2023-06-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Gomorron...

Läst genom nattens diskussion.

En del tror att Majas obesvarade kärlek till Johanna gör att hon har egna motiv till att vilja mota bort andra tjejer från sin "älskade".

Det går inte att bortse från vem av de två som är fyll av hat. Det är Johanna. Hon ska bränna inne sina två värsta hatobjekt och deras pappa. Hon ska bränna inne sitt ex. Hon tror hon kan kremera en kropp ute i skogen med först en liten flaska "aceton" och sedan med tre små flaskor kemiskt ren bensin.

Min övertygelse är att Johanna stryper T helt på egen hand.

Johanna är egoistisk och egocentrisk bortom alla gränser. Hon "måste" få med Maja som delaktig och medbehjälplig vid strypningen för att framstå i en bättre dager.

Att Johanna är glad och uppsluppen dagen efter tyder på en ytterst störd människa. En predestinerad mörderska.

Maja hade otur att ha Johanna som sin i stort sett enda vän.

Stackars stackars Maja säger jag.

Johanna var dömd att misslyckas.

Har stackars Maja ägnat en enda tanke åt någon annan än sig själv och Johanna? Deras partnerskap gick före allting innan det gick upp för henne att hon och J kan åka dit för mord. Efter den insikten tänkte hon bara på sig själv. Hon lät T s uppeldade kropp ligga och ruttna i skogen medans anhöriga och människor som brydde sig om henne letade dag som natt i flera veckor. Förhörsledarna vädjade till henne att berätta, men hon tänkte bara på sig själv och J och höll tyst.

När kvinnor mördar är det nästan alltid starka känslor inblandade. Hittills har motivet varit väldigt oklart. Om T var ett hot mot deras relation finns helt plötsligt ett begripligt motiv, iaf för M s del.

Det finns ingen rimlighet att J skulle blanda in M i mordet för att själv se bättre ut. Det är precis tvärtom, och hon tjänar ingenting på det. Faktum är att hon gör gärningen värre och riskerar ännu högre straff.
Skulle det vara som vissa tror, att hon pga av sitt hämndbegär ändå blandar in M så är det väldigt märkligt att hon sätter sig själv som huvudansvarig för alla delar och berättar om M s delaktighet på ett ytters osäkert sätt. Hon t.o.m ursäktar M s agerande.
Citera
2023-06-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har stackars Maja ägnat en enda tanke åt någon annan än sig själv och Johanna? Deras partnerskap gick före allting innan det gick upp för henne att hon och J kan åka dit för mord. Efter den insikten tänkte hon bara på sig själv. Hon lät T s uppeldade kropp ligga och ruttna i skogen medans anhöriga och människor som brydde sig om henne letade dag som natt i flera veckor. Förhörsledarna vädjade till henne att berätta, men hon tänkte bara på sig själv och J och höll tyst.

När kvinnor mördar är det nästan alltid starka känslor inblandade. Hittills har motivet varit väldigt oklart. Om T var ett hot mot deras relation finns helt plötsligt ett begripligt motiv, iaf för M s del.

Det finns ingen rimlighet att J skulle blanda in M i mordet för att själv se bättre ut. Det är precis tvärtom, och hon tjänar ingenting på det. Faktum är att hon gör gärningen värre och riskerar ännu högre straff.
Skulle det vara som vissa tror, att hon pga av sitt hämndbegär ändå blandar in M så är det väldigt märkligt att hon sätter sig själv som huvudansvarig för alla delar och berättar om M s delaktighet på ett ytters osäkert sätt. Hon t.o.m ursäktar M s agerande.

Vi har alla vår egen syn på saken. Du din och jag min.

Det ska bli intressant att se hur HR kommer döma.

Kanske dödsorsaken kommer ändras.

Sen håller jag med dig om ett de eviga lögnerna inte talar till någons fördel. Att Maja varit rädd för vad som skulle hända henne om hon inte ljugit tycker jag står helt klart.

Lyssnade på senaste avsnittet i Förhörsrummet. Det var intressant lyssning.
Citera
2023-06-22, 09:10
Medlem
Citat:
Gomorron...

