2023-06-18, 03:35
Medlem
FenrirGreybacks avatar
https://t.me/Slavyangrad/51135

LOL är det detta ni kallade för "Nato tränade" Är det dessa nissar som ska göra en lyckad motoffensiv?
Citera
2023-06-18, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FenrirGreyback
https://t.me/Slavyangrad/51135

LOL är det detta ni kallade för "Nato tränade" Är det dessa nissar som ska göra en lyckad motoffensiv?
Nej, eftersom intelligenta människor inte särskriver. Men vad är det som är konstigt? Kontext saknas och om det inte var för att rädda/hjälpa någon/något så är det iaf rätt säkert att området är fullt av minor (om videons proveniens stämmer) och jag kan iaf inte avgöra om det är bäst eller sämst, eller bara halvbra eller halvdåligt att försöka forcera ett brinnande fordon i stället för att t.ex. gå på en mina. Kan du? Det ser dumt ut, det kan jag hålla med om, men glöm för bövelen inte var föraren sitter (inte i tornet), så det handlar iaf inte om något dunderklanteri där man inte ser framför sig, så det är antingen en medveten handling, eller så är föraren utslagen på något sätt.

Jag är iaf klipsk nog för att förstå att jag inte förstår vad som pågår, men kan nog utesluta brutal ouppmärksamhet.
Citera
2023-06-18, 04:15
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"KGB-geniet" visar ännu en gång att ryzz-orcherna överhuvudtaget inte begriper sig på diplomati eller förhandlingar, då denna handfull med afrikanska länder är de sista i världen som fortfarande gör vad de kan för att ställa sig in hos Kreml-regimen...
https://apnews.com/article/russia-ukraine-war-peace-plan-africa-1eb9512e45979563c8392fd855f7f4ce

...men givetvis till ingen nytta. Det går inte att göra upp eller köpslå med en kriminell maffia: Den ställer bara krav och underkastelse:

Man kan ju dock undra varför orcherna spottar på det sista stöd de har här i världen...

Att förnedra sina afrikanska kamrater i deras gemensamma kamp mot västerländsk imperialism och kolonialism är en gammal sojvet-rysk tradition, annars kan de ju få för sig att de är jämlikar. Lyssna bara på Margarita Simonyans anekdot om sovjet-afrikansk diplomati som hon drar i början av det här till klippet, från 0.05-1.35 typ. https://www.youtube.com/watch?v=KcqX7PZUu5w&ab_channel=RussianMediaMonitor
Senast redigerad av darkaim 2023-06-18 kl. 04:18.
Citera
2023-06-18, 04:19
Medlem
FenrirGreybacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, eftersom intelligenta människor inte särskriver. Men vad är det som är konstigt? Kontext saknas och om det inte var för att rädda/hjälpa någon/något så är det iaf rätt säkert att området är fullt av minor (om videons proveniens stämmer) och jag kan iaf inte avgöra om det är bäst eller sämst, eller bara halvbra eller halvdåligt att försöka forcera ett brinnande fordon i stället för att t.ex. gå på en mina. Kan du? Det ser dumt ut, det kan jag hålla med om, men glöm för bövelen inte var föraren sitter (inte i tornet), så det handlar iaf inte om något dunderklanteri där man inte ser framför sig, så det är antingen en medveten handling, eller så är föraren utslagen på något sätt.

Jag är iaf klipsk nog för att förstå att jag inte förstår vad som pågår, men kan nog utesluta brutal ouppmärksamhet.

Och jag förmodar att du har varit där och inspekterat området med tanke på att du besitter information som man omöjligt kan ha ifall man inte varit där på plats? Minor var det va?
Citera
2023-06-18, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FenrirGreyback
Och jag förmodar att du har varit där och inspekterat området med tanke på att du besitter information som man omöjligt kan ha ifall man inte varit där på plats? Minor var det va?
Nope, det har jag inte. Det är just därför jag ödmjukt och korrekt påstår att jag inte vet vad som pågår, men du försöker göra det hela till någon sorts propagandapoäng.

Har de i fordonet ens varit och inspekterat platsen? Minröjt? Såväl civilt som militärt gäller i hela området längs fronten, både hitom och bortom, att all mark ska betraktas som synnerligen och väsentligt minerad om inte annat anges. Och "annat" ska vara färsk information. Militärer, civilister, hjälparbetare, etc, varnas för att ens besöka vägrenen om de ska pissa. Pissa hellre där du står, eller på asfalt. Det jag har, förmodligen till skillnad från dig, är vissa direktkällor som inte berättar något om krigets vågor, men väl om kriget som företeelse, som livssituation.

