2023-06-20, 00:05
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Helt enig med att jag inte djupat i er tidigare dialog. Vi behöver inte heller lägga timmar på dialog som du säger. Jag menar mer att det är ett stark propagandaverktyg. Sedan har man ju läst uttalanden likt detta ” Ukrainas västliga inriktning är i Moskvapatriarkatets ögon en anledning till konflikten eftersom den ”syndiga” västifieringen hotar vad Kirill menar är Guds värderingar. ”
Jo, inte så sällan låter kreml och dess talespersoner som ISIS, pratar om syndiga väst som ska bekämpas.
Jag tror inte dom är riktigt medvetna om hur dom uttrycker sig och hur lika ISIS dom är.
Citera
2023-06-20, 00:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jo, inte så sällan låter kreml och dess talespersoner som ISIS, pratar om syndiga väst som ska bekämpas.
Jag tror inte dom är riktigt medvetna om hur dom uttrycker sig och hur lika ISIS dom är.

Exakt det är så man styr och påverkar folk tyvärr.
Citera
2023-06-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Kineserna är smartare än barbariska invasionskrig, dom bidar sin tid och blodsuger Ryssland från sitt håll.

Jo såklart och Ukraina betyder inte ett skit för dom. Men jag ser tex inte att dom skulle tillåta ett Ryssland under västvärldens kontroll. En västvänlig regim liksom. Då har dom NATO-baser vid gränsen inom kort och det tillåter dom helt enkelt inte. Vi får se.
Citera
2023-06-20, 00:11
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är nästan så att jag börjar misstänka att Webunion är ensidig i sin rapportering om militära framgången
Den Iman-skäggige dansken som gör Weeb Union borde hålla sig till att göra islamska bönevideor istället (se hans övriga klipp), men han tjänar väl hyfsade pengar på att sälja små små strimmor av hopp till ryss-sympatisörer.
Citera
2023-06-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Exakt det är så man styr och påverkar folk tyvärr.

Inte riktigt folk nej. Riktigt folk som gör nytta är inte styrda utav varken präst eller propaganda. De lägger sin tid på att ladda om och göra det de skall istället. Så, nej....blanda inte ihop folk/människor med blinda kopior bara för att de har två ben och liknar människor
Citera
2023-06-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Vänd på det. Var ska ukraina hitta nya att mobilisera? Över 20 miljoner ukrainare har flytt landet.

https://www.who.int/europe/news/item/03-05-2023-countries-hosting-ukrainian-refugees-reaffirm-their-commitment-to-meeting-their-health-ne eds
Ukraina håller just nu på att demontera den ryska krigsmakten, Ukraina behöver inte mobilisera fler. Det är vissa ryssvänner här som påstår att ryssarna kan skala upp sin insats men kan inte visa hur det ska gå till på ett realistiskt sätt.
Eller har du missat hur mycket materiel ryssarna förlorat senaste månaden? Artilleri, ammunitionslager, logistikkanaler slås ut i rasande tempo. Ukraina behöver inte stressa fram landvinningar. Landet finns kvar när ryssarna kollapsar. Putins tid rinner iväg och tyvärr tar han Ryssland med sig ner i fallet.
Citera
2023-06-20, 00:24
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Det måste gå riktigt dåligt för Ryssland med tanke på hur rysstrollen har ökat sina aktiviteter.
Till och med de sämsta rysstrollen är fan tillbaka igen.

Helt seriöst, ni som sitter här och stöder Ryssland, fattar ni vilka mähän och knähundar ni är? En äkta rysk patriot eller nationalist borde vara helt jävla vansinnig på den här idiotiska invasionen!
Rysslands anseende är ju i och med detta sänkt till botten, och det kommer ta generationer att återta det!
Hela världen skrattar åt vad som ansågs vara världens andra starkaste armé, och nu är Ryssland jämställt med Nazityskland och ledaren är internationellt efterlyst för krigsbrott!

En äkta rysk patriot eller nationalist hade ju för i helvete sparkat bakut och slagit ihjäl Putin!
Istället sitter ni här och försvarar eländet medan er värld rasar runt er!

Fattar ni hur jävla lågt stående varelser ni är? Perfekta slavar i diktaturen, det är så ni kommer bli ihågkomna!

