2023-06-17, 12:51
Medlem
Är det lämpligt att Svenska politiker strider i utlandet?

https://tv.aftonbladet.se/video/356933/caroline-nordengrip-sd-strider-i-ukraina-goer-baettre-nytta-daer
Citera
2023-06-17, 12:58
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Är det lämpligt att Svenska politiker strider i utlandet?

https://tv.aftonbladet.se/video/356933/caroline-nordengrip-sd-strider-i-ukraina-goer-baettre-nytta-daer

Strider han som politiker eller privat? Alla har väl en arbetstitel och röstar på något party men är företräder de arbetsgivaren/uppdraget och partiet de röstar på i allt de gör?
Citera
2023-06-17, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Strider han som politiker eller privat? Alla har väl en arbetstitel och röstar på något party men är företräder de arbetsgivaren/uppdraget och partiet de röstar på i allt de gör?

Det är någon tjej tydligen.

SD är ju för roliga, de orkar strida i ukraina, men de orkar inte utvisa blattar.
Citera
2023-06-17, 13:15
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinton
Det är någon tjej tydligen.

SD är ju för roliga, de orkar strida i ukraina, men de orkar inte utvisa blattar.

Du verkar tro att SD har regeringsmakten eller? Hade de styrt så hade du haft återvandringsverket
Citera
2023-06-17, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Du verkar tro att SD har regeringsmakten eller? Hade de styrt så hade du haft återvandringsverket

Friatider säger att SD vill ta emot invandrare,

https://www.friatider.se/efter-invandrings-jaet-sd-hoppas-fa-plats-i-regeringen

Vet dock inte om det stämmer dock, vad gynnar det att ha dom i regeringsmakten när de kanske blir tvingade att ta emot fler? SD var bra förr i tiden när partiet startades nu är dom för rumsrena.

Jag säger inte att SD är ett dåligt parti, men dom vill bli knähundar, detta är inte okej, dom får bättra sig då.
Citera
2023-06-17, 13:23
Medlem
F.Hansens avatar
Hon har militär erfarenhet så det är väll bra för henne om hon vill göra det.

Sen tror jag inte att det spelar nån roll för Sverige förutom att det ger SD lite luft under vingarna.

Det hade dock varit mer intressant om Bolund slutar för att go full retard som stridspitt i Ukraina.
Dock ser det ut som att han tvekar hela tiden innan han ska säga något så han lär snabbt bli tvåa i första eldstriden, sorgligt.
Senast redigerad av F.Hansen 2023-06-17 kl. 13:27.
Citera
2023-06-17, 13:24
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Friatider säger att SD vill ta emot invandrare,

https://www.friatider.se/efter-invandrings-jaet-sd-hoppas-fa-plats-i-regeringen

Vet dock inte om det stämmer dock, vad gynnar det att ha dom i regeringsmakten när de kanske blir tvingade att ta emot fler? SD var bra förr i tiden när partiet startades nu är dom för rumsrena.

Jag säger inte att SD är ett dåligt parti, men dom vill bli knähundar, detta är inte okej, dom får bättra sig då.

I min värld så Nmr 1. Friatider är inget jag personligen skulle hänga i julgranen och för det andra så måste de ju ge och ta i politik för att ta sig fram. Om de tillåter låt säga 2000 kvotflyktingar 1 år, men det slutar som i artikeln att de får igenom ministerposter vid nästa regeringsbildning så har de makt nog att utvisa betydligt fler. Det är ju ett strategiskt spel för makt.

Förstår inte hur så många kan tro att ett parti bara ska hålla sig på sin linje oavsett vad och inte samarbete med någon, inga kompromisser. Då kommer det partiet stå där på 6 % de dör ut. Jag litar på att de tar rätt beslut för personligen så har de inte visat mig något annat.

Jag ser det som att de förlorar kortsiktig strid men i längden så spelar de spelet och vinner kriget.

Det viktigaste med dem för mig är att de har ett långsiktigt mål som de aldrig tappat OCH de gör allt för att se till att mindre och mindre makt går till EU och det tackar jag mycket för. Dagen EU bestämmer allt så är vi som land utrotade
Senast redigerad av Niggward 2023-06-17 kl. 13:28.
Citera
2023-06-17, 13:27
Bannlyst
Citat:
I min värld så Nmr 1. Friatider är inget jag personligen skulle hänga i julgranen och för det andra så måste de ju ge och ta i politik för att ta sig fram. Om de tillåter låt säga 2000 kvotflyktingar 1 år, men det slutar som i artikeln att de får igenom ministerposter vid nästa regeringsbildning så har de makt nog att utvisa betydligt fler. Det är ju ett strategiskt spel för makt.

