Citat:
Ursprungligen postat av
Ballalaila
Ryssen har senaste åren i princip satsat allt dom har på sin nuclear capability. Samtidigt som dom gick in i Ukraina gled gled ubåten Belgorod ner i djupet utanför Murmansk. Tog 19 år att bygga den. Det var ett hot, en signal. Dom kände sig redo att utmana västvärlden.
I värsta fall är kriget i Ukraina ett sätt för ryssen att tömma Europa på militära ressurser inför något större som ska komma. Soldaterna dom använder är ju i stort sett legoknäktar och kriminellt pack. Sen mals all gammal, värdelös utrustning ner.
Jag tror inte på teorien bakom Uralbergen, men om det börjar dyka upp kinesisk utrustning i Ukraina ja då har vi blivit taken for a ride. Då är vi grundlurade. Då är det något större på gång. Inte nödvendigtvis en attack på Europa, men ett systemskifte i hur världen kommer fungera i åren som kommer.
Grejen är den att jag vet inte helt om jag tror på den teorin själv, men endå, någon måste våga att säga det här.
Tack för mig.
Att Kina ska satsa på ryssen i det här läget finns inte. Kineserna vill inte ha nån "ny världsordning", dom håller redan på att ta över den som finns..
Det som Kina skulle kunna hitta på militärt för att gagna dom själva är:
1. Ge sig på Taiwan med tanken att den civiliserade världen har fullt upp med Ryssland.
2. Ge sig på Ryssland för att ta deras naturrikedomar i öster.
1. Väldigt otroligt eftersom USA:s flotta och flyg lätt skulle skydda Taiwan och dom är inte det minsta upptagna i Ukraina och att Kineserna dessutom skulle bita den hand som föder dom. Vi pumpar in kopiöst med pengar i Kina, dom pengarna vill dom inte bli av med.
2. Kanske? Dom ser att Ryssland kämpar järnet i Ukraina och knappt har något modernt materiel kvar.