2023-06-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej det gör det inte, jag försökte förklara för er ovan, med länk och allt.. Fan lönlöst, som att lära daggmaskar flyga.

Prutilutten eller vad han heter nu vill bara provocera och skriver skit som puckon som du går på.. Skönt gäng gäddlingar.
Är betryggande att intelligentsian står bakom Dumpen.
Citera
2023-06-17, 23:37
Medlem
Någon som vet namn på senaste gäddan?
Citera
2023-06-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facen
Någon som vet namn på senaste gäddan?
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2023-06-18, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Knappast procentuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kan det möjligtvis bero på att de flesta som bor i Sverige fortfarande är etniska svenskar?

Sedan så har det ingen betydelse när de allra flesta svenskar på Dumpen är homofiler/HBTQare. Det är ju som sagt mycket som uppenbarligen inte står rätt till i deras hjärnkontor.

Ni förstår uppenbarligen inte begreppet "överrepresentation".

Det inkluderar just jämförelsen med sammansättningen i hela populationen.. Om 24% är MENA i Sverige (siffra tagen ur luften som exempel) borde 24% av pedofilerna på Dumpen vara från MENA. Så fort det är färre än så är svenskar överrepresenterade bland Dumpens pedofiler.

En förklaring bland många kunde vara att pedofili är vanligare bland etniska svenskar. Men det behöver inte vara så. Kan tex också bero på att svenska pedofiler i större utsträckning kontaktar sina offer via KIK o Snap medan MENA- pedofilen står o lurar i buskarna? (tycker själv det låter osannolikt)
Senast redigerad av wetske 2023-06-18 kl. 00:43.
Citera
2023-06-18, 00:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Inte olagligt ringa, men att påstå man ringer för att anmäla för att få denne ändra sitt beslut (att gå iväg), att denne inte har begått något brott gör det värre. Om man ringer eller inte har ingen betydelse.

Den egna vinningen (behöver ej vara ekonomiskt) består i att de får filma denne för en förnedrande video, vilket var syftet med det olaga hotet. Och i förlängningen är det ekonomiskt då man kan förvänta sig större bidrag från allmänheten.
Dina fantasier är bara dina fantasier.

Nej, det är aldrig olagligt att säga att man skall anmäla till polisen.
Citera
2023-06-18, 02:43
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Och i fallet med gäddorna, finns det någon som INTE skrivit sexuellt, skickat bild och bett om bild till vad de trott var ett barn?

Finns flera fall, t ex mannen som säger att det kommer gå åt helvete med frugan t ex.
Citera
2023-06-18, 03:52
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De utrycker att om denne inte stannar så ringer de polisen, vilket kan göra att denne stannar och blir filmad.

Äru säker på det?
Dom säger att dom ringer polisen men jag kan inte minnas att dom sagt att dom kommer ringa polisen OM dom inte stannar
Citera
2023-06-18, 04:40
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Ni förstår uppenbarligen inte begreppet "överrepresentation".

Det inkluderar just jämförelsen med sammansättningen i hela populationen.. Om 24% är MENA i Sverige (siffra tagen ur luften som exempel) borde 24% av pedofilerna på Dumpen vara från MENA. Så fort det är färre än så är svenskar överrepresenterade bland Dumpens pedofiler.

En förklaring bland många kunde vara att pedofili är vanligare bland etniska svenskar. Men det behöver inte vara så. Kan tex också bero på att svenska pedofiler i större utsträckning kontaktar sina offer via KIK o Snap medan MENA- pedofilen står o lurar i buskarna? (tycker själv det låter osannolikt)

Kanske kan vara så att MENA träffar barn via kulturföreningar, moskén och liknande sen skulle jag kunna tänka mig att det tystas nog ner i högre utsträckning och "sköts inom gruppen" än att polisanmäla vilket är vanligare bland mer konservativa kretsar (kan mycket väl tänka mig att samma sak sker inom konservativa frireligösa i sverige oxo och är inte ngt som enbart gäller människor med annan etnisk bakgrund)
Citera
2023-06-18, 05:37
Medlem
Haubits77Bs avatar
Japan visar vägen:
(FB) Japan höjer åldern för sexuellt samtycke från 13 till 16 år

Kanske vi i Sverige borde höja till 20 år?
Citera
2023-06-18, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Groomat många barn genom åren?

Inte ett endaste! Inget sådant intresse.
Däremot chattade jag ganska mycket med VUXNA
Back in the days.
Jävla idiot.
Citera
2023-06-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det beror nog på att du vet att det är en äldre person. Det vet inte Gäddorna.

Spelar ingen roll det märks ganska fort.

Jag har en hel del ungdomar som jag skriver med iom mitt engagemang inom sport och de skriver inte så som fiskarna gör.

Men som sagt jag har chattat väldigt mycket genom åren så det är kanske det som gör att jag märker det.

Men underbart att gäddorna inte fattar det och kan bli uthängda på den berömda väggen.

Helt klart gör fiskarna ett duperjobb som orkar chatta med dessa idioter.

Tack vare att fiskarna är så duktiga så får vi hoppas att gäddorna inte lyckas med ett riktigt barn.

Kan Dumpen iallafall hjälpa ETT barn att bli våldtagen så har ju taktiken fungerat.

Nu får vi hoppas att Dumpen får till stånd en lagändring så att det blir kriminellt att chatta med barn sexuellt.

Dumpen är det bästa som hänt på länge och de behövs verkligen.
Citera
2023-06-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Tror att de ofta knappt läser vad som skrivs, de är helt upptagna av sin fantasi och vad de själva vill. Ensidig kommunikation.

Så kan det nog vara! Tänker med kuken och ser inte hur språket är uppbyggt.

I vissa fall så kan man tro att det faktiskt är ett barn som chattar men i ganska många fall är det uppenbart att det är en vuxen med tanke på hur meningarna och språkvalet är uppbyggt.

Men en jävla tur att gäddorna är så upptagna med att försöka få in barnet i nätet så de inte tänker på det.

Vissa gäddor är ju de facto väl utbildade som exempelvis lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in