2023-06-20, 07:01
Avslutad
Får vi inget ordentligt genombrott idag tror jag tyvärr att det är kört.

Motivationen fallet då till rekordlåga nivåer.
Citera
2023-06-20, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag antar att du utan vidare också menar att hela den ryska ledningen och de ryska officerare som initierade och sedan lett det ryska angreppet på Ukraina med hundratusentals döda som följd är krigsförbrytare som ska dömas. ”Lustigt” resonemang annars där den sida som utsätts för ett brutalt överfall av sin fascistiska granne och försvarar sitt land och vill befria detta ska dömas men inte angriparen.

Kan vi inte enas om att det är viktigare att få stopp på den ryska fascistiska statens krigsbrott? Utan dessa hade det heller aldrig blivit några krigsbrott på den ukrainska sidan som du påstår. Lätt och moraliskt enkelt, eller hur? Hjälp och stötta offret, inte förövaren.

Du kanske dessutom har någon bättre ide hur man ska slänga ut Ryssland och befria Ukraina om du nu inte tycker det militära alternativet ör bra?

Jag skrev samtliga generaler. De ryska generaler som skickar sina soldater in i döden i Ukraina ska självklart också avrättas för krigsbrott. Ska man behöva skriva det?

Den ryska slakten på sina egna soldater under WW1 lede till att de sataniska bolsjevikerna kunde ta makten och bilda Sovjet.

Det är farligt offra sina soldater som får.
Citera
2023-06-20, 07:05
Medlem
leachs avatar
Se där ja! Fina siffror igår. 1010 sodomiter befriade från sina miserabla liv.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=608845114761904&set=a.229159252730494
Citera
2023-06-20, 07:11
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Jag skrev samtliga generaler. De ryska generaler som skickar sina soldater in i döden i Ukraina ska självklart också avrättas för krigsbrott. Ska man behöva skriva det?

Den ryska slakten på sina egna soldater under WW1 lede till att de sataniska bolsjevikerna kunde ta makten och bilda Sovjet.

Det är farligt offra sina soldater som får.

Du skrev i ditt inlägg bara om den ukrainska offensiven. Därför det lät som du bara avsåg den sidan. Sen kan man absolut ha uppfattningen att den som försvarar sig gör det på fel sätt och på något sätt ansvarar för det. Men den primärt ansvarige är angriparen, Ryssland, och det är dess företrädare vi ska koncentrera oss på. Att försvara sig militärt mot ett militärt angrepp är inte brottsligt i sig, medan ett militärt angrepp som det ryska är det. Låt oss inte jaga mygg och svälja kameler, utan koncentrera oss på de verkliga skurkarna, ryssarna.
Citera
2023-06-20, 07:16
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Så Ukrainas offensiv sommaren 2023 går uselt. "Tänka sig". Mängder av material från väst förstörs och Ukrainas män dör i tusental och ingen bryr sig. SVT förmedlar som vanligt sin propaganda om "framgångar" när "framgångarna" inte omfattar ens de första ryska försvarslinjerna utan några små redan evakuerade byar.

Vettigt folk kan bara skämmas över vad USA hetsar till och hur dåligt NATO är på att ge Ukraina verkligt stöd. Ryssland fortsätter att triumfera.

Trenden är tydlig, Ukraina tar tillbaka mark.
Citera
2023-06-20, 07:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach

Ja motoffensiven rullar på bra.

Helvete vilka förluster Ryssland har nu. Kollapsen kommer närmare för,varje kilometer Ukraina tar nu.

Paniken bland proryssarna är total, de bygger halmgubbar för fullt.

BTW nån som vet var kemiske Ali tagit vägen?
Senast redigerad av Innerfittefett 2023-06-20 kl. 07:28.
Citera
2023-06-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach

Man ska dock tänka på att anfallaren har 3 - 10 gånger större förluster. Det är jobbigt för Ukraina.
Citera
2023-06-20, 07:31
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Man ska dock tänka på att anfallaren har 3 - 10 gånger större förluster. Det är jobbigt för Ukraina.
Anfallaren i detta krig är ryssen så det låter bara bra 👍
Citera
2023-06-20, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nej altså jag vet inte, men ryssen är jävligt sluga. Eller Putin är jävligt slug.

