2023-06-21, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Jag är den åsikten att en könsbild kan omöjligen skada någon, även om den är oombedd. Sen att det är olagligt att skicka oombett är en anna fråga. Men skadligt, nej. Dumpen hävdar att könsbilder är skadliga för barn, så då undar jag vilket ansvar de tar om barn kommer i kontakt med och betraktar sådant material på Dumpen.se och vad de gör för att förhindra att det sker? Mig veterligen, ingenting utan de ligger ute för alla och envar att betrakta.
Det är likställt med blottning, men du kanske går igång på det också? Det är egalt vad du tycker för den delen, enligt lag är det brottsligt och i skickar du den till ett barn grövre ändå.
Citera
2023-06-21, 15:21
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det är likställt med blottning, men du kanske går igång på det också? Det är egalt vad du tycker för den delen, enligt lag är det brottsligt och i skickar du den till ett barn grövre ändå.

Jag tror att din fru tycker om att få snoppbilder att fantisera om bakom din rygg.

Det finns värre brott än att blotta sig. Tror det heter sexuellt ofredande.

För övrigt är det inte ett brott att skicka dick-picks till någon du sexchattar med och som efterfrågar sådant. Vilket Dumpen gjort i de flesta fall jag sett. Dessutom ska mottagaren ha känt obehag osv. Dumpen visar ju tydligt i chatten att de går igång på sådant. Tror att Patrik själv sitter och drar i den lille till några av snopp-bilderna. Undrar om han har någon potens kvar efter det liv han levt?
Citera
2023-06-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane

Det är ju enda nyttan och glädjen med Dumpen, få se lite olika manslemmar för någon annan nytta finns ej. Dumpen är bara ett enda stort kukotek.
Citera
2023-06-21, 15:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ärligt talat bryr jag mig sådär lagomt om försök till våldtäkt på barn som inte finns. För övrigt är det det gäddorna som blir groomade och manipulerade av dumpens fiskare.

Vi pratar om vuxna människor som borde veta bättre än att tacka ja till en minderårig som "erbjuder sig"
Vi pratar om små barn

Tittar du på dom ai genererade bilderna på hemsidan så är det tydligt att låtsas barnen inte kan tas för att vara äldre
Citera
2023-06-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag tror att din fru tycker om att få snoppbilder att fantisera om bakom din rygg.

Det finns värre brott än att blotta sig. Tror det heter sexuellt ofredande.

För övrigt är det inte ett brott att skicka dick-picks till någon du sexchattar med och som efterfrågar sådant. Vilket Dumpen gjort i de flesta fall jag sett. Dessutom ska mottagaren ha känt obehag osv. Dumpen visar ju tydligt i chatten att de går igång på sådant. Tror att Patrik själv sitter och drar i den lille till några av snopp-bilderna. Undrar om han har någon potens kvar efter det liv han levt?
Blotta sig och skicka kukbilder klassas som sexuelt ofredande.
Citera
2023-06-21, 16:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Jag köper helt att man av personliga skäl kan driva sig egna agenda genom att hysa agg mot ett visst handlande och vissa personligheter. Tycker dock att man måste kunna ställa sig kritisk till att folk som drivs av sitt egna hat och hämndbegär (som Sara och Patrik gör och det är fullt förståeligt) inte kanske alltid ser vad som skulle kunna vara bäst. Samtidigt en bakgrund kan göra en väldigt drivande och produktiv i det man vill åstadkomma. Av naturen gör känslor oss irrationella och det är just det som åtminstone gör att jag ställer mig kritisk till deras metoder. För att vara kritisk kan omöjligt vara synonymt med att jag rättfärdigar sexuellt utnyttjande och våldtäkter av barn. Det är fruktansvärt och pedofiler är rutten frukt. Däremot så tror jag på den gamla devisen "hat föder mera hat" och det har jag mina skäl till. Vill som sagt inte outa mer om mig själv mer än att min egna rödfärg har falnat för ögonen men det har tagit tid och jag mår bra idag och tänker inte låtet hatet och hämndbegäret styra mig mer.
Även om man själv har bearbetat händelser så är det inte säkert att andra har lyckats lika bra med det.
En del Dumpenanhängare har nog blivit utsatta för övergrepp och då måste man förstå att dessa Gäddor väcker stark ilska.
Om man har någon form av inlevelseförmåga.
Citera
2023-06-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ärligt talat bryr jag mig sådär lagomt om försök till våldtäkt på barn som inte finns. För övrigt är det det gäddorna som blir groomade och manipulerade av dumpens fiskare.