Fy fan vad patetiskt. . .

Lägg därtill att "stormakten" Ryssland kopierar ISIS.

Då var det dags igen...

Uhhh… Guys? Here’s the 4th documented Russian VBIED attack, this time with an ’MT-LB’ filled with explosives. Attack allegedly took place near site of the previous Marinki, Donetsk T-55 VBIED. Madness - h/t

https://twitter.com/HKaaman/status/1670886640275845120
Citera
2023-06-20, 00:24
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Jo såklart och Ukraina betyder inte ett skit för dom. Men jag ser tex inte att dom skulle tillåta ett Ryssland under västvärldens kontroll. En västvänlig regim liksom. Då har dom NATO-baser vid gränsen inom kort och det tillåter dom helt enkelt inte. Vi får se.
Västvärlden har aldrig haft som ambition att kontrollera Ryssland – det är bara Rysslands olika diktatorer som piskar upp sådana idéer för att legitimera sina massmord på kvinnor och barn i grannländerna. Kina vet mycket väl att Putler och den ryska diktaturen anfaller sina grannländer enkom på grund av sina stormaktsambitioner – faktum är att ryssarna varit dumma nog att invadera Kina, så kineserna vet ”first hand” vad kleptokratin i Moskva sysslar med: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sino-Soviet_border_conflict
Citera
2023-06-20, 00:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Fast det är ju ändå Ukraina som har krympt ganska ordentligt så så dåligt har det väl inte gått. De intagna delarna russifieras snabbt, om de inte var det innan. Men ukrainarna är ju masochister som gillar att bli bombade så varför sluta bomba?

Även om du dreglar när du ser den ukrainska flaggan, så gör inte alla det. Finns såna som itsen som är helt kallsinniga till den ukrainska saken.
Ukraina är lika stort som det alltid varit. Dessutom vann de i fotboll idag.

Hej Ukraina!
Hur gick det för Ryssland?

Just det, de får inte vara med.

Tänker dessutom. Om Sverige intar Viborg och dödar alla ryssar (helt hypotetiskt naturligtvis). Då kan väl Viborg bli svenskt igen? Inga konstigheter. Historiskt sett är det ju svenskt. Eller möjligen finskt…
Senast redigerad av Sook 2023-06-20 kl. 00:37.
Citera
2023-06-20, 00:36
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det vete fan, jag kliar mig fortfarande i skallen.

Men om man utgår från..

Att stridsvagnen inte hade fjärrstyrning, dvs föraren hoppar av i farten.
Föraren och befälet som gav ordern var lite smått druckna båda två.

Ja då kan jag tänka mig att det rör sig om något slags Ryskt mandomsprov. Lasta i så mycket explosivt man har liggandes, åk mot fienden, hoppa av i farten när du närmar dig. Inte direkt DARPA-klass på det hela, men vad fan.

Det var lite prat i tråden i går om att chockvågen skulle ställa till det för den Ukrainska sidan och i det här fallet var det en präktig chockvåg. Och som splittergranat räknat så borde en T55:a kunna ställa till det ännu mer, särskilt om vi talar om tonvis med sprängämne som det kanske rör sig om (enligt CNN-inslaget som jag länkade till)

Jag tycker ryssarna bara skämmer ut sig... igen...

Vi får se vad militära experter och bloggare har att säga om detta, det blir nog en "snackis" de närmaste dagarna.
Citera
2023-06-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Västvärlden har aldrig haft som ambition att kontrollera Ryssland – det är bara Rysslands olika diktatorer som piskar upp sådana idéer för att legitimera sina massmord på kvinnor och barn i grannländerna. Kina vet mycket väl att Putler och den ryska diktaturen anfaller sina grannländer enkom på grund av sina stormaktsambitioner – faktum är att ryssarna varit dumma nog att invadera Kina, så kineserna vet ”first hand” vad kleptokratin i Moskva sysslar med: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sino-Soviet_border_conflict

Jo, med det betyder nåt är hur kinesen ser på det här. Det vet ingen här i tråden.
Citera
2023-06-20, 00:40
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila

Det gör dom så klart, dessutom kommer Ryssland få bestämma själva, varken dom eller Belarus är NATO inom överskådlig framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in