Läst genom nattens diskussion.

En del tror att Majas obesvarade kärlek till Johanna gör att hon har egna motiv till att vilja mota bort andra tjejer från sin "älskade".

Det går inte att bortse från vem av de två som är fyll av hat. Det är Johanna. Hon ska bränna inne sina två värsta hatobjekt och deras pappa. Hon ska bränna inne sitt ex. Hon tror hon kan kremera en kropp ute i skogen med först en liten flaska "aceton" och sedan med tre små flaskor kemiskt ren bensin.

Min övertygelse är att Johanna stryper T helt på egen hand.

Johanna är egoistisk och egocentrisk bortom alla gränser. Hon "måste" få med Maja som delaktig och medbehjälplig vid strypningen för att framstå i en bättre dager.

Att Johanna är glad och uppsluppen dagen efter tyder på en ytterst störd människa. En predestinerad mörderska.

Maja hade otur att ha Johanna som sin i stort sett enda vän.

Stackars stackars Maja säger jag.

Johanna var dömd att misslyckas.
Ingen märkte något konstigt överhuvudtaget med Maja heller dagen efter och om hon nu blev helt chockad av att Tove helt plötsligt låg död framför henne så kan man tycka att det borde märkts va?

Båda två är ordentligt jävla störda och kan uppenbarligen inte vistas ute i samhället, det borde vara helt självklart för alla.
Senast redigerad av dundersnyting 2023-06-22 kl. 09:12.
Citera
2023-06-22, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Ingen märkte något konstigt överhuvudtaget med Maja heller dagen efter och om hon nu blev helt chockad av att Tove helt plötsligt låg död framför henne så kan man tycka att det borde märkts va?

Båda två är ordentligt jävla störda och kan uppenbarligen inte vistas ute i samhället, det borde vara helt självklart för alla.

Maja har en diagnos och en del annat som gör att hon inte vare sig ska eller kan jämföras med andra. Hon har sitt inre att fajtas med.

Citat:
Står under Grevens sammanfattning på sidan 1.

Begåvningshandikapp och psykologiska besvär:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”
- Svårigheter inom autismområdet
- Inlärningssvårigheter
- ADHD (diagnos sommaren 2022)
- Svårigheter med processhastighet, visuellt material och arbetsminne.
- Icke-verbala inlärningssvårigheter.
- Ångest och tvångsmässighet, tvångstankar

Sedan 2018 kontakt med BUP efter nedstämdhet, ångest och svårigheter i skolan. Vårdats hos Nässjö psykiatri mellan åren 2018-2022.
Citera
2023-06-22, 09:47
Medlem
Citat:
Maja har en diagnos och en del annat som gör att hon inte vare sig ska eller kan jämföras med andra. Hon har sitt inre att fajtas med.

Citat:
Står under Grevens sammanfattning på sidan 1.

Begåvningshandikapp och psykologiska besvär:
- Begåvningsprofil ”klart under genomsnittet”
- Svårigheter inom autismområdet
- Inlärningssvårigheter
- ADHD (diagnos sommaren 2022)
- Svårigheter med processhastighet, visuellt material och arbetsminne.
- Icke-verbala inlärningssvårigheter.
- Ångest och tvångsmässighet, tvångstankar

Sedan 2018 kontakt med BUP efter nedstämdhet, ångest och svårigheter i skolan. Vårdats hos Nässjö psykiatri mellan åren 2018-2022.
Okej så du håller med om att hon är ett känslokallt freak som utan vidare kan delta i de grövsta brotten. Då håller du väl också med om att hon ska hållas inlåst och absolut inte daltas med.
Citera
2023-06-22, 10:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

En liten fundering:
I ett sms uttrycker M att hon inte vill gå på fest om T ska dit.
Vi får inte veta varför.
M "står upp" för J, söker T hos A och vill konfrontera henne. Alla onyktra.
Hon går Js ärende.
I fyllan och villan blir det bråk, T blir rädd och låser in sig på toa.
Om M har egen agenda eller även här "står upp" för J vet vi inte.

