2023-06-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Gerilla krig är ett helvete.
USA rådde inte på viet cong heller.

Jag tror tyvärr inte att de kommer ta tillbaka speciellt mycket yta.

Efter som väst uppenbarligen är livrädda för ryzzens S400 så kommer artilleriet och skyttegravarna bli för jobbiga för väst.

Det är vad jag tror

Rädd för deras S400. Måste vara årets skämt
Citera
2023-06-20, 22:28
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ja det är verkligen hemska filmer som kommer ur detta krig.
Finns ju lika hemska åt andra hållet.

Men varför åker du inte ner och lever som du lär ?
För att jag är Svensk och än så länge har din husse inte attackerat oss. Men eftersom du vill att han ska få all mark han går på så är det väl bara en tidsfråga eller hur?
Citera
2023-06-20, 22:30
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
När utkämpade ryssen ett sådant sist? Har någonting förändrats sedan dess?

Om man förutsätter att det CNN säger är sant så är frågan befogad.
Tror man inte att Ryzzens material och taktik inte är så kass som CNN vill framhäva så har inte Ukrainska soldaterna inte en rolig sommar framför sig
Citera
2023-06-20, 22:32
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Någon tyckte att han var lik en av de som skjuts i videon när Ukraina rensar i en skyttegrav.
Filmen visar hur många ryssar springer runt förvirrade. Plockas en efter en.

Men var det han?
De vita dojorna stämde med några han haft på tidigare bilder. Han hade alltså inte militärkängor.
Citera
2023-06-20, 22:33
Medlem
Citat:
Då bör man ställa sig frågan varför väst helt plötsligt inte för krig som man gjort de sista 20 åren med flyg.
Kan du svara på det ?

Jasså så det är väst som för krig i Ukraina?
Citera
2023-06-20, 22:36
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Efter som väst uppenbarligen är livrädda för ryzzens S400 så kommer artilleriet och skyttegravarna bli för jobbiga för väst.

Det är vad jag tror

Ingen är livrädd för ryssens S-400. Rätt använt (dvs integrerat med andra typer av lv) är systemet utmärkt i sitt slag, men inte oövervinnerligt på något sätt.
Citera
2023-06-20, 22:37
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
För det första är jag Svensk.
För det andra gillar jag inte Putin.
Och jag tycker inte ryzzen har ett skit i Ukraina att göra.

Men anledningen att de är där är berättigad ur ryska ögon sett i mitt tycke .

Vill fröken något så är det bara att fröken PMar mig.

Sen är det ytterst jävla patetiskt att sitta och hetsa som du gör men inte ha kuk nog att själv delta
Det är berättigat att utföra 100.000 lemlästningar, våldtäkter, tortyr och massmord av civila? Jamen det var väl en väntad ståndpunkt av en vatnik.
Du önskar fortsätta någon sorts personlig fight i PM menar du, andra gången du uppmanar mig? Och du kallar det att jag sitter och hetsar? Du är fan inte klok.
Citera
2023-06-20, 22:38
Medlem
Citat:

Det är vad jag tror

Du är uppenbarligen efterbliven.

Skyttegravar, minfält och ryskt LV skulle aldrig vara någon match för väst om du med väst menar Nato eller USA.

För båda stridande sidor i Ukraina är avsaknaden av luftherravälde uppenbart. putler har valt detta genom rysslands medverkan i UN(esserary) säkerhetsråd.

Om inte putler får offra hundratusentals människors liv så innebär det WW3. Allt detta för att han får gå upp och pissa minst 2ggr varje natt.

Sjukt när man tänker på det, eller hur?
Citera
2023-06-20, 22:41
Medlem
Citat:
Om man förutsätter att det CNN säger är sant så är frågan befogad.
Tror man inte att Ryzzens material och taktik inte är så kass som CNN vill framhäva så har inte Ukrainska soldaterna inte en rolig sommar framför sig

CNN? Nog för att du uppenbarligen är efterbliven men en enkel frågar klarar du väl ändå av att svara på?

Frågan löd:
Citat:
När utkämpade ryssen ett sådant sist? Har någonting förändrats sedan dess?
Citera
2023-06-20, 22:41
Medlem
Citat:
Då bör man ställa sig frågan varför väst helt plötsligt inte för krig som man gjort de sista 20 åren med flyg.
Kan du svara på det ?

Väst för inte något krig. Din husse Putin invaderar och ockuperar Ukraina som försvarar sig, med vapen både från öst och väst.
Citera
2023-06-20, 22:43
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
När den ryska desinformationsapparaten distribuerar propaganda som ska spridas på nätform, så vet sällan desinformatören bakgrunden och sammanhanget. Därför kan du behöva vänta lite tills en mer eller mindre plausibel lögn komponerats ihop.

Kremls playbook är gammal som gatan. Om du har tid över någon dag, titta på denna intervju från 1984 med en KGB-avhoppare. En intelligent ryss, för ovanlighetens skull, redogör hur KGB manipulerar samhällen och ställer invånarna mot varandra, en process som sträcker sig i decennier. Detta är en intervju gjord 40 år sedan och nu låter jag kanske konspiratorisk men du kanske kan föreställa dig vilken oreda ryssarna varit med att skapa i Sverige med sina psyops i 40 år. Svenskar som ställt sig mot andra svenskar, manipulerade av ryssar utan att veta om det.

Ukrainakriget är ett brutalt krig men samtidigt en ögonöppnare för många i vårt samhälle som går på autopilot.

Yuri Bezmenov (alias Tomas Schuman), a Soviet KGB defector, explains in detail his scheme for the KGB process of subversion and takeover of target societies at a lecture in Los Angeles, 1983.

Yuri Bezmenov was a former KGB propagandist who was assigned to New Dehli, India - and defected to the West in 1970.

Bezmenov explains his background, some of his training, and exactly how Soviet propaganda is spread in other countries in order to subvert their teachers, politicians, and other policy makers to a mindset receptive to the Soviet ideology.

PC Culture. G. Edward Griffin interviews former KGB agent Yuri Bezmenov (1984)
https://www.youtube.com/watch?v=XEijIFlob6c

Yuri Bezmenov: Psychological Warfare Subversion & Control of Western Society (Complete)
https://www.youtube.com/watch?v=5gnpCqsXE8g
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2023-06-20 kl. 22:58.
Citera
2023-06-20, 22:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Foten klarade sig tyvärr, förhoppningsvis gjorde inte huvudet det nu.

https://twitter.com/auonsson/status/1671115211149811712
Jag blev lite nyfiken nu igen och skummade igenom Twitter i några minuter. Filmen från värnet ryktas vara från den 17:e och det var också sista gången det finns säkra livstecken från Pegov. Tillfällighet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in