2023-06-15, 21:39
Medlem
Men vad ska hon göra? Stanna hemma och låsa in sig i flera veckor?

Om hon nu mår såpass bra att komma ut och leva på som vanligtC så låt henne utan massa påhopp. Sen att hon pratar om händelsen är väl bara bra än att vara tyst om den och även ett sätt för henne att bearbeta vad hon gått igenom kanske?
Citera
2023-06-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsinglangd
Den där muppen slogs och mobbades mycket i yngre dagar.
Ja även nu i äldre dagar är han inte blyg att berätta för folk hur värdelös dom är.

Har alltid tyckt de är otroligt hur nån ens skulle vilja ha en mobbare som föreläser för ungdomar.

Aja, snart är allting vänt till hans fördel, så har hans liv jämt funkat, släkten hjälper mer än gärna till, gärna får han med en hel förening och nån skola på ett hörn med för att trycka på att det är han det är synd om och dit uppmärksamheten ska vändas.

Väldigt otrevlig kille, ganska rutten med.

Hoppas han får ett vettigt straff för det han gjort, för innan detta har det hänt mer.
Om jag uppfattar saken rätt, så var det Tom som utsatte andra för mobbning, är det riktigt.
Skummade en artikel, där han i en bild sitter mitt i vägen. Där uppfattade jag honom som en klar narcissist som mest vill ha uppmärksamhet.
Citera
2023-06-15, 22:54
Medlem
Mynameisabrahams avatar
Citat:
Ja även nu i äldre dagar är han inte blyg att berätta för folk hur värdelös dom är.

Har alltid tyckt de är otroligt hur nån ens skulle vilja ha en mobbare som föreläser för ungdomar.

Aja, snart är allting vänt till hans fördel, så har hans liv jämt funkat, släkten hjälper mer än gärna till, gärna får han med en hel förening och nån skola på ett hörn med för att trycka på att det är han det är synd om och dit uppmärksamheten ska vändas.

Hoppas han får ett vettigt straff för det han gjort, för innan detta har det hänt mer.

Precis min bild också!
Citera
2023-06-15, 22:56
Medlem
Mynameisabrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsing1
Men vad ska hon göra? Stanna hemma och låsa in sig i flera veckor?

Om hon nu mår såpass bra att komma ut och leva på som vanligtC så låt henne utan massa påhopp. Sen att hon pratar om händelsen är väl bara bra än att vara tyst om den och även ett sätt för henne att bearbeta vad hon gått igenom kanske?

Ja jag tänker också så, hellre att hon är ute bland folk och pratar om det än att vara ensam hemma med trauma som många kvinnor gör efter en sådan händelse. Att prata om saker är sen urminnes tider ett bra medel för att bearbeta och behandla trauma, sen kanske behöver man inte hoppa på folk och lyssna som blir obekväma som jag tydde i ett inlägg av en annan. Men jag tänker hellre det än något destruktivt bakom dörrar.
Citera
2023-06-16, 00:10
Medlem
Citat:

Vad för någonting har hänt innan?
Citera
2023-06-16, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisabraham
Det är konstigt att det inte har kommit ut något på lexbase eller krimfup, men jag är lite osäker hur pass ofta de uppdaterar? Allt är lite oklart tycker jag, lite information som kommer ut tycker jag.
Sen med M kan man ju tänka att hellre det än en instängd tjej som inte orkar komma ut eller prata med någon om det, sen om det är så hälsosamt det hon gör är en annan femma. Men hellre ute på och pratar om det än instängd och deprimerad kan man ju tycka, men det är bara vad jag tänker.

Sen om jag har tolkat Tom rätt, så känns det som att han kommer lägga ut ett långt inlägg på facebook/instagram om hur deprimerad han har varit och varför det blev som det blev haha.. Känns som att han kommer svettas i sommar med offerkoftan, men vi får väll se
Åtal har väl inte väckts ännu ?
Annars kan man skriva till https://www.krimfup.se/ och be de hämta in förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2023-06-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidthekiddo
Vad för någonting har hänt innan?

Inte första gången han höjer näven mot tjejer..
Citera
2023-06-16, 13:31
Medlem
Mynameisabrahams avatar
Citat:
Inte första gången han höjer näven mot tjejer..

Det verkar som han har ett allmänt rykte för att vara en riktig skitstövel..
Citera
2023-06-18, 16:25
Medlem
Inte konstigt att han är så störd och inte fattar bättre! Han har aldrig behövt ta ansvar för sina handlingar, det har mamma sätt till. Står inte på nu innan allt vänds mot Maja tyvärr. Hoppas verkligen att folk börjar se hur det verkligen ser ut i den familjen nu!
Citera
2023-06-19, 00:42
Medlem
Mynameisabrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoplahoola
Inte konstigt att han är så störd och inte fattar bättre! Han har aldrig behövt ta ansvar för sina handlingar, det har mamma sätt till. Står inte på nu innan allt vänds mot Maja tyvärr. Hoppas verkligen att folk börjar se hur det verkligen ser ut i den familjen nu!

Har vi någon uppdatering kring detta? Känns som att ingenting skrivs om eller att det uppdateras..
Citera
2023-06-19, 21:24
Medlem
Är det något att veta, låt familjerna vara i stället
Citera
2023-06-20, 21:37
Medlem
Huset till salu på Hemnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto