2023-06-21, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Folk som åker elscooter ser jag som lågt begåvade människor med en snitt på 50 IQ
Ja deras Adidasbyxor o damväska skvallrar om det.
Citera
2023-06-21, 07:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
jo utan anledning ditt resonemang är att det ser löjligt ut vilket inte alls är relevant, en elscooter kan enkelt ersätta en bil och kan gå upp mot 100 km i räckvidd den är liten nog att ta in i butiker vid handlande och enkel att ta i bil vid behov ni hatar dem endast för att det är något nytt som ni inte förstår jag ser väldigt mycket hat utan anledning på elscooters.

ironiskt nog tror jag samma saker sas om cyklar i början varför cykla när du kan rida eller gå det ser bara löjligt ut förbjud cyklar.
Merparten är lek. Sen att det ändå finns en mindre grupp som använder scooters som enbart det mest passande transportmedlet för just sina behov förtar inte den generella irritationen mot fenomenet scooter.
Jag har samma "problem" med vattenscooters. Det ska enligt vad jag känner inte finnas utrymme för trams och vuxenlek i samhället.
Citera
2023-06-21, 07:20
Medlem
Citat:
Jag håller med om att vissa inte har vett men det är hyrscooters jag ser typ 3 varje dag där någon kör 2 på en men då är det en hyrscooter

själv vill jag ha en ninebot gt2 denna är kapabel att gå i 70 kmh men det betyder inte att jag vill köra i den hastigheten jag skulle självmant strypa hastigheten om jag hade en en dröm för mig är att jsg helt enkelt får fortsätta köra lika säkert som jag gjort i snart 5 år.

Jag tycker vissa ska få kunna köra om dom bevisat att dom kan ibland fungerar inte regler alls och det straffar bara oskyldiga

ett förslag jag har är ett steg system där man får köra 250 watt och om man klarat sig typ 1000 km så skickar man in ansökan att bli uppgraderad till högre hastigheter och obegränsad effekt tillgång detta utan kostnad då bevisar man att man har ansvar utan att det ska vara extra besvär, personligen tycker jag laglig hastighet på cykelbanor ska vara 30 40 om man visat att man kan hantera det det finns väldigt lite anledning att en cykel ska kunna gå 40 när en scooter är betydligt säkrare i den hastigheten.

Jag har runt 2000 km på min scooter nu jag har aldrig varit i en olycka aldrig blivit stoppad av polis alla är inte galna när dom kör

En elsparkcykel kan vara ett mycket praktiskt fordon för att ta sig runt i stan. Men idioterna är alltför många och har lyckats förstöra för de som klarar av att köra och röra sig i det sociala rummet. Vet inte vilken del av Sverige du kör, men kolla in rusningstid i Stockholm eller Göteborg i valfritt cityområde. Inte rolig syn.
Citera
2023-06-21, 07:28
Medlem
För mig är alla nya märkliga små elfordon och myndigheternas totala slapphet inför dom ytterligare en i raden av symboler för hur olika man agererar beroende på vilken grupp i samhället som berörs.

Medans polisen bedriver hetsjakt på a-traktorer, mopeder och allt annat som går på bensin så är det ingen som helst ordning på medelklassen och akademikernas leksaker.

Parkerade högt och lågt, inga registeringar eller försäkringar krävs. Ingen har hjälm. En del kryssar bokstavligt talat runt dyngraka mitt framför polisbilar utan att ett finger lyfts.

Olycksstatistiken skenar men helt utan reaktion.

Helt sinnessjukt att man ska kunna bränna runt halvpackad stående totalt oskyddad utan hjälm med dålig belysning på en sån där medans den som åker på en betydligt säkrare moped blir av med körkortet vid fylla och får dryga böter om hjälm inte används.
Citera
2023-06-21, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-07-23
Merparten är lek. Sen att det ändå finns en mindre grupp som använder scooters som enbart det mest passande transportmedlet för just sina behov förtar inte den generella irritationen mot fenomenet scooter.
Jag har samma "problem" med vattenscooters. Det ska enligt vad jag känner inte finnas utrymme för trams och vuxenlek i samhället.

