2023-06-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ryssarna börjar kanske få slut på material.

Snart kommer nya godståg lastade med "nya" stridsvagnar från östra Sibirien.

Just tåg har väl fått problem att ta sig fram.
Citera
2023-06-22, 08:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ukrainsk media rapporterar idag kryptiskt ”3 dagar till Krim”.
Är det en avledningsmanöver för att flytta ryssar dit från andra platser? Känns ju annars dumt att berätta vad man ska göra i förväg.
https://twitter.com/alex_oloyede2/status/1671643991270477827

Det är ett pro-ryskt Twitterkonto.
Citera
2023-06-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ditt argument är svårbegripligt. Tror du att det finns en finit mängd pengar i världen som omfördelas på olika sätt, och att en oproportionerligt stor andel av dessa pengar nu hamnat hos vapenföretag, läkemedelsföretag och energiproducenter?

Eller handlar det om klassisk avundsjuka?

Vet inte vad du menar med finit och ja jag är enormt avundsjuk, varför är det fel att vara det? Kom inte med att jag också kan sälja vapen och vaccin för det kan jag inte. Jag driver jordbruk och får ibland trolla med knäna för att få det att gå ihop. När pandemi och krig dyker upp pumpas det ut ofantligt stora mängder pengar till redan rika företag och personer som höjer priserna på sina produkter. Jag kan däremot inte höja priset för då springer alla till Lidl istället och köper kött från Ungern Polen eller Uruguay. Är nära på att lägga ner för inhemsk mat behövs tydligen inte.
Krig hoppas jag vi alla är överens om att vi inte ska ha så varför inte gå in och göra processen kort med allt man har i västvärlden? Bortsett från att Ryssland och Kina är oberäkneliga, vad är det jag inte förstår? Ett långt krig borde väl kosta mer än ett kort?
Citera
2023-06-22, 09:19
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
NRN,
No Russophobia News.
Kan nu då delge sina läsare lite uppdateringar om den gångna nattens förstörelse av Ukros pansarfordon som då uppgår till ett tiotal skrotade fordon.

Dels i Zaporozhye - regionen och i Blagodatne i Yuzhnodonetsk - riktningen där Ukro förlorade två stycken amerikansk tillverkade Oshkosh M - ATV pansarfordon inklusive deras besättningar och där varje fordon då rymmer förare skytt samt plats till fyra soldater samt ammunition och utrustning.

Tilläggas kan att varje sådant här fordon kostar 470,000 US - Dollar.

Ja, vi tycker alla att det är fruktansvärt att Ukraina förlorar material och manskap i sin frihetskamp mot de angripande ryska fascisterna. Men vad har priset på vagnen med det att göra? Menar du att det finns ett pris för friheten? Många är beredda att betala det ultimata priset, för att deras anhöriga och kommande generationer ska slippa trampas under den ryska stöveln med förtryck, mord, homo-. och andra våldtäkter. Är det då inte värt att vi i väst bidrar med det vi kan?
Citera
2023-06-22, 09:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
NRN,
No Russophobia News.
Kan nu då delge sina läsare lite uppdateringar om den gångna nattens förstörelse av Ukros pansarfordon som då uppgår till ett tiotal skrotade fordon.

Dels i Zaporozhye - regionen och i Blagodatne i Yuzhnodonetsk - riktningen där Ukro förlorade två stycken amerikansk tillverkade Oshkosh M - ATV pansarfordon inklusive deras besättningar och där varje fordon då rymmer förare skytt samt plats till fyra soldater samt ammunition och utrustning.

