2023-06-17, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Och det är ju en jävla tur att det inte vart riktiga barn för då hade dom barnen blivit utsatta för sexuella övergrepp
Det är inte alls säkert, och vi kan inte veta hur förfarandet sett ut om det vore så. Tror 99% av alla ungar blir äcklade av gubbar och låter bli att svara dem. Att ungen ens skulle skriva att de själva vill ha sex med han på andra sidan är fullkomligt orimligt. Finns inte på kartan. Dessa gäddor har aldrig fått napp med minderåriga tidigare, det är vad jag tror. Att Sara va ett gränslöst och oönskat barn och började hora tidigt gör väl att hon kvalar in bland de övriga 1%.
Citera
2023-06-17, 16:02
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Då gör sig Sara skyldig till utpressning.

Det tror jag inte
Varken S lr P har gett gäddorna något val i att antingen göra som dom säger eller så kontaktar dom polisen
Det krävs ngt form av tvång
Citera
2023-06-17, 16:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om polisen avstår från att ingripa på grund av att någon filmar så bör de få sparken.

De blir inte insyltade i någonting av att agera på ett tips.
Nej polisen måste inte hålla sig vän med alla i samhället

Du kommer med sånt jäkla trams jämt. Tröttnar du aldrig på att sitta och fantisera ihop saker för dig själv?
Men du förstår inte, Dumpen är ett politiskt ställningstagande, de har som ambition att ändra lagar. Polis klagar ständigt på resursbrist, men de är extremt försiktiga att klaga på lagsstiftning, de försöker följa lagar utan att blanda in deras egen åsikt. Vet att de är frustrerade på att vissa fängelsestraff är för lindriga och de strax kommer ut igen. Men som jag sa, de är paniskt rädda att kritisera, för det är inte deras uppgift och ses kontraproduktivt.

Det är fullt rimligt ställningstagande från polis, för om polis driver egen agenda blir Sverige en polisstat. En polisstat rimmar inte med en demokrati som Sverige.

Därför kan det bli katastrof om polisen samarbetar med organisation ämnad att ändra lagar.

Därför hoppas jag polisen inte går på finten från Dumpen och samarbetar med dem då det kan sänka dem och deras trovärdighet.
Citera
2023-06-17, 16:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det tror jag inte
Varken S lr P har gett gäddorna något val i att antingen göra som dom säger eller så kontaktar dom polisen
Det krävs ngt form av tvång
Om du inte stannar och pratar med oss, och blir filmad, ringer vi polis.
Citera
2023-06-17, 16:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
JK kan inte stänga ner någon verksamhet.
Riksdagen kan rösta bort pressfriheten, blir det inflation av liknande Dumpen media så kommer det bli så.
Citera
2023-06-17, 16:18
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Det är inte alls säkert, och vi kan inte veta hur förfarandet sett ut om det vore så. Tror 99% av alla ungar blir äcklade av gubbar och låter bli att svara dem. Att ungen ens skulle skriva att de själva vill ha sex med han på andra sidan är fullkomligt orimligt. Finns inte på kartan. Dessa gäddor har aldrig fått napp med minderåriga tidigare, det är vad jag tror. Att Sara va ett gränslöst och oönskat barn och började hora tidigt gör väl att hon kvalar in bland de övriga 1%.

Jag tror du i mångt mkt har rätt men ska vi då blunda för den procenten och låta dom barnen bli våldtagna?
Ja tycker att det är bra att dumpen finns och eventuellt kan stoppa eller i varje fall försvåra för vuxna män att förgripa sig på barn
Citera
2023-06-17, 16:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hon säger att hon inte har sjukersättning - så utgå ifrån att hon vet det.

Hur vet du hur många timmar de faktiskt lägger ner på olika saker?
Har du sån insyn?
Om hon inte har det, och som hon påstår inte lever på Dumpen utan det arbetet är ideellt, blir frågan, vad lever hon på, lever hon på socialbidrag kräver de väl att hon söker jobb, a-kassa kan hon inte leva på utan att söka en massa jobb.
Citera
2023-06-17, 16:23
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om du inte stannar och pratar med oss, och blir filmad, ringer vi polis.

När har dom sagt det?
Har dom gjort det så är det klart att det riskerar bli tal om utpressning
Citera
2023-06-17, 16:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Hon säger att hon inte har sjukersättning - så utgå ifrån att hon vet det.

Hur vet du hur många timmar de faktiskt lägger ner på olika saker?
Har du sån insyn?

Var och när har hon sagt att hon inte har sjukersättning?
Citera
2023-06-17, 16:37
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Börjar det bli hett om gälarna? 😂

Stämningen känns ju aningen gnällig härinne så det kan nog vara så.

Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.

Berättelserna skrivs av utsatta och tas in för korrekturläsning av en medarbetare på Dumpen-redaktionen som sedan publicerar.

Vi är en tidning, precis som andra.
Ingen publicerar felstavade insändare.
De behöver vara läsbara.

Jag har ju inte tid att skriva noveller, har så fullt upp med att fiska..

Ps. pass upp gäddisar, vi ses snart 😉

Citat:
Var och när har hon sagt att hon inte har sjukersättning?
!Som ni ser när jag galopperar efter er, så är jag fullt arbetsför, inte ett dugg pensionerad eller sjukskriven.!
Citera
2023-06-17, 17:21
Avslutad
Citat:
Det är stor skillnad, att jobba med dumpen ksk går bra just för att det är så oregelbundet och dom kan planera lite utifrån dom själv känner passar men ett vanligt arbete så är du tvungen o va på jobbet specifika tider

Det funkar inte så. Är man sjukpensionär på 100% så anses man inte vara förmögen att arbeta alls.

Jobbar hon nu med Dumpen borde hon inte få någon statlig ersättning från Försäkringskassan. Så enkelt är det.

Eller du kanske tycker bidragsbrott är bra?
Citera
2023-06-17, 17:27
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Det funkar inte så. Är man sjukpensionär på 100% så anses man inte vara förmögen att arbeta alls.

Jobbar hon nu med Dumpen borde hon inte få någon statlig ersättning från Försäkringskassan. Så enkelt är det.

Eller du kanske tycker bidragsbrott är bra?

Jo det är precis så det funkar
Kan man int utföra ett arbete får man sjukersättning och den är begränsad så att du får int tjäna hur mkt som helst ifall du har sjukersättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in