2023-06-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja, man anställer aldrig sjukvårdsbiträden, dom får vara semestervikarier eller jobba i pooler när ordinarie personal är sjuk. Man får inte ens anställa dom på fasta tjänster eftersom dom saknar utbildning.

Aha. Hmm, jag tycker det känns konstigt att hon inte skulle ha någon eftergymnasial utbildning? Hon känns som en person som borde ha velat läsa något? Men det kanske hon har men arbetar som sjukvårdsbiträde.
Citera
2023-06-19, 19:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Dessutom har hon ju inte jobbat sen 2020.

Den bristande arbetsinsatsen tog hon igen under dessa veckor då hon både körde go-kart och kånkade runt med Alex på ryggen i lägenheten stark som en oxe, snabb som en vessla. Nu behövs det vilas ett par tre år igen.
Citera
2023-06-19, 19:57
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon
Enligt tidigare inlägg i tråden har hon ju sålt sin lägenhet under våren i år för ca 5 miljoner. Tråden har dock inte spekulerat eller grävt i huruvida hon gjort exit till hyresrätt eller investerat vidare, respektive hur mycket av detta som var lån.

Det har spekulerats i att hon inte är sjukskriven i bemärkelsen att hon får sjukpenning, eftersom hon deklarerade nästan noll årsinkomst förra året. Så det verkar som att hon inte behöver jobba för att försörja sig.

Något av en privatsak förvisso, men det blir ju intressant diskussionsunderlag till deras relation, då hon inte verkar för sjuk för att sköta om sitt hem, odlingslott, ha hund, delta i programmet, resa, åka gokart och så vidare. Vem har tid att inreda sitt hem i detalj och vem jobbar och betalar skatt? Och som jag påpekade nån sida bakåt i tråden; lätt att anmärka på att den andra inte är tillräckligt "spontan" när man själv inte jobbar.

Hon har flyttat till hyresrätt, liten 3:a, dock i ett väldigt fint område.
Citera
2023-06-19, 19:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeVronsky
Om man har lite kapital sedan tidigare kan man nog få ihop en snygg garderob från Toteme på sjukvårdsbiträdeslönen.

Hahaha nej det kan man inte Ett sjukvårdsbiträdes lön räcker inte till mer än mat på bordet och kläder från H&M normalt. Visst kan man spara ihop till ett plagg eller två men mer än så är det inte.
Citera
2023-06-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Varför skulle inte någon med psykopatiska drag kunna det? De är ju experter på att dupera andra.

(Säger absolut inte att Arvid är det, bara en
Kommentar på din kommentar. Däremot är det något i hans sätt att kommunicera och bete sig som åtminstone får mig att fundera lite.)
Därför att det helt enkelt inte finns något där inne. De kan nog spela vid korta möten med några inövade fraser, som oftast inte ens stämmer in på samtalsämnet.
Citera
2023-06-19, 20:00
Medlem
wicks avatar
Jävla pissiga svt. Varför kan de inte släppa hur gick det sen avsnittet nu? Fittbolag
Citera
2023-06-19, 20:08
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Barnens brevlåda, Arvid frågar mormor

Hur blir man kär?

Får jag inte nitar och läder?

Kan jag mormor spärra upp din mun med en After Eight på tvären?

Hur löst vill kvinnor bli slagna i sängen?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-19 kl. 20:15.
Citera
2023-06-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmbfb
Arvid är en av de manligaste jag sett i programmet. Allt från hur han rör sig och pratar, lugnt och kontrollerat.

Det tycker inte jag. I år är alla killar omanliga i manér och rörelsemönster. Alex och Fredrik passar i det omanliga medan Arvid inte gör det eftersom han låtsas vara rejäl men klarar inte det. Hans teknik i rullskidor är pinsamt dessutom, där blottas hans omanlighet rejält.
Citera
2023-06-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmbfb
Arvid är en av de manligaste jag sett i programmet. Allt från hur han rör sig och pratar, lugnt och kontrollerat.

Han har fina gener, frågan är om han inte är den bästa deltagaren någonsin.
Citera
2023-06-19, 20:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Att jag har gjort det här är så konstigt, säger Lina på väg till beslutet

På nått vis är jag tacksam för allt

Med andra ord, hon säger nej för att hon ångrar sig

Hon är inte diskret av sig
Citera
2023-06-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Han har fina gener, frågan är om han inte är den bästa deltagaren någonsin.
Får nästan lust att kommentera det där med en clown-smiley, eller 600...
Citera
2023-06-19, 20:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Vad betyder det här "började vara mig själv" som Alex yrar om?

Att han slutade vara som han trodde att Lina ville att han skulle vara. Slutade krypa och be om ursäkt för allt han sa och gjorde.

Det är aldrig hållbart. Kan man inte vara sig själv i ett förhållande är det dödsdömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in