Att "inspekterat området" är alltså inte en förutsättning för någonting någonstans. Vidare, som jag påpekat, kan det ha med fordonet som brinner att göra, eller något helt annat. Det går liksom inte att säga.

Vad tror du själv att klippet "bevisar", hur vill du tolka det och vad har du på fötterna för att avgöra att det är på detta vis? Ge oss dina "LOL" som du verkar vara villig att bjussa på...
Senast redigerad av DjILY 2023-06-18 kl. 04:29.
Citera
2023-06-18, 05:19
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varför får inte pressen närvara?
Varför är kyrkogårdarna inte offentliga.
Varför ligger kyrkogårdarna avsides otillgängligt.
Varför kommer stupade soldater hem utan några ceremonier.

Du skriver fyra frågor som alla börjar med 'varför'.
Mina tankar:
Fråga 1: De anhöriga kanske vill ha en privat ceremoni!
2: Är inte kyrkogårdarna offentliga i Ukraina? Vad menar du?
3: Avsides OCH otillgängliga! Den frågan kräver en källa på det du påstår.
4: Återigen källa.

Jag har en fråga till dig: Varför får vi inte läsa reportage från begravningar av stupade ryssar?
Citera
2023-06-18, 06:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När man trodde att det inte kunde bli värre. Ryssarna kastrerar krigsfångar.
https://archive.is/F1mbq
Tyvärr inget nytt, många av de torterade, som hittades efter befrielsen av området runt Charkiv för ett år sedan, hade även de stympats.
Citera
2023-06-18, 06:42
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tyvärr inget nytt, många av de torterade, som hittades efter befrielsen av området runt Charkiv för ett år sedan, hade även de stympats.
Standardförfarande av orcherna: De beter sig helt enkelt som om de fortfarande lever på medeltiden. Tyvärr helt naturligt för dem.
https://www.ohchr.org/en/press-releases/2023/06/widespread-use-torture-russian-military-ukraine-appears-deliberate-un-expert
Citat:
Widespread use of torture by Russian military in Ukraine appears deliberate: UN expert
Citera
2023-06-18, 07:00
Medlem
ReijoHervonens avatar
Denna twittrare pratar om ett möjligt breakthrough för UAF under natten och att man avancerat på flera ställen. Han har en karta också.
Vet inte hur trovärdigheten är, är lite skeptisk men vi kanske får se under dagen.
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1670261602648567808?cxt=HHwWgMC9vYCF-60uAAAA
Citera
2023-06-18, 07:05
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Denna twittrare pratar om ett möjligt breakthrough för UAF under natten och att man avancerat på flera ställen. Han har en karta också.
Vet inte hur trovärdigheten är, är lite skeptisk men vi kanske får se under dagen.
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1670261602648567808?cxt=HHwWgMC9vYCF-60uAAAA
Chuck Pfarrer ägnar sig åt att skriva manus till actionfilmer med militärt tema och hans twittrande följer samma mönster.
Citera
2023-06-18, 07:29
Medlem
2 KA-52 sköts ner under natten. Det är totalt 6 stycken denna vecka. Ryssland har ca 25% kvar av dessa attackhelikoptrar nu mot för innan invasionen
Citera
2023-06-18, 07:49
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Någonting måste rimligen ha pågått i Kiev eftersom han säger i slutet på en fråga om han varit i ett skyddsrum att ”the president was taken there”. Eller hur tänker du?

Jag tänker att Ukraina hade noll intresse av lyssna på den afrikanska fredsplanen. Istället tog de chansen att visa upp hur onda och hänsynslösa ryssarna är som skickar iväg missiler mot Kiev under pågående besök av den afrikanska fredsdelegationen.

En fejkad robotattack där de drog iväg den sydafrikanska presidenten till ett skyddsrum passade därför perfekt till deras narrativ och den ukrainska propagandan. Om det varit ett verkligt och överhängande hot borde de tänkt på att även skydda presidentens talesperson Vincent Magwenya. Det var en miss av Ukraina att de inte gjorde så. Nu berättade han istället om att det varken setts eller hörts något av en påstådd missilattack mot Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in