2023-06-18, 12:35
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ja är ett maraton detta. Ryssland kommer inte vinna. I värsta fall en pyrhusseger.

Viktigaste att ryssar fortsätter att dö i stora mängder och att rysk utrustning förstörs medans Putin sakta men säkert får fler och fler fiender.

Sanktionerna verkar bita dåligt. Jag tror inte sanktioner mot Ryssland kan få slut på kriget.

St. Petersburg International Economic Forum kicks off in Russia. More than 17,000 people from about 130 countries and territories have confirmed their participation
http://english.news.cn/20230614/9fd7d6b6dfc4449f98508f4c09147e93/c.html
Citera
2023-06-18, 12:48
Avstängd
Om Ukraina skickar ut sådana här ” vältränade” soldater i sin motoffensiv kan jag tänka mig att det går trögt..

https://www.svd.se/a/l3aAEe/ukraina-vi-har-forstort-rysk-ammunitionslager
Citera
2023-06-18, 12:48
Medlem
Tillssons avatar
Invånare i återuppbyggda Mariupol trivs och vill inte att de ukrainska nazisterna återvänder.

https://twitter.com/Sprinter99880/status/1670221323254083585
Citera
2023-06-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Ryzzland angrep Ukraina, vatnik. Alla vet det. Det spelar ingen roll hur ofta ni upprepar er. Alla normalbegåvade vet hur det ligger till.

Ukraina kommer att vinna. Att du och dina orch-incel-polare inte vill att de ska vinna är något helt annat.

Jag tror inte länge att Ukraina kommer att vinna. Väst måste åtminstone förbereda sig på följderna av ett ukrainskt nederlag med allt vad det innebär. 35 miljoner flyktingar till exempel.
Citera
2023-06-18, 12:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Om Ukraina skickar ut sådana här ” vältränade” soldater i sin motoffensiv kan jag tänka mig att det går trögt..

https://www.svd.se/a/l3aAEe/ukraina-vi-har-forstort-rysk-ammunitionslager
Han gör sitt jobb och har dessutom flera veckors matransoner med sig.
Citera
2023-06-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Logiken bak uttalandet måste vara att ryssen räknar med att vapnen från väst kommer att sina till slut.
Att Ukraina då har fått slut på sina egna vapen gör i så fall att dom inte har annat än pilbågar kvar.
Försök inte ens att vaska fram någon logik ur detta sinnesjukt korkade uttalande.
Citera
2023-06-18, 12:55
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tror jag också, de måste röja korridorer, vilket tar tid och är farligt.

Man borde uppfinns nån metod som snabbt och säkert hittar minorna. Hundar är suveräna på att sniffa upp dom men det finns nog begränsad mängd duktiga hundar.
Citera
2023-06-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror inte länge att Ukraina kommer att vinna. Väst måste åtminstone förbereda sig på följderna av ett ukrainskt nederlag med allt vad det innebär. 35 miljoner flyktingar till exempel.

35 miljoner flyktingar? Då lär NATO gripa in på riktigt. NATOs uppgift är att säkra fred och demokrati i europa. 35 miljoner flyktingar blir kaos i hela europa och är alltså ett skäl till att gripa in militärt.

Dessutom, hur mycket betalar Kreml dig?
Citera
2023-06-18, 12:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Man borde uppfinns nån metod som snabbt och säkert hittar minorna. Hundar är suveräna på att sniffa upp dom men det finns nog begränsad mängd duktiga hundar.

Jag tror man forskar nu i väst, kanske på speciella bepansrade fordon som plöja dem snabbt åt sidan framför stridsvagnarna. De hade ju stridsvagnar med någon sort röjningssaker framför men de verkar ha sprängts själva.
Citera
2023-06-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Gissar att svaret är massvis med drönare med någon form av markradar.
Citera
2023-06-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Det är precis det som är problemet Ryssen kommer alltid att vilja utöka sitt territorium
Så om Ukraina rent hypotetiskt skulle ge bort Luhansk och Donetsk till Ryssland mot ett
fredsavtal så skulle detta inte leda till en stabil fred.
Ryssarna skulle enbart se detta som en möjlighet att flytta fram sina militära resurser och
förbereda nästa försök att lägga under sig Ukraina.
Förhandlingar kan alltså inte inledas i nuläget möjligtvis kan dom inledas när Ukraina återtagit
minst hälften av det område som just nu är ockuperat.
Om Ryssland vill ha en snabb förhandlingslösning så är det ju enkelt ordnat dom behöver då
bara kalla hem sina styrkor från ockuperat område.
Då skulle förhandlingar kunna inledas i princip dagen efter.

5 mil demilitarised buffertzon på den ryska sidan är också ett rimligt krav

Vem tror ni det blir efter Putin klappar ihop och blir utsparkad?
Citera
2023-06-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
35 miljoner flyktingar? Då lär NATO gripa in på riktigt. NATOs uppgift är att säkra fred och demokrati i europa. 35 miljoner flyktingar blir kaos i hela europa och är alltså ett skäl till att gripa in militärt.

Dessutom, hur mycket betalar Kreml dig?

Kreml betalar mig inget. Jag vill att Ukraina ska köra ut ryssarna. Men med troligen miljoner minor nedgrävda är det ett otroligt svårt företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in