2022-10-13, 16:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast nu var det ju SLP som ts köpt aktier i och vet inte om de har nån utdelning övht. Ja det låter ju helt otroligt att SBB kan ha sån utdelning ? Nu gick den ju upp i fredags med 10% men vid en dipp kanske man ska köpa på sig lite ? Utdelning är ju aldrig fel ! Men kommer SBB att kunna fortsätta med en sån generös utdelning tro ?

Knappast, de lär frysa eller sänka utdelningen vilket tydligt avspeglas i aktiekursena på SBBs två olika aktier.

Bolaget kan till och med gå i konkurs, om vi säger som så: Det är oändligt mycket större risk att SBB konkar än att Hufvudstaden gör det. Det är dörför SBB rasat 77% men Hufvudstaden bara 10% i år.
Citera
2022-11-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakansiktet
Jag har köpt aktier i SBB för 2 000 000 kr, varav 1 100 000 kr med lånade pengar. Aktierna har för mig rasat med 55% och täcker därför inte ens längre lånen. Min övriga ekonomi är rätt god med en inkomst på ca 50 000 kr/mån netto. Räntan för lånen går upp till ca 8 000 kr/mån och med amortering blir det tot. 13 000 kr/mån.

Att sälja aktierna känns inte superkul, då det skulle realisera en förlust på mer än en miljon kronor. I princip skulle allt mitt tidigare sparkapital bli bortblåst.

Min inkomst är däremot hög, vilket är positivt.

Vad tycker ni? Bita i det sura äpplet och betala av så länge det finns någonting kvar att betala av eller försöka vara tålmodig och hoppas på bättre tider?
det har har gått mycket bra för under de senaste dagarna. Har du sålt ännu? annars skulle jag säga att det är läge.
Citera
2023-05-09, 13:30
Medlem
Man undrar ju hur det gick för honom nu... :P
Citera
2023-05-09, 13:43
Medlem
Ännu är inte den sista idioten född.

Hade det gått tvärtom så hade TS hyllats för sin visionära syn och intelligens.

Det är i björnmarknader idioterna exponeras.
Citera
2023-05-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Man undrar ju hur det gick för honom nu... :P

Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Ännu är inte den sista idioten född.

Hade det gått tvärtom så hade TS hyllats för sin visionära syn och intelligens.

Det är i björnmarknader idioterna exponeras.

Om ni läser TS andra inlägg skrev han att det inte var SBB han gått all in i.
Citat:
Jag ska erkänna att bolaget inte är SBB, utan SLP (Swedish Logistic Properties).

20% av pengarna är lånade med aktierna som säkerhet, resterande är privatlån.

Citat:
Jämför inte SBB med SLP men det var ändå inte centralt för frågeställningen.
Citera
2023-05-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly

Ja, ändå kom större delen av tråden att handla om SBB. TS borde rapporterat till mod och fårt rubriken ändrad.
Citera
2023-05-10, 16:38
Medlem
Sälj allt i fastighetsbranschen.
Citera
2023-05-10, 19:08
Medlem
RostigHinks avatar
Rubrik korrigerad.

/Moderator
Citera
2023-06-17, 19:19
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsbeeffly
Bara lögnare och nät-troll håller på såhär. Säger en sak, ändrar sig hit och dit.
Citera
2023-06-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Använd din inkomst och köp mer i fortsatt nedgång.

Hoppas verkligen inte han tog ditt råd 😂
Antalet här på fladhback som gör helt galna uttalanden om köpråd är skrämmande är det inte all in i bitcoin så är.det all in i en enskild riskfylld aktie.....
Citera
2023-06-18, 15:34
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Hoppas verkligen inte han tog ditt råd 😂
Antalet här på fladhback som gör helt galna uttalanden om köpråd är skrämmande är det inte all in i bitcoin så är.det all in i en enskild riskfylld aktie.....

Ja verkligen, jag hade helt fel.
Citera
2023-06-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Ja verkligen, jag hade helt fel.

Men bra o kunna erkänna att man har fel, man är aldrig fullärd o man lär sig varje dag.
Jag har själv gått på många investeringsnitar genom livet, förhoppningsvis lär man sig efter varje smäll o kommer lite klokare ut från situationen

Hade jag lagt mitt ego åt sidan och investerar i en billig global indexfond så hade jag haft mer kapital idag men men man måste ju få leka lite och utforska med investeringar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in