Ungefär så där ser svaren ut på Twitter också. Diffusa hänvisningar men ingen konkret länk. Kanske för att det inte finns något?
För jag hittade nämligen detta:
Precis. Allt verkar vara fejk. En rysstrollning. Artikeln som man hänvisar till existerar inte. Och Stern förnekar uttryckligen allting.
Jag tror också att det är fejk. Antagligen är han redan död.
Men det är lite Schrödingers katt med både Budanov och Zaluzjnyj. De syns inte till och ingen verkar veta om de lever eller är döda.
Jag håller med att detta är ett best case scenario för Putin som han hoppas på. Och även om det skulle ske så är Ryssland rökta på sikt då deras största problem är Putin och hans mentala stagnation som genomsyrar alla som är i hans krets där tronarvingen finns. Ryssland är förlorat som nation. Oavsett utfallet i kriget. Paradoxalt nog är deras enda chans att överleva i det långa loppet att förlora kriget spektakulärt för det kommer kanske leda till en större systemförändring.
Det fetade. Jag hoppas du inser hur du faktiskt gör väck dig totalt genom dessa ord. Du vet, vi vet, alla vet att du hittar så det ryker om det på i brist eller rädsla för fakta. Fast försvara ryssens medvetna rensningar och krigsbrott i Ukraina är kanske inga problem eftersom det är f.d kommunisten och nu åtalade Putin som beordrat det. Varför dessa indirekta eller direkta hyllningar av en rysk halvgalen diktator som dagligen begår krigsbrott hotar vårt väst och allt mer förtrycker sitt folk? Du måste ju ha svaret hur tänket går.
Slava Ukraini!
Nej, vissa här vet, andra tror. Putin spelade bluffpoker. Han trodde att världen skulle bli rädd och backa när han visade upp sin militära styrka. Men vi som har lite bättre verklighetsuppfattning har snarare förlorat den lilla rädsla vi haft för rysk militär.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ungefär så där ser svaren ut på Twitter också. Diffusa hänvisningar men ingen konkret länk. Kanske för att det inte finns något?
För jag hittade nämligen detta:
Precis. Allt verkar vara fejk. En rysstrollning. Artikeln som man hänvisar till existerar inte. Och Stern förnekar uttryckligen allting.
Vissa skulle säga att Stern förlorat lite av sin trovärdighet efter incidenten med Hitlers dagböcker.
Det fetade. Jag hoppas du inser hur du faktiskt gör väck dig totalt genom dessa ord. Du vet, vi vet, alla vet att du hittar så det ryker om det på i brist eller rädsla för fakta. Fast försvara ryssens medvetna rensningar och krigsbrott i Ukraina är kanske inga problem eftersom det är f.d kommunisten och nu åtalade Putin som beordrat det. Varför dessa indirekta eller direkta hyllningar av en rysk halvgalen diktator som dagligen begår krigsbrott hotar vårt väst och allt mer förtrycker sitt folk? Du måste ju ha svaret hur tänket går.
⚡️🇺🇦🐖 "We will have jobs - they won't." We will have pensions - they will not. We will have the support of people - children and pensioners - and they won’t have it. Our children will go to schools and kindergartens, and their will sit in their basements. Because they don't know what to do! This is how we will win this war," said Poroshenko about the residents of Donbass in 2014.
The photo below shows Poroshenko hiding from shelling in Kiev in 2023.
Det är faktiskt lite intressant då personer både före och efter invasionen hävdat att väst gjort ett allvarligt misstag i att inte ta på allvar hur Ryssland uppfattar verkligheten och som hot, oavsett hur berättigat det är.
Det resonemanget kan ju ha lite poänger då det i vissa fall kan vara värt att göra sådana överväganden utifrån andras verklighetsuppfattning snarare än verkligheten, och jag kommer då osökt att tänka på en paranoid psykotisk person som för många år sedan bodde i grannskapet.
Han kunde få dumma ideer om hur andra hotade honom, och eftersom han var kraftigt byggd och inte främmande för våld så hanterade omgivningen det med att inte konfrontera honom utan försöka hålla låg profil så han var lugn.
Det fungerade ett litet tag, tills han utan normal anledning bankade på en kvinna med barnvagn (hon hade visst gått en omväg när hon fick syn på honom vilket han tolkade som hot) och även dem som kom hennes undsättning.
När det gått så långt så blev det uppenbart att det var omöjligt med fredlig samexistens även om man låtsades spela med hans dumheter, och den psykotiska mannen blev inlåst på psyket där han hörde hemma.
På motsvarande sätt har Rysslands irrationella paranoia och dess uttryck visat på att fredlig samexistens är helt omöjlig, och kunde ett helt land med ledning låsas in på psyket så är det också var Ryssland hör hemma för att skydda omvärlden.
