2023-06-19, 12:23
Medlem
AlisonShaws avatar
Hur kan det vara så att man som kvinna behöver gå runt och vara sexuellt undernärd om det nu stämmer att män generellt är mer intresserade av sex än kvinnor är generellt?

Ligger det i att när man önskar minsta gnutta intellektuellt utbyte och kommunikation så minskar de kåta männen så drastiskt i antal att de ej står att finna?

Eller är det biologiskt en omöjlig kombination?

Är det månne för mkt begärt kanske?
Citera
2023-06-19, 12:30
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisonShaw
Ligger det i att när man önskar minsta gnutta intellektuellt utbyte och kommunikation så minskar de kåta männen så drastiskt i antal att de ej står att finna?

Kan du ge exempel på vad du menar gällande intellektuellt utbyte ?

Menar du män är enbart intresserad av korkade kvinnor? I så fall handlar de nog om en viss sorts män.
Citera
2023-06-19, 12:32
Medlem
Citat:
Hur kan det vara så att man som kvinna behöver gå runt och vara sexuellt undernärd om det nu stämmer att män generellt är mer intresserade av sex än kvinnor är generellt?

Eller är det biologiskt en omöjlig kombination?

Är det månne för mkt begärt kanske?
Menar du som befintlig man/pojkvän eller kk eller liknande?
Citera
2023-06-19, 12:32
Medlem
Att klicka sexuellt är enkelt

Att få intellekt utbyte kräver mer

Föreslår att du söker någon med samma intresse, kanske via idrott eller kurser
Citera
2023-06-19, 13:21
Medlem
AlisonShaws avatar
Vad jag menar är att jag förstår att det finns män som så att säga skulle ligga med vem som helst och att det är klart att jag skulle kunna hitta någon man inom en timme om jag bara swipeade höger på alla på ”tinder” men problemet är att det för mig är en risk att möta upp en kringluffande chaffis längs en landsväg. Dessutom tror jag mig veta att det sexet inte skulle vara så intressant.

Jag skulle önska att det fanns fler män som var intresserade av relationer som enbart eller nästan enbart hade fokus på sex. Bra sex.

Min känsla är att för att kommunicera i sängen krävs att man även är en god kommunikatör i övrigt. Därav anser jag intellekt vara en viktig faktor.
Att vara intellektuellt handikappad kan innebära att mina gränser inte hörsammade tillexempel.

Jag menar inte att män är intresserade av korkade kvinnor utan att jag undrar om de män som är intellektuellt stimulerande (för mig) är så få att de kanske är svåra att hitta. De ska ju vara kåta också
Citera
2023-06-19, 13:23
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Menar du som befintlig man/pojkvän eller kk eller liknande?

Jag menar för en relation som har fokus på sex.
Citera
2023-06-19, 13:26
Medlem
Citat:
Jag menar för en relation som har fokus på sex.
Okej.
Citera
2023-06-19, 13:35
Medlem
Nomis2000s avatar
Ett tips är att ta kontakt med personer aktiva inom swingervärlden. De har bra koll på singelmän som ser bra ut, kan betee sig och är bra i sängen.
Då slipper du lotteriet på Tinder.
Citera
2023-06-19, 13:49
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Att klicka sexuellt är enkelt

Att få intellekt utbyte kräver mer

Föreslår att du söker någon med samma intresse, kanske via idrott eller kurser

Men är det verkligen sant att det är lätt att klicka sexuellt? Jag tycker nog att det där hänger ihop med den där intellektuella stimulansen och mentala pingpongmatchen man har med någon.

Om man då träffar någon som man ändå har lite intellektuellt utbyte och kul prat med så visar det sig sen att de bara kaninjuckar eller bara vill ha högst mediokert sex.
Citera
2023-06-19, 13:55
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Ett tips är att ta kontakt med personer aktiva inom swingervärlden. De har bra koll på singelmän som ser bra ut, kan betee sig och är bra i sängen.
Då slipper du lotteriet på Tinder.

Men vill singelmän ha en relation som inte är tänkt att vara något annat än sexuell? En relation som inte är tänkt att eskalera.

Men ok. Ett tips värt att kolla. Var man nu får kontakt med dessa personer.
Jag hade kontakt med en swingerman som var sjuk i huvudet som inte alls var någon jag skulle ha vågat träffa. Ett riktigt jävla creep.

Någon som har koll på DS? Är det en arena för att träffa folk som är kåta, roliga och lite lagom sjuka i huvudet?
Citera
2023-06-19, 14:14
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Men vill singelmän ha en relation som inte är tänkt att vara något annat än sexuell? En relation som inte är tänkt att eskalera.

Men ok. Ett tips värt att kolla. Var man nu får kontakt med dessa personer.
Jag hade kontakt med en swingerman som var sjuk i huvudet som inte alls var någon jag skulle ha vågat träffa. Ett riktigt jävla creep.

Någon som har koll på DS? Är det en arena för att träffa folk som är kåta, roliga och lite lagom sjuka i huvudet?

Givetvis finns det singelmän som är fullt nöjda med en sexuell relation. Jag själv var där för ett par år sedan.

Det finns det mesta på DS, samma sak på Bodycontact.
Givetvis finns det dårar i den världen också men även större möjligheter att få referenser.
Citera
2023-06-19, 14:23
Medlem
AlisonShaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Det finns det mesta på DS, samma sak på Bodycontact.
Givetvis finns det dårar i den världen också men även större möjligheter att få referenser.

För bögar finns ju grinder. Jag önskar att det kunde finnas något liknande för folk som vill ha sex utan preferenser på kön. Men då kanske det finns det. BC har jag för mig är så oändligt både heteronormativt och ensidigt män som sextjatar.

På andra appar upplever jag att många bara vill chatta. (Sexchatta) Det är ju så dött att man torkar ihop. 😆 Iallafall om det inte är någon man redan träffat för då tar man ju bara vid där man senast tog på varann så att säga.

Jag har i mina dagar fått allt för få bilder på kön. Var är alla dessa kuk- och fittbilder som det talas så mkt om.

Min upplevelse är att det med tjejer är oerhört litet utbud med sådana individer som vill ha relation med fokus på sex.

Så trots att jag gärna träffar alla hur de än identifierar sig så är det ändå så svårt.
Det är lite motstridigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in