2023-06-21, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Från artikeln.

” The vessel is controlled by a reinforced Playstation controller, though it doesn't have a GPS system and is guided by text messages sent by a team above water.

CBS correspondent David Pogue, who has travelled onboard one of the submersibles, has said it would be impossible for those inside it now to escape without help.

Passengers were sealed inside the capsule by 17 bolts that were applied from the outside and could only be removed by an external crew, he told the BBC yesterday.”
Det låter riktigt skumt! Vaddå så de ovanför ytan har kontrollen? De måste ju ha backup scenario om det skulle bli totalt stopp mellan dessa
Citera
2023-06-21, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Det var vad man sa på radio. Typ med en annan farkost eller luftkuddar, bogserlina är kört då det är för djupt. Men det är JÄVLIGT djupt och det är väldigt ont om tid

Dom sa också att den kan ligga och guppa vid ytan någon stans vilket skulle vara svårt att hitta det med.

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Med förberedelser kan man nog bärga ubåten, men
det kommer ta tid, och personerna ombord kommer vara avlidna då.

3800 m är djupt, väldigt djupt.
Känns ändå som någon typ av coast guard har rätt utrustning liggandes om det skulle behövas.
Citera
2023-06-21, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Ett gäng miljardärer som drabbats av storhetsvansinne och tagit enorma risker för att åka ner i havet och titta på ett värdelöst skeppsvrak. Har noll sympati för de där kicksökande idioterna.
Det är ju en tonårig son med till en av dessa för hans skull få man hoppas att de ska överleva
Citera
2023-06-21, 06:30
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Med förberedelser kan man nog bärga ubåten, men
det kommer ta tid, och personerna ombord kommer vara avlidna då.

3800 m är djupt, väldigt djupt.

Hur djupt äro 3800 meter? Jag hånar inte, jag undrar hur mången meter djupt har man förut räddat någon på? Och när börjar en slik farkost implodera?
Citera
2023-06-21, 06:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Underwater noises have been detected by a Canadian aircraft in search area for the missing submersible. Searches yielded negative results but continue.

Undra om det är nya ljud? Står inte på guardians live.

Citat:
Canadian P-3 aircraft detected underwater noises in the search area. As a result, ROV operations were relocated in an attempt to explore the origin of the noises. Those ROV searches have yielded negative results but continue. 1/2

Additionally, the data from the P-3 aircraft has been shared with our U.S. Navy experts for further analysis which will be considered in future search plans. 2/2 #Titanic
Citera
2023-06-21, 06:34
Avslutad
Hoppas att de håller ut och inte ger upp och begår självmord precis innan räddningen är nere. Finns många tragiska fall där alla dödade varandra strax innan de skulle ha räddats av ytbärgare.
Citera
2023-06-21, 06:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Känns ändå som någon typ av coast guard har rätt utrustning liggandes om det skulle behövas.

Nej de har de verkligen.
Citera
2023-06-21, 06:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur djupt äro 3800 meter? Jag hånar inte, jag undrar hur mången meter djupt har man förut räddat någon på? Och när börjar en slik farkost implodera?

Aldrig från detta djup vad jag vet. Ang att implodera har jag inte en aning, vet inte hur farkosten är konstruerad. Men vattentrycket på det djupet är extremt högt.

https://youtube.com/shorts/yONYIinOdis?feature=share
Citera
2023-06-21, 06:40
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
OM man nu skulle finna denna farkost och dessa passagerare vid liv - man hör dem via bankningar i skrovet eller annat - hur lång tid tar det att, om man har tur och hamnar mitt ovanför, att "submerga" ett räddningsfarkost ner till, låt oss säga 4000 meters djup?
Citera
2023-06-21, 06:41
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det låter riktigt skumt! Vaddå så de ovanför ytan har kontrollen? De måste ju ha backup scenario om det skulle bli totalt stopp mellan dessa

Vilken typ av backup tänker du på då?
Citera
2023-06-21, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Ett gäng miljardärer som drabbats av storhetsvansinne och tagit enorma risker för att åka ner i havet och titta på ett värdelöst skeppsvrak. Har noll sympati för de där kicksökande idioterna.

Have some compassion will you? Kan du tänka dig vilken ångest dom befinner sig i just nu? ha lite sympati. Alla är människor även dessa.
Citera
2023-06-21, 06:44
Medlem
Halte Haralds avatar
Dom bankar nu i det 15cm tjocka skrovet på hjälp!
Nu är det bara att hitta farkosten och påbörja bärgning.
Inte alls så svårt att bogsera som vissa här påstår.
Finns flera radiostyrda farkoster i området som kan ta sig till botten utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in