Citat:
Ursprungligen postat av
Iifyousayso
Föräldrarna till grekerna i min klass var dom som byggde Sverige.
Du vet vad en fabrik är? Dom rekryterades hit för att bygga Sverige och de gjorde dom.
När alla drar alla invandrare över en kan så blir jag grymt irriterad.
Jag kan säga så mycket som att många företag från min hemstad såklart lagt ner men är storföretag än idag. Numera handlar företagande om att lämna Sverige. Och det är svenskar med deras perversa korta tänkande kring aktiefonder och skit som har gjort att vi förlorar våra industrier och arbetsplatser.
Visst hade dom automatiserats om dom var kvar här men pengarna från profiten skulle stannat här.
Nu är det iofs främst kvinnoöverskott och då mycket från Finland som byggde Sverige.
TS problemet med områden är när det blir ett socialt tryck. Utsatta områden är det därmed pga bristande moralkompass och socialt acceptabla beteenden från en större majoritet mer än att problemet beror på att det bor invandrare där. Dvs tryck från slödder om att det ska accepteras socialt att vara missanpassad, missköta sophantering, störa med bråk och fester, öppen drogförsäljning och patrask som tror att de får gå på de andra boende som någon form av "moral"polis där de vägrar erkänna den demokratiska ryggraden i samhället med ett
riktigt rättsväsende eller övriga myndigheters befogenheter som delegerats ner från regering/riksdags beslut etc och att man inte bara kan uppfinna egna lagar ur sitt antiosociala arsel efter de narcissistiska kränkningar man upplever av att inte få styra och ställa över andra.
Det går nog fint för knarkare som lallar med att röra sig i träsket. Det går också bra för de flesta i Sverige som ser samhällskontraktet som något som ska upprätthållas tillbaka mot dem som tack för att de arbetar, lever hederligt mm. Däremot går det sämre för dem som tror att de kan åka slalom mellan olika grupper.