv är det också hög spread som kommer förstöra din strategi tyvärr

Fråga dig själv varför inte alla aktiegurus på instagram förespråkar detta om det nu vore värsta life hacket där man bara får massa gratis pengar
Senast redigerad av DrillBitTTT 2023-06-22 kl. 09:41.
Citera
2023-06-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Med så hög häv är det också hög spread som kommer förstöra din strategi tyvärr
Nej det gör det inte. Spreaden spelar nästan ingen roll alls med så stort häv.
Om spreaden skulle vara så hög som 10% så behöver det inte gå upp mer än 0.05% för att täcka upp med häv 200.
Citera
2023-06-22, 09:46
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte. Spreaden spelar nästan ingen roll alls med så stort häv.
Om spreaden skulle vara så hög som 10% så behöver det inte gå upp mer än 0.05% för att täcka upp med häv 200.
Så varför läser man inte om denna underbara strategi precis överallt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in