Citat:
Gomorron...
Läst genom nattens diskussion.
En del tror att Majas obesvarade kärlek till Johanna gör att hon har egna motiv till att vilja mota bort andra tjejer från sin "älskade".
Det går inte att bortse från vem av de två som är fyll av hat. Det är Johanna. Hon ska bränna inne sina två värsta hatobjekt och deras pappa. Hon ska bränna inne sitt ex. Hon tror hon kan kremera en kropp ute i skogen med först en liten flaska "aceton" och sedan med tre små flaskor kemiskt ren bensin.
Min övertygelse är att Johanna stryper T helt på egen hand.
Johanna är egoistisk och egocentrisk bortom alla gränser. Hon "måste" få med Maja som delaktig och medbehjälplig vid strypningen för att framstå i en bättre dager.
Att Johanna är glad och uppsluppen dagen efter tyder på en ytterst störd människa. En predestinerad mörderska.
Maja hade otur att ha Johanna som sin i stort sett enda vän.
Stackars stackars Maja säger jag.
Johanna var dömd att misslyckas.
Läst genom nattens diskussion.
En del tror att Majas obesvarade kärlek till Johanna gör att hon har egna motiv till att vilja mota bort andra tjejer från sin "älskade".
Det går inte att bortse från vem av de två som är fyll av hat. Det är Johanna. Hon ska bränna inne sina två värsta hatobjekt och deras pappa. Hon ska bränna inne sitt ex. Hon tror hon kan kremera en kropp ute i skogen med först en liten flaska "aceton" och sedan med tre små flaskor kemiskt ren bensin.
Min övertygelse är att Johanna stryper T helt på egen hand.
Johanna är egoistisk och egocentrisk bortom alla gränser. Hon "måste" få med Maja som delaktig och medbehjälplig vid strypningen för att framstå i en bättre dager.
Att Johanna är glad och uppsluppen dagen efter tyder på en ytterst störd människa. En predestinerad mörderska.
Maja hade otur att ha Johanna som sin i stort sett enda vän.
Stackars stackars Maja säger jag.
Johanna var dömd att misslyckas.
Har stackars Maja ägnat en enda tanke åt någon annan än sig själv och Johanna? Deras partnerskap gick före allting innan det gick upp för henne att hon och J kan åka dit för mord. Efter den insikten tänkte hon bara på sig själv. Hon lät T s uppeldade kropp ligga och ruttna i skogen medans anhöriga och människor som brydde sig om henne letade dag som natt i flera veckor. Förhörsledarna vädjade till henne att berätta, men hon tänkte bara på sig själv och J och höll tyst.
När kvinnor mördar är det nästan alltid starka känslor inblandade. Hittills har motivet varit väldigt oklart. Om T var ett hot mot deras relation finns helt plötsligt ett begripligt motiv, iaf för M s del.
Det finns ingen rimlighet att J skulle blanda in M i mordet för att själv se bättre ut. Det är precis tvärtom, och hon tjänar ingenting på det. Faktum är att hon gör gärningen värre och riskerar ännu högre straff.
Skulle det vara som vissa tror, att hon pga av sitt hämndbegär ändå blandar in M så är det väldigt märkligt att hon sätter sig själv som huvudansvarig för alla delar och berättar om M s delaktighet på ett ytters osäkert sätt. Hon t.o.m ursäktar M s agerande.