Av dessa tre händelser på två och ett halvt år, varav två på fyllan dras slutsatsen att M har egen agenda och önskan att röja T ur vägen.
Jag tycker det är väldigt klena argument, då inget annat pekar på att M skulle vara mordisk eller ens hysa agg mot T.
Citera
2023-06-22, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En liten fundering:
Vi får inte veta varför.
Hon går Js ärende.

Av dessa tre händelser på två och ett halvt år, varav två på fyllan dras slutsatsen att M har egen agenda och önskan att röja T ur vägen.
Jag tycker det är väldigt klena argument, då inget annat pekar på att M skulle vara mordisk eller ens hysa agg mot T.
Har du glömt att Maja knuffade Tove till golvet på Nöjet? Där var hon sannerligen inte dirigerad av Johanna. Och Maja gick även in på Nöjet och letade efter Tove efter stängningsdags. Ska man tro Johanna - som är trovärdigare än Maja i detta fall - så var Maja också med på att lura med sig Tove och slå henne utomhus.

Detta är händelser som inträffade ett par timmar innan Tove dog.
Citera
2023-06-22, 10:47
Medlem
Citat:
Vi har alla vår egen syn på saken. Du din och jag min.

Det ska bli intressant att se hur HR kommer döma.

Kanske dödsorsaken kommer ändras.

Sen håller jag med dig om ett de eviga lögnerna inte talar till någons fördel. Att Maja varit rädd för vad som skulle hända henne om hon inte ljugit tycker jag står helt klart.

Lyssnade på senaste avsnittet i Förhörsrummet. Det var intressant lyssning.

Ja det har vi. Men jag underbygger mina åsikter med argument och exempel. Jag har frågat innan (kanske inte dig) om exempel på Majas påstådda empati och omtänksamhet. Jag ställde även en fråga i förgående inlägg "Har stackars Maja som du uttryckte det ägnat en enda tanke åt någon annan än sig själv eller Johanna?

Det är lätt att sympatisera med någon som M, med diagnoser och alla problem det medför. Men att själv sitta och fantisera ihop hur synd det är om henne utan att kunna ge konkreta exempel, blir för mig tokigt. Även om man bortser från mordet så har hon gjort fruktansvärda saker.

Och när vi ändå är inne på detta spår, finns det överhuvudtaget några konkreta exempel på manipulation eller hjärntvätt? Eller något som M gjort mot sin vilja?

Jag försöker förstå vad det är som skapar sådan sympati för M, när hon trots allt betett sig så egoistiskt och empatilöst.
Citera
2023-06-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En liten fundering:
Vi får inte veta varför.
Hon går Js ärende.

Enligt Majas mamma var inte M och T s relation friktionsfri. Så det finns mer som inte finns med i FUP. Samma med Johanna. Allt har inte nått offentligheten. Sen måste man ha med sig att J tar plats, hon syns och hörs. Maja däremot är introvert och öppnar sig endast för dom hon har förtroende för, vilket är J.
Citera
2023-06-22, 11:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Nä, jag har inte träffat henne eller läst hennes journal. Har du?

”Länk avseende Majas bisexualitet” som du efterlyser känns lite överflödigt - finns ju i FUP - här på Flashback…

Du skrev att du hade fått det från media. Men det var rent skitsnack alltså. Som vanligt
Citera
2023-06-22, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du skrev att du hade fått det från media. Men det var rent skitsnack alltså. Som vanligt
Har du haft tid att leta upp var i FUP man kan läsa om Majas tankar på könsbyte? Eftersom du ifrågasätter mig när jag säger att hon inte hade såna tankar. Du måste ha fått de uppgifterna nånstans ifrån. Eller är det bara skitsnack från din sida?
Citera
2023-06-22, 11:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du glömt att Maja knuffade Tove till golvet på Nöjet? Där var hon sannerligen inte dirigerad av Johanna. Och Maja gick även in på Nöjet och letade efter Tove efter stängningsdags. Ska man tro Johanna - som är trovärdigare än Maja i detta fall - så var Maja också med på att lura med sig Tove och slå henne utomhus.

Detta är händelser som inträffade ett par timmar innan Tove dog.
Ja, det har jag glömt. Mitt minne säger att det var J som knuffade T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in