2023-06-21, 20:42
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Sannolikheten att någon av resenärernas magar kollapsat är rätt hög, eftersom magen är mycket känslig för stress, och stressnivån hos de olycksaliga torde vara enormt hög.
Fy fan för att tvingas sätta sig på den där lilla toaletten bakom ett litet skynke och skita inatt.
Citera
2023-06-21, 20:43
Bannlyst
Innan folk får ärva dom så måste dom dödförklaras.
Kan ta tid om dom blir fiskmat.
Hur var det med alla som dog i Estonia katastrofen, var väl många som dom inte hittade?
Måste väl gå nåt år lr så innan försvunna dödförklaras?
Några passade på att ”försvinna” fast dom inte ens var med på båten..
Citera
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Här finns en filmsnutt på ubåten när den dyker....olycksbådande 🥺
https://vm.tiktok.com/ZGJCyWKMk/
Dom skulle tänkt mer på säkerheten....
Men den där går fortare än i vanliga fallet för jag går saktare än det där och 4 km går man på 40 minuter och för ubåten tog det 2 timmar ner 4 km den går saktare än jag går. Men inte på detta klipp
Citera
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Så svart låda har de inte?

Den här farkosten har med högst sannolikhet inte någon form av svart låda.
Citera
2023-06-21, 20:44
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja och det där är själva cylindern, denna har sedan 2 ändar, alltså en svag punkt mellan cylindern och ändarna och utöver det har du fönstret där det också är en skarv. Sedan har du in/utgång.
Det är alltså 4st områden som är betydligt svagare än cylinderskrovet.

Eftersom det inte är en helgjuten sfär så är det omöjligt att inte ha svaga punkter.

Nu förstår jag!
Jag trodde du menade de popnitade vita plåtarna som omfamnar skeppet och inte är trycksatt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Det verkar svårt att finna farkoster i havet. Både flygplan och farkoster i och på vatten. Varför finns det inte sändare eller ship som man kan finna även om en undervattensfarkost skulle implodera eller om flygplan störtar i havet? Visst är det krafter. Men det borde gå..

Radiosignaler når inte långt i vatten. Moderna "svarta lådor" för flygplan har en akustisk sändare just därför.
Citera
Medlem
Masajens avatar
Varför har inte en liten privat ubåt som denna någon form av hjälpmedel mot ett sånt här scenario. Vi har fan privatflygplan med fallskärmar..
Luft hade fått upp den till ytan, ballasttankar likaså.
Citera
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Sökandet efter den försvunna ubåten "Titan" är en kamp mot klockan, men syret ombord räcker iaf till
i morgon em.

Flera räddningsfartyg från olika nationer söker efter den försvunna ubåten, några av fartygen finns redan på plats, bl.a rörläggningsfartyget Deep Energy.

Det ultramoderna fartyget Deep Energy har fjärrstyrda ubåtar ombord som kommer att
leta efter Titan.

Deep Energy, som byggdes 2013 och har Bahamas flagg, beskrivs av sin ägare som ett av de största och snabbaste rörläggningsfartygen som någonsin byggts.

Än finns det hopp. Jag kommer definitivt att kolla på presskonferensen med Stockton Rush. Det här blir historiskt, ungefär som när Apollo 11-astronauterna satt i soffan hos Johnny Carsson.

Vart kan vi se den?
Citera
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Som jag redan sagt skulle jag döda de övriga för att förlänga överlevnadsfönstret medan jag fortsatte knacka var 30:e minut. En person istället för 5, det blir flera dagar extra syre! Men liklukten lär bli rätt jävla jobbig i den där burken!
Vete fan om man skulle göra det
Citera
2023-06-21, 20:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Läste att det hade varit mycket bättre om farkosten hade varit byggd som en stor kula istället för cylinderform.
Citera
2023-06-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Man kan inte öppna ubåten från insidan, Även om det skulle finnas handtag eller liknande på insidan är trycket alldeles för högt för att ens öppna luckan.

Det finns slussdörrar på de flesta seriösa ubåtar som möjliggör att lämna fartyget även på djupa nivåer.
Citera
2023-06-21, 20:46
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Lite förvirrande i tråden
Min fråga nu är :
Var ubåten på väg upp till ytan eller på väg ner från ytan ?

Ner. Eller, åtminstone då man lär ha förlorat kontakten med kärran vilket tydligen också lär ha skett vid ett annat tillfälle. Vem vet, de kanske fulla i fan YOLO:ade vidare ner i djupet trots deppig ping, körde sin grej för att sen fastna i nån av Titanics kranar "eller nått".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in