2023-06-22, 05:07
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Så som jag förstått det kan lite vad som helst låta i vattnet. Även Titanic självt kan låta. Men vet inte om det var så att bankningarna hördes varje halvtimme? I så fall kanske det var dom trots allt. Men känns som man hade haft en aning om var de är i så fall. De verkar ju ha noll koll trots bankningarna.

Ja definitivt kan mycket låta under vattnet. Men upprepade bankningar känns inte som nån fisk direkt. Och tänker att man bör ha koll på Titanic ljud vid det här laget, men det kanske man inte behövt ja tills nu iofs. Precis, känns som man borde ha mer koll...jävligt olustig historia det här
Citera
2023-06-22, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Ja definitivt kan mycket låta under vattnet. Men upprepade bankningar känns inte som nån fisk direkt. Och tänker att man bör ha koll på Titanic ljud vid det här laget, men det kanske man inte behövt ja tills nu iofs. Precis, känns som man borde ha mer koll...jävligt olustig historia det här

Ja, jävligt osmakligt hemmabygge till ubåt med tv-spelskontroll och allt möjligt. Att man får riskera folks liv på det här viset, allt bara för att han skulle tjäna stora pengar på det.

Jag hoppas att alla de inblandande var medvetna om riskerna, men det känns inte riktigt så. Inte fan hade man då tagit med sin tonårige son om man trodde att man riskerade att dö därnere. De trodde nog att risken är i princip obefintlig att något ska gå fel.

Skulle inte förvåna om den där muppen som byggt båten övertygat dom med att ubåten är stensäker med en massa säkerhetsanordningar för att båten ska kunna komma upp om det skulle bli något problem, allt för att han ska få sina pengar.
Citera
2023-06-22, 05:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ja, jävligt osmakligt hemmabygge till ubåt med tv-spelskontroll och allt möjligt. Att man får riskera folks liv på det här viset, allt bara för att han skulle tjäna stora pengar på det.

Jag hoppas att alla de inblandande var medvetna om riskerna, men det känns inte riktigt så. Inte fan hade man då tagit med sin tonårige son om man trodde att man riskerade att dö därnere. De trodde nog att risken är i princip obefintlig att något ska gå fel.

Skulle inte förvåna om den där muppen som byggt båten övertygat dom med att ubåten är stensäker med en massa säkerhetsanordningar för att båten ska kunna komma upp om det skulle bli något problem, allt för att han ska få sina pengar.

Eller hur, men antagligen måste deju skrivit under något kontrakt...Jag var stensäker på att Stockton Rush, CEO, satt hemma i en jacuzzi och räknade miljoner, men han är tydligen också nere...
Citera
2023-06-22, 05:22
Medlem
Citat:
Eller hur, men antagligen måste deju skrivit under något kontrakt...Jag var stensäker på att Stockton Rush, CEO, satt hemma i en jacuzzi och räknade miljoner, men han är tydligen också nere...

Ja, det hade ju sett lite värre ut om han hade suttit hemma och chillat om man säger så.

Jävligt naivt och oansvarigt hursomhelst. Den där glasrutan ska väl nätt och jämnt klara av att gå så långt ned ens?
Citera
2023-06-22, 05:24
Medlem
MikeFromYSs avatar
Byggd på gamla återvunna coca cola burkar och tvspels kontroller samt ingen fungerande gps.. Vad är detta för amatör företag? Och vad är det för mongo som bestämmer sig att ta sig själv och sin son på en tur i detta fordon?
Citera
2023-06-22, 05:31
Medlem
Citat:

Fruktansvärt olustigt! Får nästan panik bara av att tänka på det. Låter konstigt men hoppas farkosten imploderade snabbt så de slapp lida istället för att sakta dö på botten.
Citera
2023-06-22, 05:33
Medlem
Citat:
Efter alla år jag läst på Flashback, så ja. Det är inte direkt Nobelpristagarna i fysik samlade på detta forum om jag ska uttrycka mig milt.
På det djupet så krossas en kropp direkt om det nu skulle vara så att en lucka öppnades vilket jag inte tror.
Citera
2023-06-22, 05:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeFromYS
Byggd på gamla återvunna coca cola burkar och tvspels kontroller samt ingen fungerande gps.. Vad är detta för amatör företag? Och vad är det för mongo som bestämmer sig att ta sig själv och sin son på en tur i detta fordon?

Då bolaget tar betalt för dessa resor borde farkosten vara certifierad för persontransport. Bygga ett eget flygplan och ordna resor kommersiellt fungerar inte. Samma regelverk borde finnas för denna typ av resor. Lider med de som sitter och huttrar i ubåten.

Undrar om de letar längre än några dagar till? Säger logiken att inga lever är det väl bara att packa ihop och återvända. Rättsligt efterspel lär bli utdraget. Och stämningarna lär hagla.
Senast redigerad av Mullret 2023-06-22 kl. 05:39.
Citera
2023-06-22, 05:37
Medlem
GastonLeMans avatar
Turen skulle ta typ 8 timmar ner å upp, tror jag läste nånstans?

Va det måste lukta efter någon dag, tanken av stanken med fyra andra i en burk. Jävla pissig situation alltså!

Flera behov som behöver göras.
Snacka om sinker/stinker.
Citera
2023-06-22, 05:43
Medlem
Citat:
Tror dessvärre att syret var det minsta problemet i deras fall. Snarare läcka eller dylikt som redan förstört ubåten.

Jag är nästan säker på att farkosten imploderar för all kommunikation bara slutade direkt.

Hade de fått något problem så skulle de ju kunnat meddela detta till moderfartyget.

Hoppas för deras skull att det gick väldigt fort.
Citera
2023-06-22, 05:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Så det är ~7 timmar kvar tills syret tar slut?
Ja. Typ 5 timmar kvar nu.

Undrar om de tagit livet av sig själva eller varandra för att ge tonåringen mer syre
Citera
2023-06-22, 05:58
Medlem
Dagen D - Slut på syret.

'They are in emotional turmoil. Part of them will believe they're being rescued...then reality will seep in':
Forensic psychiatrist describes the hell passengers inside Titan submarine are going through.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12219483/Forensic-psychiatrist-describes-hell-passengers-inside-Titan-submarine-going-through.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in