2023-06-18, 13:13
Medlem
Nu kan ni luska ut själva, de som inte vet eller saknar facebook.

T.ex. om ni vill bidra direkt till familjen med någon present, gåva, kort etc.

https://imgur.com/a/vEBbQxQ
Citera
2023-06-18, 13:14
Medlem
Hur är det med flickan, någon som vet?
Citera
2023-06-18, 14:38
Medlem
Hej.
Mycket spekulationer.
Jag har läst igenom allt som skrivits.
Känner även mamman och dottern.

Jag var på plats med mannen och larmade även polisen. Exakt kl. 17.07.
Flickan mår bättre idag men är kvar på sjukhuset än. Mer detaljer går jag inte in på av respekt till lilla K & mamman och alla andra inblandade.

Ang. Insamlingen så är det inga konstigheter. Mamman har godkänt det och hon har redan fått en stor summa skickad till sig för lilla K. Mamman har sagt att hon vill göra en trygg plats till flickan över sommaren i deras lilla trädgård 25m ifrån mig. Pyssel, bad, mm. Och det kommer hon kunna göra nu efter alla som hjälpt till.

Ambulansen var även på plats efter ca. 50sek. Räddningstjänsten ligger 150m ifrån. Jag inväntade efter jag larmat så jag vet att det stämmer.
Sedan kom en civilpolispiké, en ambulans till, en vanlig polispiké och sedan ytterligare massa polispersonbilar.
Ambulans jobbade snabbt och var därifrån efter ca. 20sek.

Civilpoliserna var först därifrån som senare grep kvinnan ca 700m ifrån brottsplatsen.
Vilket var en lättnad.
Citera
2023-06-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeIIeh
Hej.
Mycket spekulationer.
Jag har läst igenom allt som skrivits.
Känner även mamman och dottern.

Jag var på plats med mannen och larmade även polisen. Exakt kl. 17.07.
Flickan mår bättre idag men är kvar på sjukhuset än. Mer detaljer går jag inte in på av respekt till lilla K & mamman och alla andra inblandade.

Ang. Insamlingen så är det inga konstigheter. Mamman har godkänt det och hon har redan fått en stor summa skickad till sig för lilla K. Mamman har sagt att hon vill göra en trygg plats till flickan över sommaren i deras lilla trädgård 25m ifrån mig. Pyssel, bad, mm. Och det kommer hon kunna göra nu efter alla som hjälpt till.

Ambulansen var även på plats efter ca. 50sek. Räddningstjänsten ligger 150m ifrån. Jag inväntade efter jag larmat så jag vet att det stämmer.
Sedan kom en civilpolispiké, en ambulans till, en vanlig polispiké och sedan ytterligare massa polispersonbilar.
Ambulans jobbade snabbt och var därifrån efter ca. 20sek.

Civilpoliserna var först därifrån som senare grep kvinnan ca 700m ifrån brottsplatsen.
Vilket var en lättnad.

Förstår bara inte varför bara för att någon skadas ska de till en insamling, varför det? Skadas någon vuxen skapas inte insamlingar för det..
Citera
2023-06-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Förstår bara inte varför bara för att någon skadas ska de till en insamling, varför det? Skadas någon vuxen skapas inte insamlingar för det..

Det gör man väl som man vill. Är väl inget att hänga upp sig på.
Citera
2023-06-18, 18:39
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:

Barn som lär ha trauma resten av livet och inte kan förstå hur en vuxen kan göra något så våldsamt oprovocerat mot ett barn. Förstår att du antingen trollar eller är svagbegåvad, men om du på riktigt inte förstår varför våld mot barn väcker större reaktioner så är du säkert en av dem som stöttat importen.
Citera
2023-06-18, 19:08
Medlem
Citat:
Det kan handla om ångesthantering. Många tänker att det händer inte mig någonting. Jag är inte ute sent på kvällen, jag är inte berusad på allmän plats, jag muckar aldrig gräl. Mig händer det ingenting.

Så blir en 10-årig flicka knivhuggen måndag eftermiddag i en sömnig småstad... Det betyder att det kan hända även mig. Swisha en hundring för att dämpa ångesten.

Nu tycker jag inte att insamlingen är fel, tvärtom. Men motivet för att skänka tror jag bottnar i egen ångest över insikten att psykiatrin är så körd i botten, att det går omkring mängder av instabila människor som kan begå den här typen av brott. Utan förvarning. Framförallt utan någon varning från Polisens sida.
Citera
2023-06-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
ok tack

men borde de vara halvsyskon minst V och BO , vilket anses vara bror relationsmässigt allmänt.

stämmer detta då ?:

Vikto* Sa*st*öm (ingift) (bror, *=r) - pappa K*nt Ax*lsson (*=e), mamma x Rosber* *=g

Idu* Axelsso* Rosber* (syster, *= n,n,g) - pappa K*nt Ax*lsson (*=e), mamma x Rosber* *=g

Idu* Axelsso* Rosber* (syster, *= n,n,g) samma mamma x Rosber* *=g

K R. (BO) (syster) samma mamma x Rosber* *=g

Vikto* och Idu* har samma pappa men inte samma mamma. Det skiljer 20 år mellan I och V.

Idu* och BO har samma mamma men inte samma pappa. Mamma till dessa är 47 år och alltså inte förälder till en 37-åring.

Easy peasy.

BO här alltså inga släktband med Idu*s bror men vad jag förstått så står familjerna varandra väldigt nära.
Citera
2023-06-18, 23:26
Medlem
Är BO och kvinnan som är häktad släkt, har anknytning till varandra?
Citera
2023-06-19, 07:18
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonen65
Är BO och kvinnan som är häktad släkt, har anknytning till varandra?

Nej, MGK är importerad med psykisk ohälsa och BO svensk.
Citera
2023-06-19, 20:41
Medlem
fnattes avatar
Citat:

Nä alla känner inte någon emotionell koppling till sina medmänniskor.

Men vi som gör det förstår hur en insamling kan få en hemsk situation att kännas lite lättare genom att människor visar att dom bryr sig. Att dom också känner sorg och ilska över det som hänt. Det skapas insamlingar för vuxna som råkar ut för saker hela tiden… Även om det kanske är lite vanligare med insamlingar för barn.
Citera
2023-06-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Nä alla känner inte någon emotionell koppling till sina medmänniskor.

Men vi som gör det förstår hur en insamling kan få en hemsk situation att kännas lite lättare genom att människor visar att dom bryr sig. Att dom också känner sorg och ilska över det som hänt. Det skapas insamlingar för vuxna som råkar ut för saker hela tiden… Även om det kanske är lite vanligare med insamlingar för barn.

Men herregud vilken larvig kommentar. Märks att du inte kan ta en diskussion, herregud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in