2023-06-21, 03:41
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Vad jag tänkte med mitt spel? Ja, över 2.5? Vilket det fullkomligt otroligt nog inte blev. Jag faller på banal otur. Det är sådan otur att jag saknar ord.

Herregud människa vad är det för otur du snackar om?
Hade det blivit straff i sista sekunden som hade gått stolpe-stolpe ut så hade du kunnat babbla om otur, nu är det ju bara löjligt. Speciellt som det stod 0-0 efter 80 min och du gapar om otur att ditt över 2.5 spel inte gick in...
2023-06-21, 03:42
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Klart att kvalfotbollen således är viktig eftersom du ej kommer till EM eller VM om du inte vinner där.
Fortfarande jäkligt segt och tråkigt efter en lång säsong. Årets säsong började med tävlingssmatcher redan i början av augusti. Och ska Isak verkligen behöva spela mot estland borta, Moldavien och Azerbadjan borta till hösten. Jag menar hur kul är det med Azerbadjan borta i oktober. Jag kan förstå om han inte ställer upp.
2023-06-21, 03:51
Medlem
Janne bör avgå, han har tappat det helt. Speglar av sig på hela landslaget, han var en frisk fläkt men känns som vi har kört fast helt nu. In med något nytt och det nu!
2023-06-21, 03:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Fortfarande jäkligt segt och tråkigt efter en lång säsong. Årets säsong började med tävlingssmatcher redan i början av augusti. Och ska Isak verkligen behöva spela mot estland borta, Moldavien och Azerbadjan borta till hösten. Jag menar hur kul är det med Azerbadjan borta i oktober. Jag kan förstå om han inte ställer upp.

Det är ju nu vinster verkligen behövs, så ja han borde spela om han i alla fall vill ge det ett försök att ta chansen att få spela en av de största turneringarna i världen.
2023-06-21, 04:10
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Fattar inte varför man envisas med att ha Janne kvar som förbundskapten . Det borde komma in något nytt fräscht blod som kan röra om i grytan ordentligt. Hade jag fått bestämma så hade jag anställt Henrik Rydström som förbundskapten.
2023-06-21, 04:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Fattar inte varför man envisas med att ha Janne kvar som förbundskapten . Det borde komma in något nytt fräscht blod som kan röra om i grytan ordentligt. Hade jag fått bestämma så hade jag anställt Henrik Rydström som förbundskapten.

Spelarna är inte bättre än så här. Tar du in Pep Guardiola så vinner vi inte fler matcher för det.
2023-06-21, 04:15
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Spelarna är inte bättre än så här. Tar du in Pep Guardiola så vinner vi inte fler matcher för det.
Så är det https://www.expressen.se/sport/fotbo...avligt-fort-nu Norge hade bara 1/3 så många minuter spelade i de 10 största ligorna för 5 år sen. Nu har norge gått om. Och Danmark ligger långt före.
Senast redigerad av sebastian_ 2023-06-21 kl. 04:19.
2023-06-21, 04:22
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:

Det är ett lagspel och Sverige ska inte förlora så tydligt mot ett Österrike som spelare för spelare är likvärdiga med Sveriges spelare . Men det behövs förändringar i ledningen då Janne Andersson klart tydligt kört fast .

Minns att Färjestad i hockeyn sparkade både sin tränare och sportchef efter att spelet varit knackigt mitt under en säsong, och tog in nya ansikten och det beslutet slutade med ett SM-Guld .

Så det behövs tas tuffa beslut ibland om man vill ha förändring
2023-06-21, 04:37
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
2 - 0 till Österrike

Snyggt. Tog dig på orden och satte en slant. Tack.
2023-06-21, 04:49
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Skojar du? Spelarna är betydligt bättre än så här. Vi har tre spelare som spelar i toppklubbar i Premier League, Foppa är en stjärna i Bundesliga. Många spännande namn på väg in. Janne ska bort, men landslaget är så brutalt misskött och det är det som kostar oss ett mästerskap nästa sommar. Men att Janne inte ska ha ett material som håller är fan årets lögn.
2023-06-21, 04:51
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Janne bör avgå, han har tappat det helt. Speglar av sig på hela landslaget, han var en frisk fläkt men känns som vi har kört fast helt nu. In med något nytt och det nu!
In med Poya. Grabbarna har mycket boll i sig, han kan ta fram det. Janne tar sitt ansvar och avgår, hans filosofi passar inte våra spelare.
2023-06-21, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoCents
Det är 5 matcher kvar oavsett hur läget än ser ut. En liten chans finns att kvalificera sig. Att gå till sådan slutsats i direktsänd TV om en annans person jobb och ropa efter avsked är helt respektlöst. Och Bojan gör det för att han inte kan hålla känslorna i styr. Det finns en gräns.

Du menar att Österrike eller Belgien skulle torska mot Azerbajdzjan?

För det är ju vad som behöver hända om Sverige skulle vinna sina resterande matcher.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in