Tilläggas kan att varje sådant här fordon kostar 470,000 US - Dollar.
Okej?
Och din husse förlorade samtidigt

personnel / about 222,650 (+650) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 4013 (+7) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 7783 (+12) units,
artillery systems – 3941 (+21) units,
RSZV / MLRS – 617 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 376 (+1) units,
helicopters – 307 (+1) units,
UAV operational-tactical level – 3438 (+10),
vehicles and fuel tanks – 6,678 (+11) units

AJ, aj aj. Över fyra TUSEN tanks, fyra TUSEN artilleripjäser, snart fyra TUSEN drönare, dom jävlarna är inte billiga
Citera
2023-06-22, 09:23
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Wagnergruppen har haft problem med att hitta frivilliga soldater så dom åkte ut till fängelser för att rekrytera fångar. Uppgörelsen var att om du strider för oss i sex månader så blir du sedan benådad. Problemet här är att en del av Wagnergruppens fångrekryter borde ha stannat kvar i fängelset.
Orcherna har ju helt klart problem med att enbart fängelsekunder och andra kriminella drägg är de enda som överhuvudtaget går att få med på "5-day special military operation" Men det tänker de lösa med att helt enkelt avskaffa lag och ordning för soldater i den ryzka armén!
https://sozd.duma.gov.ru/bill/378326-8

De enda brott ryzka soldater överhuvudtaget ens ska kunna åtalas eller dömas för är:
  • terrorism
  • spionage
  • förräderi
  • och våldtäkt
Så det kommer bli vilda västern hemma i Moskva när alla mobik-bratvas, -muzhiki och -petukhi får komma tillbaks. De står ju över lagen.
Duman har röstat för förslaget: Det enda som saknas är att Dear Leader Putin skriver på...
Citera
2023-06-22, 09:24
Medlem
Taggads avatar
Kanske något lite mer om den Storm Shadow-sabbade(?) bron. Icke att förväxla med bron (svartbygget) som binder Krim till ryssland utan den mellan Krim/Tjonhar och fastlands-ukraina
Citat:
Ryssland: Bro till Krym beskjuten – delvis förstörd
En bro till den annekterade Krymhalvön har utsatts för en robotattack och blivit delvis förstörd, uppger ryskutsedda ledare i både Cherson och Krym enligt Reuters.

Vladimir Saldo, som är den av Ryssland tillsatte ledaren för ockuperade Cherson, har lagt upp bilder på Telegram som visar hur bron fått ett stort hål. Bilderna visar också en nedslagsplats bredvid bron.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

https://tt.omni.se/bro-till-krim-beskjuten-med-robotar/a/3EeRge

https://t.me/SolovievLive/189350
Senast redigerad av Taggad 2023-06-22 kl. 10:23.
Citera
2023-06-22, 09:25
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, mycket lite information om vad som händer vid fronten sipprar ut, tystnad råder så Prigozhins ständiga skällande får gälla som källa för Ukrainsk framgång.

Citat:
22.06.20232 uppdateringen. Låt oss börja med vad jag för ett par månader sedan skrev om att vi tagit in en hel del manskap till utbildning för att ersätta reserven. Det är nu officiellt att tre nya reservbrigader har nyligen dykt upp i strukturen för de ukrainska markstyrkorna.
Vår generalstab har beslutat att bilda ytterligare tre reservbrigader för att förstärka våra reservtrupper. De är följande:
141:a reservgevärsbrigaden
143:e reservgevärsbrigaden
144:e reservgevärsbrigaden
Det finns väldigt lite officiella uppgifter om de nya brigaderna. Jag följer utvecklingen och uppdaterar när jag har möjlighet.
Nyheterna från frontlinjerna är mycket begränsat, den just nu bästa källan är mästerkockens egna rapporter. Enligt honom är norra delen av Robotyne under vår kontroll, vilket stämmer väl överens med den information jag fick igår kväll.
Vidare säger han att våra trupper har dykt upp i Urozhaine (söder om Makarivka) och att turisterna har mycket svårt att hålla oss stångna. Om vi beaktar att våra specialstyrkor har tagit för vana att smyga över frontlinjen och rulla upp turisternas skyttegravar i ryggen kan detta vara reellt, speciellt eftersom vi inte frontattackerat turisternas ställningar i Stavomaiorske. Han påstår vidare att det redan finns ukrainska trupper norr om Tokmak, detta är nog inte alls situationen utan det måste sättas på hans konto om överdrivna saker, troligtvis använder han detta mot Soigun i sitt mediaspel.
Kring kreminna har turisterna försökt kontra men utan resultat. Det florerar uppgifter i media om att turisterna lyckats avancera här men det är inte heller sant.
Eftersom vi har fullständig tystnad från Avdiivka, Vuhledar och Kreminna har vi förmodligen trupprörelser, mest om nätterna.
Återkommer ikväll.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-06-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men även omöjligt för Ukraina att återta Krim. Jag tror Ukraina har enorma problem och måste stoppa ryska förstärkningar.