Jag tror faktiskt att ni ryssapologeter har lite rätt i just detta. Jag tror att detta i grunden är en ideologisk konflikt. Ryssland är ett imperialistiskt land som ser världen som uppdelad i stormakters intressesfärer (och Ryssland ser sig som en av stormakterna), medan väst ser världen som ett antal självständiga stater som alla själva har rätt att välja sina vägar.

Och nu har länder som ryssarna betraktar som delar av sitt imperium börjat söka sig loss på allvar. Ukraina är så stort och har så stor rysk minoritet så om Ukraina lyckas bryta sig loss på "riktigt" riskerar hela imperiet att krackelera. Tendenser till reell frigörelse finns redan i staterna söder om Ryssland (Kazakstan, Kirgizistan m fl), så för Ryssland är Ukraina nog i hög grad landet som kan få alla dominobrickorna att falla och då upphör Ryssland som imperium. Alltså en existentiell fråga för Ryssland som imperium och stormakt. Problemet med denna ideologiska konflikt är bara det att den saknar lösning. Synsätten imperium och självständiga stater är svår att förena.

Edit: tappade bort ett ord i tredje meningen. Rättat nu
Senast redigerad av Auric 2023-06-20 kl. 08:05.
Citera
2023-06-20, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Anfallaren i detta krig är ryssen så det låter bara bra 👍

I det här skedet är det Ukraina som anfaller och ryssarna som försvarar sig.
Citera
2023-06-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag tror faktiskt att ni ryssapologeter har lite rätt i just detta. Jag tror att detta i grunden är en ideologisk konflikt. Ryssland är ett imperialistiskt land som världen som uppdelad i stormakters intressesfärer (och Ryssland ser sig som en av stormakterna), medan väst ser världen som ett antal självständiga stater som alla själva har rätt att välja sina vägar.

Och nu har länder som ryssarna betraktar som delar av sitt imperium börjat söka sig loss på allvar. Ukraina är så stort och har så stor rysk minoritet så om Ukraina lyckas bryta sig loss på "riktigt" riskerar hela imperiet att krackelera. Tendenser till reell frigörelse finns redan i staterna söder om Ryssland (Kazakstan, Kirgizistan m fl), så för Ryssland är Ukraina nog i hög grad landet som kan få alla dominobrickorna att falla och då upphör Ryssland som imperium. Alltså en existentiell fråga för Ryssland som imperium och stormakt. Problemet med denna ideologiska konflikt är bara det att den saknar lösning. Synsätten imperium och självständiga stater är svår att förena.

Problemet saknar inte en lösning. Lösningen är att ta ner imperiet, som alla andra tidigare imperier har gjort. Imperier skapas av djävulen. Oberoende, samarbetsvilliga demokratiske nationalstater är receptet på lycka och välstånd, och har varit det sedan andra världskrigets slut.
Citera
2023-06-20, 07:52
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det känns överlag som dåligt resursutnyttjande att skicka pansarfordon fulla med sprängmedel för att slå ut en grupp ukrainare. Jag tänker två alternativ:

1. Stridsvagnarna/stridsfordonen är såpass skadade att de är obrukbara – att transformera dem till markgående drönare fulla av sprängmedel är ett kreativt sätt att ändå få något ut av dem.

2. Ryssarna är makabert stressade och har slut på utrustning, där detta är ett panikartat försök att på något sätt få stopp på den ukrainska framryckningen.

Jag lutar åt alternativ 1.

Jag lutar åt att det var en stridsvagn som Ukraina övergett och som ryssarna tagit hand om.
Ryssarna lämnade bara tillbaka den.
Senast redigerad av HAARP 2023-06-20 kl. 07:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in