2023-06-19, 22:51
Medlem
pop-ikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Han stängde av alla känslor då det blev en sån chock för honom när hans föräldrar berättade att de skulle skiljas. Hela hans värld rämnade och han blev otrygg. Han var 6 år då och sen levde han så i 15 år. Sen började hans process att hitta tillbaka till känslorna och vem han var/är. Allt detta får man veta när man lyssnar på podden

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jag tror inte man ska lägga någon större vikt vid dessa "framtvingade" samtal med nära och kära som produktionen vill ha dagen innan de ska bestämma sig. Är väl mest för att skapa någon sorts spänning för tv-tittarna, är nog lätt hänt att man bara säger något för att säga något.

Njäe, jag vet inte. Pendlar mellan att tycka att det känns som att han knappt kan känna några känslor, och att han kanske bara skådespelar/trollar/retas för sakens skull.
Citera
2023-06-19, 22:57
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Jävla pissiga svt. Varför kan de inte släppa hur gick det sen avsnittet nu? Fittbolag

Jag kunde inte skrivit denna anmärkning bättre själv. Hände-sen avsnittet sänds som ett vanligt avsnitt, om 1 vecka.
Citera
2023-06-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Nej inte religiös, men på den personliga utvecklingsvägen. Han förlorade sig själv som 6-åring och har sökt efter sig själv på allvar sen han var 21 år. Han hade en väldigt klok morbror som uppmanade honom att hitta sig själv när han var 17 år och det satte igång en process i honom.

Fast påhitt som "personlig utveckling" och att "hitta sig själv" är väl ungefär lika ovetenskapligt och verklighetsfrånvänt som religion, så skillnaden är hårfin.
Citera
2023-06-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ful gammal & desperat! konsten att attrahera henne! för kvinner vill ju i grunden ha exakt samma manlighet!!! det vet vi ju sen gammalt

Ida är absolut inte ful. Definitivt bland de 25 procent snyggaste i hennes ålder
Citera
2023-06-19, 23:04
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ida är absolut inte ful. Definitivt bland de 25 procent snyggaste i hennes ålder
Jag åsyftade inte Ida, utan din var det lät som generalisering om hur alla kvinnor attraheras av samma typ av manlighet, vilket inte ful, gammal & desperat gör iaf och således inte svåra att attrahera trots avsaknad av manligt beteende

Man behöver inte ens vara ful fet eller desperat, räcker med att okvinnlig kvinna inte behöver
manlig man lika möe, alltså är frågan vill man verkligen ha en kvinnlig kvinna? då existerar dina spelregler
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-19 kl. 23:14.
Citera
2023-06-19, 23:05
Medlem
Jag tyckte, precis som andra här, att det var konstigt av Arvid att fråga hur det känns att vara kär eftersom han enligt utsago har haft andra förhållanden tidigare. Så då borde han väl veta det?
Det har inget med ålder att göra heller egentligen som någon skrev, utan med erfarenhet. Jag är äldre än Arvid och kan legitimt ställa den frågan eftersom jag aldrig haft någon flickvän eller dejtat någon.
Citera
2023-06-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Många trådsanningar i denna tråden...

Varför tror folk att Arvid bott hela livet hos sin mormor bara för att han bor där just nu? Arvid bodde i Arvidsjaur i eget hus där han var jägarofficer på regementet och han flyttade tillbaka till Stockholm 6-12 månader innan inspelningen började och valde då att flytta in hos mormor, varför vet jag inte. Kanske var planen att flytta tillbaka till Arvidsjaur om det sket sig?

Jag känner en av hans föredetta kollegor i Arvidsjaur då vi gjorde värnplikten tillsammans och hållit kontaken. Arvid har genom åren haft flera sambos och har inte precis haft problem på damfronten utan snarare varit kräsen, träffat fel samt fokuserat på sig själv.

Ja det var ju bra med lite fakta. Men jag påstod aldrig något om att han skulle ha bott hos sin mormor hela tiden? Jag undrade bara varför man som 30+ valde det, själv hade jag nog helst bott i egen lägenhet, även om det bara gällde ett halvår.

Okej, men jag undrade ju mer om han bott tillsammans med någon tidigare? Inte om han haft förhållanden, det betvivlar jag inte. Det var samboskapet jag funderade på.
Citera
2023-06-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja så var det. Mormor bet sig i tungan! Men hon har ju rätt. Behöver du ställa den frågan så är du inte kär. Arvid verkar mest vara kär i sig själv på alla vis. Men mormor levererade mycket kloka ord idag. Hon är gullig tycker jag.

Ja det räddade hon snyggt.
Citera
2023-06-19, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Aha. Hmm, jag tycker det känns konstigt att hon inte skulle ha någon eftergymnasial utbildning? Hon känns som en person som borde ha velat läsa något? Men det kanske hon har men arbetar som sjukvårdsbiträde.

Tycker du? Jag tycker att hon är arrogant och eftersom hon fått pengar av sina föräldrar enda in i medelåldern så har det räckt. Jag tycker att hon verkar vara stendum och helt ointresserad av kunskap. Kan inte se henne anstränga sig dagligen med att plugga och skriva uppsatser. Återigen, folk som tittar på programmet verkar blanda ihop pengar med intelligens. Hon pratar en dialekt som i Göteborg hör ihop med ekonomisk tur medans Alex pratar folklig Ullaredsdialekt och flera tror då att hon är smartare än honom för att hon har beige inredning och klamrar sig fast vid snobberi kring mat. Jag som är från Stockholm trodde att Alex pratade västgötska, typ som Robert Gustafsson.
Citera
2023-06-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Han gör det säkert av ekonomiska skäl främst. Bor säkert gratis där och kan lägga undan 20K i månaden.

Jo så är det säkert. Men jag hade nog ändå inte fixat det i den åldern. Kanske när man var 20-25 år. Men det gör man ju som man vill med.
Citera
2023-06-19, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Den bristande arbetsinsatsen tog hon igen under dessa veckor då hon både körde go-kart och kånkade runt med Alex på ryggen i lägenheten stark som en oxe, snabb som en vessla. Nu behövs det vilas ett par tre år igen.
Ja man är väl ingen fyrkantig löneslav som inte uppskattar finare värden i livet som spontaniteten i att kunna åka och sova ett år i streck i sin pappas stuga i Torekov.
Citera
2023-06-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag tyckte, precis som andra här, att det var konstigt av Arvid att fråga hur det känns att vara kär eftersom han enligt utsago har haft andra förhållanden tidigare. Så då borde han väl veta det?
Det har inget med ålder att göra heller egentligen som någon skrev, utan med erfarenhet. Jag är äldre än Arvid och kan legitimt ställa den frågan eftersom jag aldrig haft någon flickvän eller dejtat någon.

Jag tycker att det är befängt att vissa inbillar sig att alla känner likadant. Det må vara onödigt att fråga men det är betydligt värre att svara. Man kan verkligen förvilla någon på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in