2023-06-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DramaKanelbulle
Lina och Alex måste ju va skilda idag?

Lina är en Filippa K/Toteme tjej och Alex en Jack and Jones kille.
Låter ytligt men personlig stil gör stor skillnad till hur väl par matchar.

Såg från dag 1 att de är för olika i stil och inte kommer passa ihop.

Ja, Lina och Alex har garanterat separerat. Ett hopplöst tråkigt par som aldrig hade någon seriös chans till långvarig kärlek.
Citera
2023-06-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Hur vet ni så mycket om Linas bakgrund? Det finns en viss typ av tjej som verkar stämma på det ni andra skriver: rika föräldrar, LAT som faaan, en "sjukdom" som ej är så allvarlig men ändå tillräckligt för att användas som alibi för försörjning av föräldrar i vuxen ålder. Den typen har jag träffat på några gånger.

Hur kunde hon vara så pass sjuk (såg frisk ut) att hon inte kunde åka på bröllopsresan...?

Eller hur, vad var det för problem Lina drabbades av som gjorde att de inte kom iväg på någon resa. Det kändes lite märkligt.
Citera
2023-06-20, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, Lina och Alex har garanterat separerat. Ett hopplöst tråkigt par som aldrig hade någon seriös chans till långvarig kärlek.
Det räcker med att kolla Linas insta-inlägg för att fatta att de är separerade.
Edit: Haha! Även Alex insta-inlägg om beslutsavsnittet är iskallt. Halva inlägget handlar om fotograferna. Inga hyllningar till varandra alls, bara ”Tjahapp, det var det”.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-06-20 kl. 20:02.
Citera
2023-06-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det räcker med att kolla Linas insta-inlägg för att fatta att de är separerade.

Ja, det är ju känt sedan länge att de gått skilda vägar. Är någon förvånad? Jag tror mer på Stina och Fredrik samt Ida och Arvid. De kan säkert få en långvarig, fungerande relation.
Citera
2023-06-20, 20:13
Avslutad
Citat:
Ja, det är ju känt sedan länge att de gått skilda vägar. Är någon förvånad? Jag tror mer på Stina och Fredrik samt Ida och Arvid. De kan säkert få en långvarig, fungerande relation.
Ja det enda intressanta med Lina och Alex nu är att få höra om de alls sågs efter det beslutsavsnittet .

Stina och Fredrik tror jag på långsiktigt. Arvid och Ida håller ihop ett tag, kanske länge nog för att skaffa barn, men inte mer än 5-10 år. Arvid kommer ha svårt att stanna.
Citera
2023-06-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ja det enda intressanta med Lina och Alex nu är att få höra om de alls sågs efter det beslutsavsnittet .

Stina och Fredrik tror jag på långsiktigt. Arvid och Ida håller ihop ett tag, kanske länge nog för att skaffa barn, men inte mer än 5-10 år. Arvid kommer ha svårt att stanna.

Tycker det känns fel att Arvid dömer Ida för att hon gillar att festa och ha roligt. Gör inte han det? Det är något som inte stämmer, tror att Ida kommer att tröttna till slut.
Citera
2023-06-20, 20:46
Medlem
Spider-Girls avatar
Läser man Linas nya Instagraminlägg så skiljer det ut sig oerhört mycket från alla andra som svarade "JA" igår. Medans de andra har haft så mycket kärlek i inläggen tackar hon kortfattat för resan.
Inte en chans att hon och Alex fortfarande är ihop...

https://www.instagram.com/p/Ctrw1p2s1vo/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Citera
2023-06-20, 20:47
Avslutad
Citat:
Tycker det känns fel att Arvid dömer Ida för att hon gillar att festa och ha roligt. Gör inte han det? Det är något som inte stämmer, tror att Ida kommer att tröttna till slut.
Arvid gillar inte att festa och är öht inte särskilt social. Han behöver mycket egentid. Han verkar inte ha några vänner utom sina ex. Ida är helt annorlunda, hon verkar ha lättare för att acceptera Arvids sidor än han har för att acceptera hennes. Jag tror bägge kommer tröttna.
Citera
2023-06-20, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Läser man Linas nya Instagraminlägg så skiljer det ut sig oerhört mycket från alla andra som svarade "JA" igår. Medans de andra har haft så mycket kärlek i inläggen tackar hon kortfattat för resan.
Inte en chans att hon och Alex fortfarande är ihop...

https://www.instagram.com/p/Ctrw1p2s1vo/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Hon kommer skriva ett låångt inlägg efter uppföljningsavsnittet, om varför det inte funkade med Alex. Alex hade dålig humor och fortsatte ta bilder utan skjorta. Eller nån annan viktig anledning. Skämt åsido, jag tror hon kommer säga att gnistan inte fanns där.

Jag hoppas på att Alex gömmer någon ny flickvän som han nu när programmet är över kan visa upp. Det är han mer än värd.
Citera
2023-06-20, 20:54
Medlem
Citat:

Tänk paniken Lina måste ha känt efter programmet. Alex måste ju ha blivit helt till sig av lycka och säkert hoppats på mycket närhet och kärlek och prat om framtiden. Och hon hade inga kameror som ”kuddmur” mellan dem längre. Hon bröt nog rätt snabbt efteråt. Hon startade säkert ett gräl om någon middagsrätt och sen gjorde hon slut. Jag tror bara att hon sa ja för att hon skulle se bra ut i tv.

Arvid satt i en jättetråkig lång podd och berättade att han i november hamnat i en kris, han kände sig helt tom. Trots att allt var bra med alla delar av hans liv, bla hans äktenskap. Jag funderar på om Ida blev gravid då och att det utlöste en kris hos honom. Det blir ju som sagt inte mycket egentid med barn, och absolut inga ostörda nätter och läggdags kl 22.00 varje kväll.
Citera
2023-06-20, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Överklass är du enbart om du är född i en adlig eller kunglig ätt, det har absolut noll att göra med en persons utbildning, jobb eller rikedomar. Du kan vara utslagen uteliggare och överklass om du är adlig.

Förvisso men det där är elitistiskt tänkande där folk lever på gamla meriter. Jag föredrar Marx definition där det helt enkelt handlar om vilka som äger produktionsmedlen och vilka som måste arbeta för att klara sig. Helt off topic nu, sorry
Jag stör mig sjukt mycket på snobberi och att ungdomar och unga vuxna nuförtiden försökt återskapa ett klassamhälle.
Citera
2023-06-20, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Du anklagar andra för att fantisera, men att Lina skulle få bidrag av sina föräldrar är bara en trådsanning och ingenting som någon av oss egentligen vet något om.

Det är ju en gissning som inte verkar vara osannolik. Ingen sanning eller fakta nej, vi sitter ju bara och gissar om alla och allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in