Krim har landförbindelse med Ukraina så i den aspekten är bron av mindre betydelse.

Jag tror inte alls att detta handlar om Ukraina har problem. Jag tror att de bara följer en utstakad plan.
Citera
2023-06-22, 09:42
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Wagnergruppen har haft problem med att hitta frivilliga soldater så dom åkte ut till fängelser för att rekrytera fångar. Uppgörelsen var att om du strider för oss i sex månader så blir du sedan benådad. Problemet här är att en del av Wagnergruppens fångrekryter borde ha stannat kvar i fängelset.

Ett oerhört intressant experiment som kommer att studeras av forskare från hela världen (när Ryssland blir fritt).

Vi vet att "normala" soldater drabbats av pstd och andra diagnoser t ex efter Irakkriget (efter andra världskriget handlade det om miljoner soldater, ett kapitel för sig). Med "normala" menar jag individer som genomgått olika lämplighetstest, psykologiska prov osv innan rekryteringen. De har passerat ett filter som tar bort olämpliga, med allvarliga psykiska störningar osv.

I ryska experimentet har man gjort tvärtom. Man har skickat ut mördare, våld- och sexualbrottslingar osv, dvs de allra mest olämpliga och psykiskt instabila för att exponeras i ett krig.

Dessutom var Irakkriget ett "snällt" krig för amerikanerna som drabbats av psykisk ohälsa, många av operationerna, dvs dödandet av andra människor sköttes bakom datorskärmar, nattsikten osv i väl skyddade tanks, helikoptrar, ifv, apc etc. Deltagarna i ryska experimentet har exponerats för ett mycket grisigt krig med köttkvarn, livegenskap, helt enkelt omänskliga förhållanden för någon med redan instabilt psyke.

Vad som kommer att hända nu och kommande år med dessa tusentalet av mänskliga vrak blir mycket intressant att beskåda. Behöver jag tillägga att det är bara ryssar som skulle kunna komma på att genomföra ett sådant här vansinnigt experiment på 2000-talet...
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2023-06-22 kl. 09:47.
Citera
2023-06-22, 09:52
Avstängd
Russophobias avatar
NRN.
Kan skriva om att broarna mellan Krim och Kherson - regionen som skadades av de brittiska Storm Shadow kryssningsmissilerna.

Kommer att börjas att repareras och återställas de närmaste dagarna där då skadorna är relativt marginella och enkla att repareras.

Det meddelar den tillförordnade guvernören Saldo nu på morgonen och som då ansvarar för regionens infrastruktur
Citera
2023-06-22, 09:57
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
NRN.
Kan skriva om att broarna mellan Krim och Kherson - regionen som skadades av de brittiska Storm Shadow kryssningsmissilerna.

Kommer att börjas att repareras och återställas de närmaste dagarna där då skadorna är relativt marginella och enkla att repareras.

Det meddelar den tillförordnade guvernören Saldo nu på morgonen och som då ansvarar för regionens infrastruktur
Detta är bara trams. Inte ens ryssen i sin vildaste fantasi kan tro att en SS lämnar efter sig de där små hålen.

Sluta spamma tråden med dina fantasier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in