Förstår inte hur så många kan tro att ett parti bara ska hålla sig på sin linje oavsett vad och inte samarbete med någon, inga kompromisser. Då kommer det partiet stå där på 6 % de dör ut. Jag litar på att de tar rätt beslut för personligen så har de inte visat mig något annat.

Jag ser det som att de förlorar kortsiktig strid men i längden så spelar de spelet och vinner kriget.

Jimmie var en av dom som skapade utlänningslagen:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/utlanningslag-2005716_sfs-2005-716/

Där man kan utvisa folk, men väldigt få personer har blivit utvisade, alla invandrare kostar samhället pengar, vi måste utvisa permanent och innan de begår brott. Även ge avslag till dom som söker asyl.

Så här står det om utvisning:

Citat:
1 § En utlänning får utvisas ur Sverige om han eller hon döms för brott till en strängare påföljd än böter, eller om en domstol undanröjer en villkorlig dom eller skyddstillsyn som utlänningen har dömts till och dömer till en annan påföljd, och
1. gärningen är av sådant slag och övriga omständigheter är sådana att det kan antas att han eller hon kommer att göra sig skyldig till fortsatt brottslighet här i landet, eller
2. brottet har ett straffvärde som motsvarar fängelse i minst sex månader eller som annars är av sådan karaktär att utlänningen inte bör få stanna kvar i Sverige.

Man borde få utvisa alla invandrare som är fula, innan de ens begår brott, araber, juggar, zigenare och niggers är dom fulaste. Finns nog fler pack dessutom.
Senast redigerad av Jinton 2023-06-17 kl. 13:30.
Citera
2023-06-17, 13:31
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Jimmie var en av dom som skapade utlänningslagen:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/utlanningslag-2005716_sfs-2005-716/

Där man kan utvisa folk, men väldigt få personer har blivit utvisade, alla invandrare kostar samhället pengar, vi måste utvisa permanent och innan de begår brott. Även ge avslag till dom som söker asyl.

Skulle behöva läsa in mer ingående för att att kommentera. Kan finnas många anledningar till att få har blivit utvisade och jag tvivlar på att det är Jimmies förtjänst. Sen kan saker och ting vara svårt i praktiken än det låter i teori för sverige har så jävla många stoppklossar som måste sakta men säkert plockas bort. Vi är på rätt väg är min övertygelse, så länge de fortsätter på samma spår.
Citera
2023-06-17, 13:32
Bannlyst
Citat:
Skulle behöva läsa in mer ingående för att att kommentera. Kan finnas många anledningar till att få har blivit utvisade och jag tvivlar på att det är Jimmies förtjänst. Sen kan saker och ting vara svårt i praktiken än det låter i teori för sverige har så jävla många stoppklossar som måste sakta men säkert plockas bort. Vi är på rätt väg är min övertygelse, så länge de fortsätter på samma spår.

Jag kan ge han min röst, bara han utvisar alla av dom eller gör så gott han kan med de flesta. Jag håller med dig annars ändå.
Citera
2023-06-17, 13:33
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Jag kan ge han min röst, bara han utvisar alla av dom eller gör så gott han kan med de flesta. Jag håller med dig annars ändå.

Jag har alltid lagt min röst där sen jag först kunde rösta och skulle inte byta. De får mycket skit och det är klart en del av spelet, men jag tycker att de gör rätt efter den situationen de befinner sig i och kollar man tillbaka så har de kommit långt redan nu.

Bara att de knäckte upp åsiktskorridoren med hjälp av det de förmedlade och med stöd av röstare så tvingade man andra partier att äta sin jävla bajsmaka till lögner de kört på innan. Bara den saken tycker jag inte folk ger dem nog kred för. Folk glömmer för snabbt.

MEN för att stoppa spåret på OT.

Så är det väl en blond kvinna som såg lite robust ut som krigar i Ukraina. Om hon nu var en SD politiker har jag ingen aning om. Men jag skiter faktiskt i att hon är där eller inte. Hon får ingen gloria av mig så att säga.

Vill folk kriga så för all del.
Senast redigerad av Niggward 2023-06-17 kl. 13:38.
Citera
2023-06-17, 13:47
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis.

Det ser väl bra ut att Caroline Nordengrip åker och krigar i Ukraina.
Så dom Ukranska soldaterna får något trevligt att titta på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in