Det beror nog på var man bor här i Stockholm gäller nog det motsatta att merparten handlar om att transportera sig från a>b och att bara en bråkdel "leker".
Citera
2023-06-21, 07:49
Medlem
Citat:
jag gissar att ni flesta hatar dem men varför? jag har kört en i över 3 år aldrig varit i en olycka varför vill så många straffa oss som är ansvarsfulla.

Jag kör på vad som tekniskt sätt är en olaglig scooter jag har aldrig haft ett problem och nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda lagliga scooters med motorer starka nog för barn och en kostnad på 300 kr i månaden plötsligt så är det inte så billigt längre

Jag gjorde en tråd för 2 år sedan här där jag sa att friheten med scooters snart kommer ta slut och om denna lagen blir verklig så hade jag rätt

Jag vet att många inte bryr sig och många här vill säkert att dem ska bli olagliga helt men tror ni verkligen att alla kör som galningar och orsakar olyckor det handlar mest om hyrdcooters som förstörde ryktet för dessa fordon

det kommer göra ont för mig när jag inte kan ha en längre för det är en frihet jag inte kunnat beskriva att kunna ta mig till olika platser gratis utan planering

Köp en elcykel. De är bekvämare och går fortare, samtidigt som de är säkrare.
Citera
2023-06-21, 07:55
Medlem
Citat:
det du syftar på är hyrscooters vilket är där det mesta av hatet kommer från det jag syftar på är privata egna scooters där förare är mer ansvarsfulla eftersom det är deras egendom.

Det är som att jämföra en taxi och en bil 2 helt olika saker.

Nja, Taxi brukar inte vara några problem i trafiken.

Men ja, absolut är det hyrscootrar som är problemet. Det hade nog inte varit något större hat mot scooters annars.
Citera
2023-06-21, 09:30
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23-07-23

Hjälmtvång skulle vara på sin plats! Då impuls-hyr man inte en elscooter (elsparkcykel) utan man har hjälm med sig.

En polis i varje gathörn i innerstan .Lätt att bötfälla , brottet är uppenbart!
Senast redigerad av Erik Öst 2023-06-21 kl. 09:33.
Citera
2023-06-21, 09:50
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Köp en elcykel. De är bekvämare och går fortare, samtidigt som de är säkrare.

Det är möjligt men inget är mer patetiskt än att se elcykelägare låtsastrampa under eldrift. Alldeles för många gör det i hopp om att dölja sin dåliga karaktär. Eller finns det någon särskild anledning?
Citera
2023-06-21, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Män går. Män med liten penis kör sportbil. Män som mentalt är efterblivna kör elscooter.

Tror jag är mycket mer man än dig speciellt det du nämner med penis är själv 2 meter lång så att använda storlek som arguement för detta är lite löjligt
Citera
2023-06-21, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hjälmtvång skulle vara på sin plats! Då impuls-hyr man inte en elscooter (elsparkcykel) utan man har hjälm med sig.

En polis i varje gathörn i innerstan .Lätt att bötfälla , brottet är uppenbart!

en elscooter kan gå över 100 jag tror om poliser börjar gå på dem så kommer alla köpa snabbare eftersom det inte spelar roll hursomhelst för stark motor eller över 100 olagligt oavsett tror inte polisen hänger med i 100 på cyckelväg riktigt onödigt med dessa regler och det kommer bara göra allt ännu värre och farligare.
Citera
2023-06-21, 11:53
Medlem
Vart står det att de ska bli förskringstvång?

Jag har en vanlig elscooter, vad gör din olaglig?

Min är en ninebot och aldrig haft problem nör jag glidit förbi snuten eller dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in