Du tror att gäddorna endast är våldtäktsbenägna när de pratar med Dumpen? Det har gått dig förbi att flera stycken av dem har domar sedan tidigare (både för sexuella övergrepp och för barnporr)? Snacka om att ta gäddornas parti när du påstår att det är de som blir groomade och manipulerade.

Sedan missar du att Dumpen även förebygger brott genom att avskräcka andra pedofiler från att försöka ragga upp barn på nätet. Men du har säkert förklenande omdömen även om det, ni brukar ha det. Man ska helst inte göra något särskilt åt pedofilproblemet.
Citera
2023-06-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Vi pratar om vuxna människor som borde veta bättre än att tacka ja till en minderårig som "erbjuder sig"
Vi pratar om små barn

Tittar du på dom ai genererade bilderna på hemsidan så är det tydligt att låtsas barnen inte kan tas för att vara äldre

Nä, vi pratar om vuxna som leker barn, dumpen är bara en stor lekskola. Dumpen groomar och maipulerar gäddorna för ekonomisk vinning. Vi kan omöjligen veta vad "gäddorna" tror, vet, hoppas eller förväntar sig angående träffen de kommer till. Gäddorna är i lagens mening oskyldiga och ska givetvis behandlas som sådana tills motsatsen bevisats vid en rättegång.
Citera
2023-06-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Du tror att gäddorna endast är våldtäktsbenägna när de pratar med Dumpen? Det har gått dig förbi att flera stycken av dem har domar sedan tidigare (både för sexuella övergrepp och för barnporr)? Snacka om att ta gäddornas parti när du påstår att det är de som blir groomade och manipulerade.

Sedan missar du att Dumpen även förebygger brott genom att avskräcka andra pedofiler från att försöka ragga upp barn på nätet. Men du har säkert förklenande omdömen även om det, ni brukar ha det. Man ska helst inte göra något särskilt åt pedofilproblemet.

Men här i tråden diskuterar vi Dumpen och gäddor och vad som händer dem emallan. Vad gäddorna gjort innan hör inte hemma i tråden, ungerfär på samma sätt som Puttes och knarkludrets tidigare förseelser och domar inte sägs ha någon betydelse, alla förtjänar väl en andra chans? Som tidigare konstaterats i tråden ett otal gånger händer inget olagligt (på sin höjd någon oombedd kukbild) eller straffbart, alltså är de uppfiskade gäddorna i lagens mening oskyliga i relation till dumpens icke existerande barn.
Senast redigerad av -Klarafina- 2023-06-21 kl. 16:40.
Citera
2023-06-21, 16:37
Medlem
Citat:

Tycker du att gäddorna verkar avskräckta när de blir uppfiskade fast de känner till dumpen? Funkar verkligen fiske med tillhörande uthängning bra då?
Citera
2023-06-21, 16:43
Medlem
Citat:

Någon riktig pedofil har Dumpen aldrig exponerat, så dom blir inte avskräckta.
Förutom att dom har bättre datakunskaper. Huserar dom på Darknet och inte Kik
Sagt det förut och säger det igen 80% av sexuella övergrepp sker i nära relationer.
Hela Dumpens verksamhet är meningslös.
Citera
2023-06-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Någon riktig pedofil har Dumpen aldrig exponerat, så dom blir inte avskräckta.
Förutom att dom har bättre datakunskaper. Huserar dom på Darknet och inte Kik
Sagt det förut och säger det igen 80% av sexuella övergrepp sker i nära relationer.
Hela Dumpens verksamhet är meningslös.

Men är du dum i huvet på riktigt?!?!
Så alla gäddor dom mött som är dömda för övergrepp på barn sen innan o alla som tagits för barnporr är enligt dig INTE riktiga pedofiler?? Då är jag jävligt nyfiken på vad du anser ingår när man är peddo?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in