2023-06-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Haha, men jag tycker att hon verkar väldigt sympatisk. Det är väl fint att man kan ha en bra relation till sin mormor. Det hade jag också. Men håller med om att det kanske är lite konstigt att bo hemma hos sin mormor när man är över 30 år… man vill väl ändå ha sitt eget boende? Tänkte på det när han klagade på Idas ordning i kökslådorna. Han har ju själv inga lådor att hålla ordning i. Det är ju mormodern som står för ordningen, på heltid. Lätt att ha höga krav då när man själv inte behöver lyfta ett finger. Undrar hur det sett ut tidigare. Har han någonsin bott ihop med någon i ett tidigare förhållande?

Han gör det säkert av ekonomiska skäl främst. Bor säkert gratis där och kan lägga undan 20K i månaden.
Citera
2023-06-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Arvid har genom åren haft flera sambos och har inte precis haft problem på damfronten utan snarare varit kräsen, träffat fel samt fokuserat på sig själv.

Detta är helt uppenbart. Om man har haft problem med kvinnor tidigare har man inte den självsäkerhet som han uppvisar.

De som klagar på Arvid är mest avundsjuka skulle jag tro. Han har det för bra och mediokra människor har väldigt svårt för det.
Citera
2023-06-19, 21:40
Medlem
Citat:
Haha, men jag tycker att hon verkar väldigt sympatisk. Det är väl fint att man kan ha en bra relation till sin mormor. Det hade jag också. Men håller med om att det kanske är lite konstigt att bo hemma hos sin mormor när man är över 30 år… man vill väl ändå ha sitt eget boende? Tänkte på det när han klagade på Idas ordning i kökslådorna. Han har ju själv inga lådor att hålla ordning i. Det är ju mormodern som står för ordningen, på heltid. Lätt att ha höga krav då när man själv inte behöver lyfta ett finger. Undrar hur det sett ut tidigare. Har han någonsin bott ihop med någon i ett tidigare förhållande?

Arvid hade ett hus i Arvidsjaur, och hade ett allvarligt förhållande där som nästan ledde till nästa steg med barn och allt. Han bor väl provisoriskt i ett rum med enkelsäng hos mormor sen han flyttade till Stockholm oktober 2021. Så det verkar som om han trivs hos mormor. Hon kanske har bra ordning i sina kökslådor.
Citera
2023-06-19, 21:41
Avslutad
Citat:

Lyssnade nyss på podden med Agneta Sjödin och honom. Jo, han har levt i ett mångårigt samboförhållande med en kvinna. Han berättade om det förhållandet bara som hastigast, och det var i Arvidsjaur som flera av er nämnt.

Fint avsnitt och som också gav Agneta en viktig insikt att ta med sig på hennes resa.

https://poddtoppen.se/podcast/1543876523/sa-in-i-sjalen/130-arvid-stark-en-lyssnare-halsar-pa-i-podden-och-berattar-om-sin-resa
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-19 kl. 21:44.
Citera
2023-06-19, 21:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha nej det kan man inte Ett sjukvårdsbiträdes lön räcker inte till mer än mat på bordet och kläder från H&M normalt. Visst kan man spara ihop till ett plagg eller två men mer än så är det inte.
Hon har inte jobbat på flera år dessutom.
Citera
2023-06-19, 21:43
Medlem
Honeybuns avatar
När Arvid frågar sin mormor om hur man vet att man är kär. Så är jag säker på att hon tänkte svara - Behvöver du fråga det så är du förmodligen inte kär.
Men hon hejdade sig i sista sekund 😜
Citera
2023-06-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Arvid hade ett hus i Arvidsjaur, och hade ett allvarligt förhållande där som nästan ledde till nästa steg med barn och allt. Han bor väl provisoriskt i ett rum med enkelsäng hos mormor sen han flyttade till Stockholm oktober 2021. Så det verkar som om han trivs hos mormor. Hon kanske har bra ordning i sina kökslådor.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Lyssnade nyss på podden med Agneta Sjödin och honom. Jo, han har levt i ett mångårigt samboförhållande med en kvinna. Han berättade om det förhållandet bara som hastigast, och det var i Arvidsjaur som flera av er nämnt.

Fint avsnitt och som också gav Agneta en viktig insikt att ta med sig på hennes resa.

https://poddtoppen.se/podcast/1543876523/sa-in-i-sjalen/130-arvid-stark-en-lyssnare-halsar-pa-i-podden-och-berattar-om-sin-resa
Nämner han varför det tog slut?
Citera
2023-06-19, 21:45
Medlem
pop-ikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
När Arvid frågar sin mormor om hur man vet att man är kär. Så är jag säker på att hon tänkte svara - Behvöver du fråga det så är du förmodligen inte kär.
Men hon hejdade sig i sista sekund 😜

Exakt det var ju ändå vad hon sa, genom att inte avsluta meningen.

Märkligt var det. Sitter han och frågar det bara för att hon ska få dela med sig av sin livsvisdom, eller har han exakt 0 känslor i kroppen...
Citera
2023-06-19, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Nämner han varför det tog slut?

Jo det gjorde han, om det var just det förhållandet vet jag inte. Men jag tror det. Nu kommer jag inte ihåg vad han sa ordagrant, men nånting om att det bara kändes fel. Han gick pilgrimsvandringen Camino de Santiago, precis som Agneta har gjort, och det var väldigt omvälvande för honom och jag tror han bröt upp efter den vandringen. Bäst är att lyssna själv.

Lyssna gärna på podden, var givande.
Citera
2023-06-19, 21:55
Medlem
Ida har chatt nu på Aftonbladet om Carbonaragate bla.

Och Aftonbladet har denna sylvassa krönika: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dwzxMA/arvid-sa-forst-nej-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-ida-borde-ha-markerat
Citera
2023-06-19, 21:56
Medlem
jontepsgs avatar
Skulle det inte vara ett bonusavsnitt idag?
Citera
2023-06-19, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon
Exakt det var ju ändå vad hon sa, genom att inte avsluta meningen.

Märkligt var det. Sitter han och frågar det bara för att hon ska få dela med sig av sin livsvisdom, eller har han exakt 0 känslor i kroppen...

Han stängde av alla känslor då det blev en sån chock för honom när hans föräldrar berättade att de skulle skiljas. Hela hans värld rämnade och han blev otrygg. Han var 6 år då och sen levde han så i 15 år. Sen började hans process att hitta tillbaka till känslorna och vem han var/är. Allt detta får man veta när man lyssnar på podden
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-19 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in