Jo, men jag tror planen är att ta Odessa också och så mycket av dom gröna fälten där som möjligt. Det kommer skada Ukraina enormt om dem inte får några hamner. Kommer försvaga dom, blir lätta att kontrollera. Också en bit i det här.
Risken är mycket liten.
Skulle inte förvåna mig, om Ukraina lyckats befria vad som ockuperats sedan Februari 2022 till hösten.
Jag tror att ryssen borde lägga om strategin. När de försvarar sig, förlorar de bara kring 500-600 per dag. När de anfaller så förlorar de runt 1000, per dag.
Att åka hem skulle innebär 0 förluster.
De stannar och blir utplånade istället.
Utgången av hela SMO, är redan klart. Frågan är bara hur många som ryssarna ska offra för detta?
Putin bryr sig inte om hur många som dör. Han sa ju att det var bättre ryzzar dog i Ukraina än att de söp ihjäl sig.
Motanfall ingår i den ryzzka doktriner så förmodar Ukraina planerar så de kan döda så många som möjligt.
Hur mycket väsnas ingermanländarna idag? Inte alls, men de gjorde det innan. Innan Moskvas folkmord på dem:
Citat:
Genocide of the Ingrian Finns
"The genocide of the Ingrian Finns was a series of events triggered by the Russian Revolution in the 20th century, in which the Soviet Union deported, imprisoned and killed Ingrians and destroyed their culture. In the process, Ingria, in the historical sense of the word, ceased to exist. Before the persecution there were 140,000 to 160,000 Ingrians in Russia and today approximately 19,000 (after several thousands repatriated since 1990)."
"Russian legislation in the 1990s refers to it as genocide. The aim was, in particular, to assassinate the male population."
Ingermanländarna ville utöva sin kultur, prata sitt språk och läsa tidningar på sitt språk. Moskva såg det som ett problem. Och utrotade dem. De flesta i alla fall. Och idag? Hur mycket väsnas de?
Moskva kommer troligen att göra samma sak i de områden de erövrar från Ukraina. Allt ukrainskt kommer att rensas ut. Alla människor som visar ett tecken på motstånd och en ukrainsk identitet kommer att utrotas.
Ukraina måste återta alla områden i Ukraina. Annars väntar ett hemskt öde den ukrainska befolkningen i dessa områden.