Det är även intressant att de personer som anser att vi måste ta stor hänsyn till Putin/Rysslands "självbild" ofta sammanfaller med personer som spyr galla över woke när dessa säger att omgivningen måste ta hänsyn till en persons självidentifikation.
Jag tycker man får acceptera en självidentifikation men man kan inte kräva att omgivningen ska anpassa sig efter det (gäller både länder med storhetsvansinne och folk som identifierar sig som en katt).
Om Putins Ryssland vill odla självbilden av en stormakt kan vi inte göra så mycket och de får hållas, tills de vill påtvinga omgivningen den bilden.
Förhoppningsvis får vi inom kort höra att det är städer och inte byar som de passerar förbi. Det kommer ju ta sin tid det här helt klart. Kan tänka mig att de vill ner till kusten och låta ryssarna på Krim fly över bron innan de spränger den. Den ligger nog illa till vad som än händer.
Skillnaden är att en ny ledare kan skylla allt på Putin och försöka ta sig ur kriget. Personen kan även tänkas få "amnesti" från västliga krigsförbrytartribunaler (Vilket Putin aldrig kommer undan) i utbyte mot fred. En ny regim har fler valmöjligheter, t.ex. kan man skriva avtal med den nya regeringen, med förhoppning om att de följs. Avtal med Putin är helt meningslösa då han brutit så många och ljugit alla världsledare upp i ansiktet. Putins regering har målat in sig i ett hörn och är helt bränd på den internationella arenan och i alla förhandlingar.
Instämmer! Det är nog så det kommer sluta. Svårt att se någon annan tänkbar lösning för tillfället.
Men därefter står ju denna nya ledare/regim och skall försöka styra samma genomkorrupta land med maffia och säkerhetstjänsten sida vid sida och med därtill alla övriga problem. Så uppgiften blir inte den enklaste, så jag skulle tro att den i din tur kommer ryka rätt fort och ersätta av något annat.
[quote=DikT|84800279]Det är även intressant att de personer som anser att vi måste ta stor hänsyn till Putin/Rysslands "självbild" ofta sammanfaller med personer som spyr galla över woke när dessa säger att omgivningen måste ta hänsyn till en persons självidentifikation.
Jag tycker man får acceptera en självidentifikation men man kan inte kräva att omgivningen ska anpassa sig efter det (gäller både länder med storhetsvansinne och folk som identifierar sig som en katt).
Om Putins Ryssland vill odla självbilden av en stormakt kan vi inte göra så mycket och de får hållas, tills de vill påtvinga omgivningen den bilden.[/QUOTE]
Det är ju det de gör. Och har gjort under decennier. Vad det här bottnar i kan vi bara gissa, men det är tydligt att de inte nöjer sig med 'fakta på marken' utan vill erövra hela Ukraina.
⚡️🇺🇦🐖 "We will have jobs - they won't." We will have pensions - they will not. We will have the support of people - children and pensioners - and they won’t have it. Our children will go to schools and kindergartens, and their will sit in their basements. Because they don't know what to do! This is how we will win this war," said Poroshenko about the residents of Donbass in 2014.
Lite fler detaljer om vad Poroshenko sa:
Citat:
Lies: Petro Poroshenko Promised that Children from Donbas would be Sitting in Cellars
On November 14, Russian Channel One informed in its evening news broadcast that, while officially speaking about peaceful settlement of the Donbas problem, in fact the President of Ukraine Petro Poroshenko was going to strangle Donbas economically and to put Donbas children into cellars. This is not true, and proofs of it were obtained by the Channel One by means of taking Poroshenko’s words out of context and falsely interpreting them from Ukrainian.
Instämmer! Det är nog så det kommer sluta. Svårt att se någon annan tänkbar lösning för tillfället.
Men därefter står ju denna nya ledare/regim och skall försöka styra samma genomkorrupta land med maffia och säkerhetstjänsten sida vid sida och med därtill alla övriga problem. Så uppgiften blir inte den enklaste, så jag skulle tro att den i din tur kommer ryka rätt fort och ersätta av något annat.
Ja själv klart är RF kört för årtionden framåt. Det viktiga är bara att få dem att sluta döda sina grannar. Sedan kan de fortsätta sina skitliv i sitt skitland bäst de vill. Bara vi utvisar alla ryssar hem till sin sunkiga federation så vi slipper dem, så är det upp till dem vad de gör med sitt land.
När Afrikanerna, som ryssarna försöker fjäska för, vill ha svar på vad som hänt dom med våld kidnappade barnen, så brusar putina upp som ett litet barn. Komik.